Gå til innhold

Fantaserer om å ha sex med overgriperen min. Hva feiler det meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble utsatt for ufrivillig sex for 10 år siden, og fantaserer nå om å ligge med overgriperen. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 6940c...71d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stockholm - syndrom. 

Anonymkode: adc4b...709

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske vanlig. Anbefaler deg å snakke med en fagperson om det, slik at dere kan finne en løsning for å få vekk de tankene.

Anonymkode: 09c94...4d6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det handler om et ønske om å kontrollere situasjonen. At du har bearbeidet hendelsen og er mentalt i kontroll. Det er mange tanker man kan ha uten at det egentlig ønskes at det skal utspille seg.

Anonymkode: 18962...e04

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan dette skje, du har også de som blir dårlig behandlet i forhold. Som blir..

Anonymkode: 09aac...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ble utsatt for ufrivillig sex for 10 år siden, og fantaserer nå om å ligge med overgriperen. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 6940c...71d

Det er uendelig mange ulike reaksjoner på slikt. "Ingenting" er vel unormalt. Du kan jo oppsøke noen som kan hjelpe deg med å bearbeide dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje det handler om et ønske om å kontrollere situasjonen. At du har bearbeidet hendelsen og er mentalt i kontroll. Det er mange tanker man kan ha uten at det egentlig ønskes at det skal utspille seg.

Anonymkode: 18962...e04

Det er nik det det dreier seg om. 

Så ikke føl på skammen, bare fortsett.. Det er helt private tanker, og faktisk helt vanlig! 😊

Jeg ble utsatt for overgrep som barn, og fantaserte om han i alle år. Tok det opp med psykolog, og fikk bekreftet der også at det er vanlig. 

Jeg tror at når skammen din slipper så går fantasien mere å mere bort også. Så bare å fortsette. Og det handler nok om å ha en form for kontroll over situasjonen, selvom fantasien kan være overgrepet selv, så har det en funksjon og du er ikke ødelagt eller skadet 😊

Anonymkode: d70c0...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også sånn etter overgrepet. Da ville jeg ligge mer med han og ble hyperseksuell, sendte han dirty meldinger osv og mistet meg selv helt . Kom meg heldigvis fort i terapi og fikk lære om hvordan traumereaksjoner får oss til å ville ta tilbake kontrollen over situasjonen

Anonymkode: dedc3...4b0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje det handler om et ønske om å kontrollere situasjonen. At du har bearbeidet hendelsen og er mentalt i kontroll. Det er mange tanker man kan ha uten at det egentlig ønskes at det skal utspille seg.

Anonymkode: 18962...e04

Det tror jeg du har rett i.

Jeg ble også utsatt for ufrivillig sex for mange år siden. Noen helger senere tok jeg ham med hjem, og tok styringen over sexen. Etter det ghostet jeg ham.
Forstod ikke hvorfor jeg hadde sex med ham før flere år senere. Han var ikke min type. Men det var nok for å unngå å være et offer, og for å få tilbake følelsen av kontroll.

Anonymkode: 50a88...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Kaller vi voldtekt og overgrep for ufrivillig sex nå?

Følte ufrivillig sex forklarte godt hvilket overgrep jeg ble utsatt for.

Fint å se at det ikke er en unormal reaksjon jeg har hatt, det føles litt lettere å tolerere da.

Anonymkode: 6940c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Følte ufrivillig sex forklarte godt hvilket overgrep jeg ble utsatt for.

Fint å se at det ikke er en unormal reaksjon jeg har hatt, det føles litt lettere å tolerere da.

Anonymkode: 6940c...71d

Jeg aksepterer det. Offere kan selvsagt bruke betegnelsene de er komfortable med. I mitt hode er ikke forskjellen på sex og voldtekt med eller uten samtykke. I mitt hode er voldtekt og overgrep vold og frykt. Det er ikke noe sexuelt ved det. jeg tror man voldtar for å styrke eget ego ved å skade andre, ikke fordi man trodde det var samtykke. Jeg har møtt flere som har hatt samme reaksjonen som du beskriver, Jeg forstår veldig godt ønsket om å ta tilbake kontrollen, og synes ikke dette er rart i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker er jo dyr, der vi har ulike mekanismer i kroppen som kjører litt sitt eget løp. Kroppen fungerer ikke alltid på de samme logiske prinsippene som vår hovedbevissthet gjør. De kan føle fare når du vet du er trygg, eller seksuell tiltrekning når du vet en person er kjip. Du kan bli lei seg når du vet en person ikke mente noe vondt. Osv.

Det er noe av grunnen til at det er vanskelig være menneske. Enda vanskeligere når vi opplever noe vondt.

Det er ikke noe galt med deg.

Anonymkode: 0e856...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mennesker er jo dyr, der vi har ulike mekanismer i kroppen som kjører litt sitt eget løp. Kroppen fungerer ikke alltid på de samme logiske prinsippene som vår hovedbevissthet gjør. De kan føle fare når du vet du er trygg, eller seksuell tiltrekning når du vet en person er kjip. Du kan bli lei seg når du vet en person ikke mente noe vondt. Osv.

Det er noe av grunnen til at det er vanskelig være menneske. Enda vanskeligere når vi opplever noe vondt.

Det er ikke noe galt med deg.

Anonymkode: 0e856...dc6

Når man er i en konflikt eller opplever at noen har overkjørt deg, er det vanlig å repetere dialogen i hodet til du vet akkurat hva du burde ha sagt og du "vinner" De fleste har disse samtalene i hodet av og til. Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om det du burde ha sagt, men å jobbe deg gjennom en utrygg situasjon der du ikke hadde kontroll, til en situasjon der du er i kontroll. Jeg tenker at disse fantasiene er samme prinsippet – ta tilbake kontrollen, som alle de andre sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (21 timer siden):

Kaller vi voldtekt og overgrep for ufrivillig sex nå?

Det var jo helt klart et overgrep/en sovevoldtekt jeg ble utsatt for, men føles greiere å kalle det ufrivillig sex ovenfor meg selv. Jeg får ikke gjort noe med det som har skjedd. Det var ikke noe vold, men var overstadig beruset og sovnet, og ble båret inn i en seng…

Anonymkode: 50a88...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jo helt klart et overgrep/en sovevoldtekt jeg ble utsatt for, men føles greiere å kalle det ufrivillig sex ovenfor meg selv. Jeg får ikke gjort noe med det som har skjedd. Det var ikke noe vold, men var overstadig beruset og sovnet, og ble båret inn i en seng…

Anonymkode: 50a88...7e2

jeg forstår at du må kalle det det som er komfortabelt for deg. De fleste voldtekter er spesielt voldelige. Om man sover for eksempel trenger man jo ikke å slå eller true. Man får ikke gjort noe med det, og det er naturlig å prøve å ignorere det, men nøl ikke med å be om hjelp. Terapi hjalp meg mye.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det ikke er noe galt med deg, ts. Mulig dette er en måte å bearbeide på, og i fantasien har kanskje ikke han makten og du har kontrollen over det som skjer. 

Jeg håper det går bra med deg og du får det bra igjen. 

Anonymkode: b8611...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk symptom etter en voldtekt det. Slet med det samme selv. Gjør deg selv en tjeneste, aksepter at det er sånn og ikke vær hard mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...