Gå til innhold

Han er 37 jeg er 24

Fremhevede innlegg

Skrevet
slumkim skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at det er en som er fryktelig umoden for alderen sin, og en som kaster bort verdifull tid som ung.  Kan sikkert være supert akkurat nå, men om noen år......   anger. 

Jeg lurer på hva en som nærmer seg 40 har til felles med en som ikke er 25 en gang.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alice123 skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hva en som nærmer seg 40 har til felles med en som ikke er 25 en gang.

Spot on. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 16.40):

Ja det er en upassende aldersforskjell. Som andre skriver så vil du forstå det når du blir eldre. 

Jeg var også med en på 37 når jeg var 24 og syns det var litt spennende men samtidig småekkelt men han var god på å overtale meg og gi meg komplimenter om at jeg var så moden og voksen og fikk meg til å føle at jeg på en måte var bedre enn jevnaldrende. Han skrøt også av hvor heldig han følte seg som fikk forme meg seksuelt og gi meg mine første ordentlige seksuelle opplevelser med en "ordentlig mann" og snakket ned jevnaldrende gutter. I dag ti år senere ser jeg at det som skjedde virkelig ikke var innafor og jeg gremmes over hvordan enkelte voksne kan være. Syns det er et viktig tema å snakke med jenter om for de stemmene som som regel roper høyest i sånne sammenhenger er godt voksne menn som selv tenner på å utnytte ungjenter. Desverre ser vi også en del av de eksemplene her på forumet og i mine øyne er det sykt - ja sykt - at ikke admins banner og fjerner disse mannlige predatorene her inne. 

Anonymkode: dc586...b30

Veldig enig med deg, bra poeng! Jeg datet selv en på 38, er selv 24. Han snakket til meg på samme måte som det han "gamle typen din" gjorde. Han overøste meg med komplimenter og GAVER, sa sånn: men du er jo voksen, så går fint å date. Han var ganske utålmodig også, ble oppgitt om han ikke fikk sex, kunne være kald til tider. Unge kvinner lettere å utnytte, og de vil ha ei de kan manipulere og kontrollere.  Syns selv det ble altfor stoor aldersforskjell, men han var utrolig flink med lovebombing. At man faller så fort🥺

Anonymkode: 05ed1...115

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig Ts, mange menn på hans alder har familie og barn. Unngå å bli brukt og utnyttet. Kan fort bli farlig. Noen menn tåler heller ikke å bli motsagt av ei ung ei i forholdet, og det kan fort bli farlig

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AdonisFFM skrev (12 timer siden):

Mannen 37 og dama 24 er helt greit og ikke utafor.

Det er en enkel formel for dette:

Mannens alder delt på to, rundet nedover og legger til 7.

Basert på det: (3/2 pluss 7)= 25.

Godt innafor.

Og husk at dette kun er retningslinjer. Mange som har større forskjell enn det, men en må også ta godt vare på og være ekstra følsom da . 

Hvordan får du det til å bli innafor? Hun er jo yngre enn grensen i følge formelen din.

Anonymkode: cb4a2...54e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan får du det til å bli innafor? Hun er jo yngre enn grensen i følge formelen 

Bare retningllinje, men ja, teoretisk like utenfor..

Min tabbe.

Endret av AdonisFFM
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Veldig enig med deg, bra poeng! Jeg datet selv en på 38, er selv 24. Han snakket til meg på samme måte som det han "gamle typen din" gjorde. Han overøste meg med komplimenter og GAVER, sa sånn: men du er jo voksen, så går fint å date. Han var ganske utålmodig også, ble oppgitt om han ikke fikk sex, kunne være kald til tider. Unge kvinner lettere å utnytte, og de vil ha ei de kan manipulere og kontrollere.  Syns selv det ble altfor stoor aldersforskjell, men han var utrolig flink med lovebombing. At man faller så fort🥺

Det med sex er faktisk et argument FOR aldersforskjellen. 

For yngre kvinner vil jo gjerne ha MER sex enn de eldre og menn er jo stort sett den i et jevnaldrende forhold som vil ha mest.

Av og tul kan det være "slitsomt" med behovet til kjæresten min, men det er jo viktig å gi&ta så her strekker jeg meg litt mer. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det. Arbeider en del med studenter i praksis, og har begynt å se på folk under 25 som barn. Joda, de kan være reflektert på noen aspekter av livet, men de er fortsatt uferdig i forhold til voksenlivet.

Men, hvis han er ekstremt umoden, så kanskje det kan funke.

Anonymkode: 24973...c67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor 😊

"Problemet" jeg ser kan oppstå, er om dere har noen felles referanser i livet?

Vennegjenger...den ene er kanskje ned mot 20 og den andre mot 40.

Men, det viktigste er hva dere er komfortable med selv. Ikke tenk på hva andre tenkter og mener.

Anonymkode: 73d40...737

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 15.08):

Nesten nøyaktig samme forskjell som i vårt forhold (26 og 38). Vært sammen i 8 år. Fungerer helt utmerket.

Slutt å bry deg om hva andre mener. At du lager denne tråden er ikke et godt tegn. Fokuser på dere to, og kun dere to. De eneste jeg faktisk ville lyttet til meningene til var nærmeste familie og ekstremt nære venner. Hva folk på KG mener trur jeg bare gjør ting mye verre.

Anonymkode: 1e7a5...417

Du var 18 og han var 30? Synes du det er innafor? 

Til ts så er det mulig at det går, men statistikken er mot deg. Hvorfor har han ikke funnet noen på egen alder enda? Er han moden for alderen? Tror du du kan ta han igjen på modenhet når du blir eldre?Kommer han til å slå opp for å finne en yngre en når du blir eldre?

