Gå til innhold

Hvorfor snakkes det ikke åpent om retroaktiv sjalusi i datingverden?

Majer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Feil. Det er to separate standarder. Ikke en.

Men du får heller bruke tiden din på å overbevise kvinner som vil ha en mann med stor penis om at dette er en "dobbeltstandard" dersom de selv ikke har stor penis.

Du er for fjern til at jeg gidder mer fra deg.

Det er du som kaller det separate standarder forresten, uten å begrunne dette overhodet, bortsett fra kvinner på sin side og menn på sin har rett til å formulere hva du enn kaller det: krav, preferanser, etc. og i dine verden kan man formulere absolutt alle krav til det motsatte kjønn uten at man noen gang toucher dobbeltstandard i det hele tatt. Det er et syn å ha det, men du tror som vanlig at du aldri er preget av mening og syn, men av innsikt i ekte sannheter. I tillegg tar du ikke konsekvensen av din egen tankegang ettersom det dermed fint går an å sette et krav til at menn ikke får ha et krav om at kvinner bør ha færre sexpartnere enn menn. Det har jo kvinnene rett til. Det er jo å formulere et krav til det motsatte kjønn, ifølge deg. Hvordan har du tenkt at alle disse kravene og motkravene skal utspille seg?

Anonymkode: 5db31...886

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ClausSaus skrev (15 minutter siden):

Menn står fritt til å ville ha nøyaktig hva de vil i en kvinne, på samme måte som kvinner står fritt til å ville ha nøyaktig hva de vil i en mann.

Og vi har ingen som helst plikt til å "avstemme" hva vi vil ha med hva dere vil ha i oss.

Selvfølgelig ikke. Men da må menn slutte å sutre over at ingen vil ha dem, slutte å sutre over at de er barnløse, slutte å sutre at kvinner ikke tilfredsstiller deres standarder. Og ikke minst, slutte å plage og lage helvete for kvinner de selv (!) har valgt, som ikke tilsvarer deres standard. Det er det siste tråden handler om - menn som ved full bevissthet VELGER kvinner som har vært mer flere før dem, for så å shame og plage dem med fortiden. Det er bare slemt og destruktivt.

Anonymkode: 30216...4eb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ClausSaus skrev (8 minutter siden):

Feil. Det er to separate standarder. Ikke en.

Men du får heller bruke tiden din på å overbevise kvinner som vil ha en mann med stor penis om at dette er en "dobbeltstandard" dersom de selv ikke har stor penis.

Du er for fjern til at jeg gidder mer 

Din vanlige strategi når bristene i logikken din blir avslørt? Og kanskje enda verre...at det blir synliggjort at du er en lettvekter sånn kognitivt? Det må være ille for en mann som tror på mannlig (i hvert fall egen) suverenitet. 

Anonymkode: 8f4be...665

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, dobbeltstandard hadde vært hvis du forventet å få en supermodell hvis du selv så ut som uteligger med ølvom og dårlige tenner. 

Dobbeltstandard er det som oftest lett å avsløre med en enkel dose fornuft, slik du gjør nå. Det er bare kverulanter som klarer å få meningen med det til å fordufte som dugg for solen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Din vanlige strategi når bristene i logikken din blir avslørt? Og kanskje enda verre...at det blir synliggjort at du er en lettvekter sånn kognitivt? Det må være ille for en mann som tror på mannlig (i hvert fall egen) suverenitet. 

Logikken slutter allerede i signaturen: "jeg diskuterer vanligvis ikke med anonyme" før man hiver seg i en 7 siders diskusjon med nettopp flere anonyme :D :D 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dobbeltstandard er det som oftest lett å avsløre med en enkel dose fornuft, slik du gjør nå. Det er bare kverulanter som klarer å få meningen med det til å fordufte som dugg for solen.

