Gå til innhold

Ville dere ringt eier av bil som har stått rart parkert i ca 2 døgn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis dere så en bil stå rart parkert i 2 døgn ville dere ringt bil eier? Hørt om han vet hvor bilen hans er? Tok reg. nr søk. Bilen var ikke meldt stjålet for 2 dager siden. Vet ikke hvor fort det står på reg.nr søk at bil er meldt stjålet? Eier av bilen bor bare 10 min fra der den står. Men den står parkert så rart. Og jeg er så usikker på om jeg skal bry meg. Sende meld til eier. 

Hva ville dere gjort-hva syns dere jeg bør gjøre?

Anonymkode: 9d73e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet nei, så lenge den ikke står i veien for noens innkjørsel eller annet. 

Ville kanskje gjort det om det var tydelig at eier har gått på fjelltur i Jotunheimen f eks, og kanskje hadde behov for en redningsaksjon. (Når jeg har planer om å bli lengre på slike steder har jeg ofte lagt igjen en lapp om at jeg forventer å være tilbake da og da. Av to grunner: andre trenger ikke å bekymre seg unødig, og de kan kontakte meg eller sende hjelp om det trengs.)

Ellers, nei. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på. Utgjør den noen fare?  Såg for litt siden en bil som sto parkert midt i en kjørefil i flere dager i strekk den sto der lørdag - mandag. Jeg gjorde ikke noe før mandagen siden den sto parkert foran gangfeltet ved en barneskole sendte jeg beskjed. Var livredd for at et barn skulle bli påkjørt på vei til skolen. 

Anonymkode: d1a37...82a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for feilpostede innlegg og svar til dette. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/7/2023 at 1:59 AM, AnonymBruker said:

Hvis dere så en bil stå rart parkert i 2 døgn ville dere ringt bil eier? Hørt om han vet hvor bilen hans er? Tok reg. nr søk. Bilen var ikke meldt stjålet for 2 dager siden. Vet ikke hvor fort det står på reg.nr søk at bil er meldt stjålet? Eier av bilen bor bare 10 min fra der den står. Men den står parkert så rart. Og jeg er så usikker på om jeg skal bry meg. Sende meld til eier. 

Hva ville dere gjort-hva syns dere jeg bør gjøre?

Anonymkode: 9d73e...4fa

Hvorfor skal du ringe noen etter 2 dager? Er da ikke uvanlig lenge å stå parkert 

Anonymkode: 795c1...546

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...