Gå til innhold

Ville ikke spleise på vertinnegave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

visp skrev (3 minutter siden):

Men dette er en kollegamiddag med 8 stk, og antageligvis en engangsting. Om de skal holde på å invitere hver og en, så blir det litt mye om man samtidig skal holde kontakt med venner og familie. Hun som holder dette har stått i og brukt mye penger, og det hadde vært veldig rart om man dukket opp tomhendt.

Ikke noe drama, tror du hun virkelig ville ha en dum vertinnegave? Seriøst, håper ikke det er målet til folk som inviterer.

Miljøvennlig er det heller ikke, vi kjøper så masse dumme ting som bare kastes! Samme med blomster, skal man bidra med noe må det være noe VELDIG fornuftig.

Anonymkode: 16ca7...8f9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I forrige uke ble vi, 7 ansatte, invitert hjem til en kollega på middag. Det var god mat, dessert og god vin. Alle som var der spleiset 60 kr og kjøpte en felles gave til vertinnen, jeg ønsket ikke å være med i spleisen selv om jeg ble spurt, da jeg av prinsipp ikke ønsker å gjøre det. I min vennekrets gjør vi ikke det og jet synes det er en amerikansk trend som tar helt av, det er nesten så man betaler for den maten man skal spise. Jeg ønsker heller ikke at folk tar med ræl når jeg inviterer hjem og jeg ender opp med mye søppel. Hun skal slutte, så vi kommer sikkert til å spleise også da og da er jeg såklart med.

Er jeg urimelig? 

Anonymkode: c81b6...bde

Det er sært å stå på prinsippene sine for småpenger. Helt vanlig med vertinnegave. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig urimelig er du. 

Elendig sosial kompetanse. 

Anonymkode: 2c781...643

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke noe drama, tror du hun virkelig ville ha en dum vertinnegave? Seriøst, håper ikke det er målet til folk som inviterer.

Miljøvennlig er det heller ikke, vi kjøper så masse dumme ting som bare kastes! Samme med blomster, skal man bidra med noe må det være noe VELDIG fornuftig.

Anonymkode: 16ca7...8f9

Jeg har en venninne som er som deg, og det jeg pleier å gjøre om vi er invitert til samme sted, er å si lavt til vertskapet at det er fra oss begge. Hun hadde laget et nummer ut av det ellers:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eier du sosiale antenner i det hele tatt? Dette var noe av det mest smålige jeg har lest. 60 kroner er ikke mer enn en kan finne på gata.

Anonymkode: e521e...574

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Jeg har en venninne som er som deg, og det jeg pleier å gjøre om vi er invitert til samme sted, er å si lavt til vertskapet at det er fra oss begge. Hun hadde laget et nummer ut av det ellers:laugh:

Hun er jo ikke som meg.

Anonymkode: 16ca7...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun er jo ikke som meg.

Anonymkode: 16ca7...8f9

Nei, det er tvilsomt at det finnes en annen som er lik henne:) Men jeg er glad i henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I forrige uke ble vi, 7 ansatte, invitert hjem til en kollega på middag. Det var god mat, dessert og god vin. Alle som var der spleiset 60 kr og kjøpte en felles gave til vertinnen, jeg ønsket ikke å være med i spleisen selv om jeg ble spurt, da jeg av prinsipp ikke ønsker å gjøre det. I min vennekrets gjør vi ikke det og jet synes det er en amerikansk trend som tar helt av, det er nesten så man betaler for den maten man skal spise. Jeg ønsker heller ikke at folk tar med ræl når jeg inviterer hjem og jeg ender opp med mye søppel. Hun skal slutte, så vi kommer sikkert til å spleise også da og da er jeg såklart med.

Er jeg urimelig? 

Anonymkode: c81b6...bde

🧌🧌🧌🧌🧌🧌🧌🧌🧌

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Vil gjerne vite hva som ble kjøpt.

Anonymkode: 16ca7...8f9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau på dine vegne ts. Lurer på hva dine kollegaer tenker om deg?

Prinsippryttere har gjerne sosiale utfordringer da. 

Anonymkode: 34b68...1c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var allmennkunnskap at man har med en liten gave første gang man blir invitert hjem til noen (blomster, vin, konfekt e.l). Merk at det er snakk om første gang, ikke hver gang. Etter at man har vært på besøk en gang trenger man ikke ha med gave neste gang (unntaket er selvsagt hvis neste gang er en bursdag).

Men kan hende det er fordi jeg kommer fra et (på grensa til over-)møblert hjem at jeg vet dette.

Hvis noen sa nei til å være med på spleis hadde jeg tenkt at vedkommende kanskje allerede hadde kjøpt egen vertinnegave eller laget noe selv, skulle ta med blomster fra egen hage e.l.  Men å møte opp uten noe, nei, det gjør man bare ikke.

Anonymkode: 7fc38...774

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, her bommet du på alle sosiale normer, TS. Gjett hva kollegaene snakker om i neste lunsj 

Anonymkode: 223ca...aef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er riktig så urimelig. Og skikkelig uhøflig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg forventer ikke gaver når jeg inviterer, det er en prinsippsak for meg, jo mindre søppel jo bedre. 

Anonymkode: c81b6...bde

Det er vanskelig å se for seg at du inviterer til middag..du fremstår for kjip til det :P:P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg har ikke spurt om å bli invitert 😅 det var koselig, men hvis man skal ta med konfekt, blomst osv hver gang man blir invitert så blir man fattig.

Anonymkode: c81b6...bde

Men du ville da ikke fått måltidet gratis? La oss si du spiste det hjemme - noe ville det ha kostet deg. 

Å takke nei til å spleise er helt ålreit. Å kjøpe noe symbolsk som man kan spise eller drikke er helt ålreit. Å ta med noe hjemmefra, som et glass syltetøy fra hagen, hjemmebakt brød, en fisk, hermetiske pærer fra i fjor eller en bukett rabarbra fra hagen? Bonuspoeng. Faktisk trippel bonuspoeng.

Ønsker du både være høflig og ikke betale for gaver? Skaff deg noe i hagen du kan gi bort. Alt fra egg til rabarbra via vilt og øl duger. 

Anonymkode: 03228...df2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri forventet noe hvis jeg inviterte  fordi jeg hadde lyst! Hadde synes det var koselig med en billig flakse vin eller en bukett roser fra Rema. Hadde ikke ønsket at det skulle være vertinnegave til flere hundre kroner. Da hadde jeg bare følt meg som en grisk vertinne! 

Anonymkode: c7369...811

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gjerrig og litt dårlig oppdratt.

Anonymkode: 9e7f9...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...