Kverulantene snur det til noe irrelevant, for eksempel fysiske egenskaper. Holdninger derimot, de er kjønnsnøytrale. På samme måte som vurdering av personlige egenskaper når man søker jobb. I 2023 blir ikke menn eller kvinner unnskyldt for å ha dårlige holdninger på jobbintervju ved at "dette er vanlig for vårt kjønn". Ingen bryr seg om kjønn ved ansettelser. På samme måte bryr ingen seg om kjønn når man møter på et menneske med nedrige holdninger. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men alle disse argumentene - større fare for utroskap, lavere moral osv, gjelder BEGGE kjønn. Som sagt - jeg reagerer ikke på når en jomfru ønsker å finne en annen jomfru. Men det som ofte er med disse retroaktivt sjalu mennene, er at de selv har ligget rundt, men mener det er galt at dama har hatt en håndfull tidligere partnere. 

Du kan heller ikke sammenligne det med alkohol og narkotika. Sex er naturlig for mennesker, og har man høy sexlyst, så er det tortur å gå flere år uten, noe som da vil være tilfellet hvis man ikke finner noen som ønsker å etablere seg med deg i noen år. Jeg har ikke hatt "voldsomt mange sexpartnere", men jeg har imidlertid opplevd det motsatte - at menn som klarer seg fint uten sex i flere år som single, klarer seg tilsvarende fint uten sex i forhold. Det er rart hvordan noen menn forventer at dama avstår fra sex i mange år som singel, for så å forvandles til en umettelig sexgudinne med en gang hun blir definert som "kjæreste". Dette skjer ikke, gutter.

Der kom fordomssvaret som forventet, ja, som også er en del av knee-jerk-reaksjonene i tilknytning dette temaet.

Hvis det faktisk er slik at en mann med haugevis av sexpartnere krever at sin partner skal ha få sexpartnere, så påpek gjerne hykleriet. For all del.

Men det er faktisk ikke nødvendigvis det som er tilfellet. De gangene jeg har fremlagt mine synspunkter i denne saken skjer alltid det samme. Man er en kvinnehater og bla bla bla. Men jeg har ikke hatt haugevis av sexpartnere, og jeg er heller ingen kvinnehater.

Snarere tvert imot kan man heller ane mannehat ved slike knee-jerk-reaksjoner, for du inntar en fordom om at de som har slike preferanser er hyklere som har ligget rundt i massevis.

Det er sjelden tilfelle, så vennligst spar oss som ikke tenker som dere selv...

Anonymkode: 08938...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som tilleggspoeng: vil påpeke at poster slik som dine får flest stemmer på dette forumet. Hva slags mentalitet reflekterer dette? Jeg håper virkelig Kvinneguidens brukere ikke representerer noen særlig stor prosentandel, for hvis det skulle være tilfellet, så er det ekstremt deprimerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der kom fordomssvaret som forventet, ja, som også er en del av knee-jerk-reaksjonene i tilknytning dette temaet.

Hvis det faktisk er slik at en mann med haugevis av sexpartnere krever at sin partner skal ha få sexpartnere, så påpek gjerne hykleriet. For all del.

Men det er faktisk ikke nødvendigvis det som er tilfellet. De gangene jeg har fremlagt mine synspunkter i denne saken skjer alltid det samme. Man er en kvinnehater og bla bla bla. Men jeg har ikke hatt haugevis av sexpartnere, og jeg er heller ingen kvinnehater.

Snarere tvert imot kan man heller ane mannehat ved slike knee-jerk-reaksjoner, for du inntar en fordom om at de som har slike preferanser er hyklere som har ligget rundt i massevis.

Som sagt, JEG personlig har ingenting imot menn med få partnere som ønsker kvinner med få partnere. Eller andre veien. Men det er svært mange menn, også med mange partnere, som ønsker seg tilnærmet jomfrudame. 

Når det gjelder TRÅDENS TEMA (!), så gjelder tråden menn som blir sammen med disse "syndige" og "skitne" kvinnene (som de da kunne ha valgt vekk i utgangspunktet), for så å plage dem med sjalusi over noe kvinnene ikke kan gjøre noe med. Igjen - de kunne ha latt være å bli sammen med disse kvinnene. Hvorfor blir de sammen med en kvinne som har for høy "body count" for deres standard? Hvorfor?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som tilleggspoeng: vil påpeke at poster slik som dine får flest stemmer på dette forumet. Hva slags mentalitet reflekterer dette? Jeg håper virkelig Kvinneguidens brukere ikke representerer noen særlig stor prosentandel, for hvis det skulle være tilfellet, så er det ekstremt deprimerende.

Er det deprimerende at menn ikke kan bruke masse kvinner for sex for så å forvente at hun de velger til samboer/kone, er "urørt"? Eller er det deprimerende at menn ser kvinnens verdi i antall meter penis hun har hatt i seg? Eller kanskje er det deprimerende at menn som plager kjærestene sine for fortiden, blir sett ned på? Hva konkret av disse tingene er deprimerende, og hvorfor?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du kan ane er kvinner som går ut fra at du har en annen standard for deg selv eller menn generelt fordi mange kvinner har erfaring med at flere menn har det. Siden du ikke skriver at det gjelder begge eller de ikke spør om det, antar de det. Det er synd å måtte si det, men selv pleier jeg faktisk å gardere meg i saker som handler om urettferdighet for kvinner for eksempel. Fordi hvis jeg ikke gjør det, altså skriver at det gjelder begge veier, så kommer det menn og kommenterer at «det ville du aldri sagt hvis det var en mann det skjedde med». Det blir ekstra støy. Forklaringen er enke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du kan ane er kvinner som går ut fra at du har en annen standard for deg selv eller menn generelt fordi mange kvinner har erfaring med at flere menn har det. Siden du ikke skriver at det gjelder begge eller de ikke spør om det, antar de det. Det er synd å måtte si det, men selv pleier jeg faktisk å gardere meg i saker som handler om urettferdighet for kvinner for eksempel. Fordi hvis jeg ikke gjør det, altså skriver at det gjelder begge veier, så kommer det menn og kommenterer at «det ville du aldri sagt hvis det var en mann det skjedde med». Det blir ekstra støy. Forklaringen er enke.

Nettopp. Hvis en mann hadde skrevet at "MENNESKER ikke burde ha mange sexpartnere", ville ingen ha lagt merke til det en gang. Men de nevner kun kvinner, og lager masse unnskyldninger og patetisk svada. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Hvis en mann hadde skrevet at "MENNESKER ikke burde ha mange sexpartnere", ville ingen ha lagt merke til det en gang. Men de nevner kun kvinner, og lager masse unnskyldninger og patetisk svada. 

Det er ikke sånn at man må skrive det. Noen ganger er det konkrete ting, men selv da, hvis man ikke sier: ville ment det samme om det var mann/kvinne kommer spekulasjonene. Hvis man forstår litt av hvordan greiene går og man ønsker å forhindre støy, så kan man gardere seg på den måten. Forstår man det, men nekter å legge om noe som helst, så kan man ikke klage på at det blir støy etterpå. Forstår man det ikke, ja - så går det som det går. Da har man mindre kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så når kvinner har en preferanse for høye menn så bedriver de "heightshaming"?

Eller tilsvarende når kvinner ikke ønsker menn som har lav selvtillit, ikke er handy osv osv...

Hvorfor er menn slemme om de har preferanser, mens kvinner hylles for å ha preferanser?

Anonymkode: 29519...3bd

Hvis kvinner baksnakker, og på andre måter behandler høye menn dårlig så vil det da være heightshaming.

Ingen av oss kan kreve at noen annen skal være kjæresten vår, kan ikke se at de ulike irrasjonelle og rasjonelle grunner til at vi velger de kjærester som vi gjør skal omtolkes til noe annet enn det er.

Jeg er en godt voksen heteroseksuel mann som er gift.

Ettersom jeg er gift, er det totalt uinteressant for meg å få noen ny kjæreste. Handler ikke om at jeg ser ned på alle andre mennesker enn min kone.

Hadde jeg vært singel, så hadde det vært helt uaktuelt for meg å bli kjæreste med enn mann, handler ikke om at jeg ser ned på menn.

Hadde jeg vært singel, så hadde det vært helt uaktuelt for meg å bli kjæreste med enn 22 år gammel kvinne. Betyr ikke at jeg ser ned på kvinner i den alderen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Som du ser er det ingen "logisk brist" her.

