AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #21 Skrevet 7. juni 2023 Jeg har to enkle barn. Tror jeg da, de er helt vanlige barn. Har gjort null for å fortjene det. Anonymkode: 4bf27...a0b
Heln Skrevet 7. juni 2023 #22 Skrevet 7. juni 2023 Har en av hver, ville ikke byttet ut den vanskelige likevel🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #23 Skrevet 7. juni 2023 Ja! Tenker ofte på at jeg er heldig. Anonymkode: 3cb0d...bc2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #24 Skrevet 7. juni 2023 Selv om jeg har et "enkelt" barn betyr ikke det at jeg har et enkelt liv. Samboer og barnefar som sliter med psyken, egne søsken med store utfordringer, far med helseproblemer etc. Det er noe i enhver leir. Anonymkode: bed48...60c 3 1
Tanuki Skrevet 7. juni 2023 #25 Skrevet 7. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Du er jammen meg frekk. Barn er født med sin egen personlighet, og det er ikke alt som kan fikses med gos oppdragelse. Rasshøl Anonymkode: baaea...aba Du virker jo avbalansert og fornuftig TS, kanskje ikke så rart du har "krevende" barn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #26 Skrevet 7. juni 2023 Selv om du har verdens "enkleste" barn, kan du likevel ødelegge hele voksenlivet ved å gi det en dårlig oppvekst. Måten du (sier ikke at du personlig gjør det ts) behandler barnet på kan gi atferdsproblemer i seg selv, ikke pga gener, men pga måten barnet blir behandlet på. "Generational trauma" er det jo mye snakk om for tiden. Foreldre som selv ble behandlet dårlig som barn, gjør det samme med sine barn. Anonymkode: 1a819...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #27 Skrevet 7. juni 2023 Jeg hadde to enkle og er vanskelig. Jeg sier hadde, for en av de enkle ble den vanskelige som tenåring. Den vanskelige har tatt en mastergrad og den jeg er minst bekymret for.. Det er ikke alt som er likt hele livet. Det eneste konstante ser ut til å være min bekymring...dog skiftende. Anonymkode: f0a46...c81 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #28 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er jammen meg frekk. Barn er født med sin egen personlighet, og det er ikke alt som kan fikses med gos oppdragelse. Rasshøl Anonymkode: baaea...aba Ikke rart dine barn er krevende når du er så aggressiv og kaller brukere her inne for rasshøl.. oppretter en aggressiv tråd og er ute etter å «ta» de som har «enkle» barn. Du får begynne å se deg i speilet og melde deg på cos kurs, der får du mye veiledning og hjelp i din rolle overfor barna. Ja, jeg har to enkle barn som nå er ungdommer. God oppdragelse, ingen alkohol i hjemmet, vi bruker tid med barna, møter de på deres følelser og behov, setter grenser, skaper god atmosfære og gode opplevelser sammen. Og ikke minst, vi snakker sammen og viser respekt. Vi har aldri brølt og kjeftet på barna. Anonymkode: f0249...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #29 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): skjønner dere hvor jævlig heldige dere er? Hvor enkelt livet deres er??? Anonymkode: baaea...aba Har ett «enkelt» barn og ett med flere diagnoser og utfordringer. Både medisinsk og med adferd. Så ja, jeg forstår. Anonymkode: d8b35...cf3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #30 Skrevet 8. juni 2023 Hva er egentlig forklaringen på å ha ett enkelt barn og ett såkalt krevende barn? Dere som mener alt handler om oppdragelse.. Anonymkode: fc54f...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #31 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og du har barn med atferdsvansker? Ikke så rart kanskje, siden du selv kaller andre mennesker for rasshøl? Igjen, barn speiler den oppførselen de ser hos sine foreldre. Anonymkode: 161e2...19d Hvordan forklarer du da de som har ett enkelt barn og ett med sterk vilje? Hvordan kan to så forskjellige barn gjenspeile foreldrene. Da burde jo alle søsken oppleves ganske likt hvis foreldrene speiles i barna. Anonymkode: 0aeaa...