Endret av Majer
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
kar90 skrev (På 6.6.2023 den 16.24):

Vil si det er ideell aldersforskjell.

Det er det ikke. Sosialt sett er det en utfordrende aldersforskjell, med mindre mannen er svært umoden. Er mannen svært umoden i midten av 30- årene vil kvinnen antagelig modne fra ham etterhvert. Er han ikke umoden og har tilsvarende modne venner vil neppe hans og hennes krets fungere sammen. 

Jeg var i forhold med samme aldersforskjell på den alderen, og han fikk rett i det han frykter, jeg forlot ham for yngre mann etterhvert. Vi to fungerte forsåvidt godt barevi to, men sosialt fungerer slikt heller dårlig. 

De som gikk inn i forhold med slik aldersforskjell noe senere varte gjerne i flere år enn oss (5 år på oss), men samtlige av de forhold røk da kvinnen var rundt 40 og mannen hadde passert 50.

Dess større aldersforskjell, dess større risiko for at forholdet ikke varer. Det viser undersøkelser. Så ideelt er det så absolutt ikke. 

Anonymkode: 1b6b2...6ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For min egen del ville det vært utenkelig å date ei på 24, forskjellen i livserfaring osv. er altfor stor. Jeg er 35 selv.

Anonymkode: cdda7...267

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er det ikke. Sosialt sett er det en utfordrende aldersforskjell, med mindre mannen er svært umoden. Er mannen svært umoden i midten av 30- årene vil kvinnen antagelig modne fra ham etterhvert. Er han ikke umoden og har tilsvarende modne venner vil neppe hans og hennes krets fungere sammen. 

Jeg var i forhold med samme aldersforskjell på den alderen, og han fikk rett i det han frykter, jeg forlot ham for yngre mann etterhvert. Vi to fungerte forsåvidt godt barevi to, men sosialt fungerer slikt heller dårlig. 

De som gikk inn i forhold med slik aldersforskjell noe senere varte gjerne i flere år enn oss (5 år på oss), men samtlige av de forhold røk da kvinnen var rundt 40 og mannen hadde passert 50.

Dess større aldersforskjell, dess større risiko for at forholdet ikke varer. Det viser undersøkelser. Så ideelt er det så absolutt ikke. 

Anonymkode: 1b6b2...6ac

Nå er det jo ikke alle som søker 10 + år sammen heller da. Det er perfekt aldersforskjell for de fleste menn.

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (På 6.6.2023 den 16.26):

Med så stor aldersforskjell sier en egentlig at forholdet skal være midlertidig. Det vil funke bra noen år, men om 20 år eller noe slikt vil aldersforskjellen for ekstremt mange være for stor.

Jeg mener da at det viktigste premisset i et forhold ikke er til stede. 

Del fleste forhold er da midlertidig uansett så hvorfor skal disse tenke mer på det enn det øvrige flertallet?

• Liker 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (1 time siden):

Del fleste forhold er da midlertidig uansett så hvorfor skal disse tenke mer på det enn det øvrige flertallet?

Tull. De fleste som er sammen er det resten av livet. Mange går fra hverandre, men de som går fra hverandre gjør det ofte med flere partnere og blåser således opp statistikken.

Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Tull. De fleste som er sammen er det resten av livet. Mange går fra hverandre, men de som går fra hverandre gjør det ofte med flere partnere og blåser således opp statistikken.

Tull?? I følge SSB ender drøyt 40 prosent av alle ekteskap i skilsmisser. Da samboerskap ikke har samme registreringsplikt i offentlige registre er det vanskelig å finne ut, men undersøkelser viser at samboerskap er noe "løsere" enn ekteskap så det er på ingen måte tull å hevde at flertallet av forhold som etableres ender med brudd.  

Skrevet
Gorgonzola skrev (43 minutter siden):

Tull?? I følge SSB ender drøyt 40 prosent av alle ekteskap i skilsmisser. Da samboerskap ikke har samme registreringsplikt i offentlige registre er det vanskelig å finne ut, men undersøkelser viser at samboerskap er noe "løsere" enn ekteskap så det er på ingen måte tull å hevde at flertallet av forhold som etableres ender med brudd.  

Jeg sier ikke st det ikke er mange brudd. Men de som er involvert i brudd er det flere ganger. Ta min arbeidsplass som eksempel. Vi er 20 ansatte. 16 av de er sammen med samme partner de har vært lenge. 4 har hatt en haug med partnere.

AnonymBruker
Skrevet
kar90 skrev (7 timer siden):

Nå er det jo ikke alle som søker 10 + år sammen heller da. Det er perfekt aldersforskjell for de fleste menn.

Du er så full av mannsskit.

Selv om du er ok med å henge rundt med folk som er 10+ år yngre enn deg, er det noe de fleste andre andre er ukomfortabel med. Min første "kjæreste" var 28. Jeg var 15. Tenker du det var ideellt? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde ment det forholdet var dårlig for meg også om jeg hadde vært 24 og han 37. Mannsgris er mannsgris.

Anonymkode: 7d6e7...d81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om de som kategorisk påstår at du får problemer om et visst antall år. De fleste av disse vet ingen ting sikkert annet enn at de selv ser for seg dette. Det er ingen automatikk i det. Dersom du tar vare på mannen din, passer på at han er aktiv og spiser sundt, så kan en slik aldersforskjell gå helt fint. En ung kvinne kan holde mannen ung lenger enn en eldre. Den effekten skal ikke undervurderes.

Anonymkode: 696d7...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...