Menns "standard" for kvinner og kvinners "standard" for menn er to separate "standarder" som defineres og innehas av to separate grupper (hhv. menn og kvinner).

Og siden dette ikke er en "standard", men to, er det per definisjon heller ikke "en dobbeltstandard".

Krav om at disse skulle vært like ville forøvrig medføre at enten menn eller kvinner (eller begge) måtte fratas retten til selv å bestemme hva de vil ha i en partner.

Du kan bare fjase i vei så mye du vil, den eneste som ser dum ut her er deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Som du ser er det ingen "logisk brist" her.

Menns "standard" for kvinner og kvinners "standard" for menn er to separate "standarder" som defineres og innehas av to separate grupper (hhv. menn og kvinner).

Og siden dette ikke er en "standard", men to, er det per definisjon heller ikke "en dobbeltstandard".

Krav om at disse skulle vært like ville forøvrig medføre at enten menn eller kvinner (eller begge) måtte fratas retten til selv å bestemme hva de vil ha i en partner.

Du kan bare fjase i vei så mye du vil, den eneste som ser dum ut her er deg.

Det finnes ingen felles standard for kvinner, og heller ingen felles standard for menn. Du klarer heller ikke å argumentere for ditt syn, uten å bli provosert og kalle andre stygge navn. 

Igjen, du bestemmer selv. Men hvis du av en eller annen veldig merkelig grunn velger en partner som overhodet ikke passer dine standard på grunn av ting som har skjedd i fortiden, bør du enten holde kjeft overfor partneren om dette, eller avslutte forholdet. Du har ingen rett til å plage dama di med fortiden hennes, når du har vært så lettsindig å velge denne dama selv. Ingen tvang deg til å velge henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Selvfølgelig ikke.

Bokstavelig talt.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men da må menn slutte å sutre over at ingen vil ha dem, slutte å sutre over at de er barnløse, slutte å sutre at kvinner ikke tilfredsstiller deres standarder.

Det mener jeg også.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og ikke minst, slutte å plage og lage helvete for kvinner de selv (!) har valgt, som ikke tilsvarer deres standard. Det er det siste tråden handler om - menn som ved full bevissthet VELGER kvinner som har vært mer flere før dem, for så å shame og plage dem med fortiden. Det er bare slemt og destruktivt.

Nok en gang: Helt enig.

Velger du å være sammen med noen, da må du som voksen faktisk akseptere hva du har valgt.

Men dette forutsetter selvfølgelig at du fikk et sannferdig bilde av hva du velger før du velger.

… og det gjør man vel? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Logikken slutter allerede i signaturen: "jeg diskuterer vanligvis ikke med anonyme" før man hiver seg i en 7 siders diskusjon med nettopp flere anonyme :D :D 

Slå opp ordet "vanligvis" før du dummer deg mer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kverulantene snur det til noe irrelevant, for eksempel fysiske egenskaper. Holdninger derimot, de er kjønnsnøytrale. På samme måte som vurdering av personlige egenskaper når man søker jobb. I 2023 blir ikke menn eller kvinner unnskyldt for å ha dårlige holdninger på jobbintervju ved at "dette er vanlig for vårt kjønn". Ingen bryr seg om kjønn ved ansettelser. På samme måte bryr ingen seg om kjønn når man møter på et menneske med nedrige holdninger. 

Og i hvilket regelsett står det at det skal gjelde forskjellige kriterier for fysiske og mentale egenskaper?

Prøv å argumentere istedet for å bare påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Bokstavelig talt.

Det mener jeg også.

Nok en gang: Helt enig.

Velger du å være sammen med noen, da må du som voksen faktisk akseptere hva du har valgt.

Men dette forutsetter selvfølgelig at du fikk et sannferdig bilde av hva du velger før du velger.

… og det gjør man vel? 😏

Altså, det er veldig lett å finne ut om en dame over 30 år er jomfru eller ikke. Blant annet på bakgrunn av enkel sannsynlighetsberegning - sannsynlighet for å finne ei 30 år gammel jomfru ligger nærmere 0 prosent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...