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #32 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan forklarer du da de som har ett enkelt barn og ett med sterk vilje? Hvordan kan to så forskjellige barn gjenspeile foreldrene. Da burde jo alle søsken oppleves ganske likt hvis foreldrene speiles i barna. Anonymkode: 0aeaa...8a3 Men er det vilje som gjør et barn vanskelig? Ikke kolikk, søvnproblemer osv. Å lære seg regulere viljen handler faktisk om at foreldre må hjelpe barnet gjennom oppdragelsen. Anonymkode: 7bbf8...94c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #33 Skrevet 8. juni 2023 Ja, jeg er veldig heldig 🥰 Men det har vært jobb med mine enkle og greie gutter også! Anonymkode: cccfe...2f3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #34 Skrevet 8. juni 2023 Hva er et vanskelig barn? Barn med diagnoser og sykdommer? Ja, jeg er heldig som har friske og velfungerende barn. Dere som ikke har det har min fulle medfølelse. Men resten av det mener jeg kommer som følge av mye kjærlighet, henvendthet, oppfølging og tydelige grenser opp gjennom hele barndommen. Er trener i lagidrett og har møtt ekstremt krevende barn som er helt uten diagnoser, men hvor man etter å ha møtt foreldrene fort forstår hvorfor barna oppfører seg som de gjør... Uten unntak er de "vanskelige barna" de som nesten aldri har sine foreldre tilstede. Der de voksne ikke følger opp. Så det er ikke barna som er vanskelige. Det er foreldrene. Anonymkode: c31e0...727 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #35 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har jobbet hardt for det. Kommer ikke av seg selv men av god oppdragelse og imøtekommelse fra start. Anonymkode: 59e66...891 Enkle barn er jo gjerne de man ikke trenger å jobbe hardt for å oppdra da… Anonymkode: a0c9c...d7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #36 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har jobbet hardt for det. Kommer ikke av seg selv men av god oppdragelse og imøtekommelse fra start. Anonymkode: 59e66...891 Enkle og krevende barn har lite med oppdragelse å gjøre. Jeg har en super-enkel, en som er vanvittig krevende og en midt i mellom. Helt lik oppdragelse og vilkår på alle tre, og samme foreldre Anonymkode: 8d987...f30 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #37 Skrevet 8. juni 2023 Vi har to vidt forskjellige barn. De har fått samme oppdragselsen, smakt den samme maten osv. Det ene barnet er superkresent, det andre spiser alt. Det er virkelig ikke vår foreldres fortjeneste den ene eller andre veien. Jeg tror vi som har så forskjellige barn skjønner veldig fort at dette kommer av arv og ikke miljø. Selvfølgelig er det ting som påvirker, men lever man i en normal familie med normale rutiner så er det ikke hos foreldrene skoen trykker. Anonymkode: 35aac...00f 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #38 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): skjønner dere hvor jævlig heldige dere er? Hvor enkelt livet deres er??? Anonymkode: baaea...aba Trist å høre at du synes det er vanskelig, ts. ❤️ Jeg håper du får bedre etterhvert. Ta i mot hjelp der du kan og unn deg noen pauser i hverdagen. Mange gode tanker herifra. Anonymkode: 0ed20...2cb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #39 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enkle barn er jo gjerne de man ikke trenger å jobbe hardt for å oppdra da… Anonymkode: a0c9c...d7c Jeg opplever at jeg har ganske enkle barn. Men det var jo vært kamp og strid. Det ene barnet hadde DAGLIGE raserianfall i noen år, det gikk omtrent ikke an for oss foreldre å snakke med han. Han tisset også på seg hver natt. Han måtte få profesjonell hjelp med raserianfallene. Når han fikk hjelp var han tilbake til den greie gutten det gikk an å snakke med + han sluttet å tisse på seg. Han er veldig følsom og kan prate med meg i timesvis, og vi koser oss i hverandres selskap. Han ER en veldig grei og takknemlig gutt, men følelsene hans hadde hengt seg helt opp. Men jeg snakket jo masse med han, både nå og i perioden med raserianfall. Har alltid brukt mye tid med han og vist han masse kjærlighet, selvom han vanskelig å forstå i mange år. Anonymkode: cccfe...2f3 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #40 Skrevet 8. juni 2023 Jeg skjønner for all del at det er forskjell på barn, og at noen barn kan ha problemer med konsentrasjon eller emosjonell regulering som er utover det «normale». Men jeg håper også er klar over at det er foreldrene som ofte får støyten når barna er slitne, overstimulerte eller har en dårlig dag. Veldig mange barn kan fra utsiden se helt veltilpassede ut uten at det betyr at det alltid er sånn hjemme. Jeg har en datter som er veldig sjenert. Når vi er med andre får jeg ofte komplimenter for hvor «veloppdratt» hun er, og kommentarer om at hun er så mye «enklere» enn deres barn. Men sannheten er at hun strever veldig med å vise følelsene sine utad, men tar det igjen dobbelt hjemme. 😅🥵 Anonymkode: b2f21...192 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå