Gå til innhold

Sohoys dagbok

Sohoy

Anbefalte innlegg

Aakei, en ny dag...ikke noe saerlig forandring. Begynner aa bli latterlig.

I dag har jeg vaert aa handla masse frukt, suppe og noen bokser tunfisk. Dette har hjernen min bestemt det er "greit" aa spise, i smaa mengder vel og merke. Vel, et sted maa man jo begynne.

Dette er jo helt surrealistisk...hadde virkelig aldri trodd jeg kom til aa bli slik igjen. Orker ikke aa si det til noen heller...orker ikke alt styret. Faar greie seg med psykolog og den fornuftige biten av meg selv. Jeg vet jo at det ordner seg, for jeg vil jo ikke havne paa jordet igjen. Jeg bare vil ikke spise... Dette er virkelig helt latterlig. Jeg er delt i to liksom, og de to proever hele tida aa lure hverandre. Slitsomt ass.

Har spist et eple og en kopp suppe hitttil i dag (klokka er halv tre paa ettermiddagen). Dvs. ca. 300 Kcal. Satser paa tunfisk til middag, et par hundre Kcal til hvis jeg er heldig. Og saa drakk jeg en flat white tidligere...vet ikke hvor mye som var i den. Et par hundre kanskje? Da er jeg oppe i 700. Det er fryktelig lite, det er ikke til aa leve av rett og slett. Blaeh...

Energinivaaet er overraskende bra, greier bare ikke saa mye fysisk aktivitet. Loep til bussen i dag tidlig og holdt paa aa krepere...oh well.

Det kunne vaert verre. Jeg kunne sittet her og nekta paa at noe var galt, jeg kunne sittet her og helt oppriktig ment at jeg ikke trenger aa spise. Proever i det minste aa gjoere noe med det...

Endret av Sohoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dagboknabo.

Ville bare innom å si hei.

Hvor i Australia er det du studerer? Jeg skulle gjerne vært der, har noe slekt litt utenfor sidney jeg.

Håper dagen har vært god mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei paa deg pondusa, koselig med besoek da! Jeg bor i pa Gold Coast, ca en time soer for Brisbane...veldig fint her ;)

I gaar kveld spiste jeg en brodskive, og i dag spiste jeg en og en halv!! Straalende. :klappe:

Jeg mener det virkelig, det er mye mat for meg. Naa er jeg glad. Solnedgang, og helg og oel med naboene. Akkurat naa kunne jeg spist en hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Det blir litt feil for meg når du snakker om solnedgang og greier, og klokken er ti på morningen her liksom... Hva er tidsforskjellen egentlig?

Vel, jeg synes du er flink til å spise jeg, når ting butter i mot og man ikke orker mat, så er litt bedre enn ingenting, og jeg har troen på at du ordner dette :)

Og, det er jo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelg!!!! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sohoy :)

Håper du får en fin helg

Ta godt vare på deg selv, jeg håper du klarer å spise mer...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nostalgia, koselig at du stikker innom da :)

Vimselims: Ja jeg vet...det er litt forvirrende, hehe. Vi er aatte timer foran til vanlig, men naa naar dere har vintertid er det ni. Tror jeg? Ah..greier aldri aa huske det...nar jeg skal finne ut hva klokka er hjemme saa teller jeg hvertfall tre timer fram naa, og fire naar det er europeisk sommer, og saa blir det paa motsatt side av doegnet slik at naar det er am her saa er det pm hjemme.

Veeel...

I dag har jeg vaert paa jobb. Helt grei dag, ikke noe mye stress. Ingen koder, ikkeno drama, ingenting. Egentlig liker jeg koder...selv om det er litt stygt aa si det. Liker jo ikke naar folk doer...men det er noe med adrenalinet...kaoset og pulsen, foele at man er med paa noe som virkelig betyr noe. Og stemningen naar det gaar bra: ubeskrivelig.

Stakk rett paa stranda etter jobb og fikk med meg siste rest av ettermiddagssola. Deilig. Foeler at jeg lever mer naar jeg er paa stranda.

Ingen ting i dag, bortsett fra et eple.

I gaar ble jeg stein gitt...og spiste 4 skiver paa rappen. Gjett hvem som angra i dag tidlig. Derfor zip today. Siden jeg spiste i gaar kveld har jeg vaert sulten i dag. Det har vaert...godt. Maa jeg innroemme. Shit altsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sto opp kl. 5.30 i dag, ordna meg og dro paa jobb til 7, for aa faa beskjed om at det hadde blitt kluss med skifta og at jeg bare maatte dra hjem igjen...goerr altsaa. Stakk nedom stranda og tok en dukkert paa vei heim, deilig :)

Kom hjem og moette flatmatesa og naboene som skulle paa stranda, dro ned og svoemte og spilte cricket og volleyball i noen timer. Saa dro vi hjem, tok en oel foer jeg og flatmatesa dro ned igjen...surfa og tok en joggetur langs stranda. Deilig aa komme hjem til kald oel ;)

Har vaert en super dag...helt super. Litt solbrent paa skuldrene men det er greit.

Ikkeno mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for sliten til aa surfe i morges, saa jeg bare gikk en rolig tur og tok en dukkert i stedet. Det er saa vakkert der nede...den lave morgensola speiler seg i vannet som er glassaktig og magisk foer vinden tar seg opp. Virkelig verdt det aa staa opp tidlig saa jeg rekker stranda foer jobb og skole. Det smitter over paa resten av dagen og gjoer den penere.

I dag skal jeg handle. Handle mat.

I dag skal jeg spise middag.

Spiste en sushi-roll i gaar. En porsjon nudler dagen foer. Gaar ikke mer dette vettu, jeg har null krefter og holder paa aa svime av bare jeg aapner munnen.

Tenkte aa spise et halvt kyllingbryst og salat. Begynne i det smaa. Og saa kveldsmat, kanskje yougurt og frukt.

I morgen er det alvor, 4 maaltider.

Hun kan ha seg til helvete, det er jeg som vinner denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel...

Foerste maal naadd saann halvveis. Spiste middag, 200g kylling + salat, men kasta opp ca halvparten. Hater aa vaere mett...bare takler det ikke. Big surfing session comin' up tomorrow...saa sikter mot kveldsmat uansett hvor innihelvete vond det gjoer. Jeg nekter, nekter aa tape dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man gaa fra aa vaere saa nesten ubetinget lykkelig til aa vaere paa bunn, paa bunn av hele universet?

Spiste frokost, cornflakes med melk, litt foer 6. Null problem. Vaaken og opplagt og gleda meg til dagen. Vi kjoerte baat ut til oeya. Tidlig morgen, vind i haaret og gode venner og adrenalin...jeg var lykkelig da. Der ute var boelgene glassaktige og store som hus...tre jenter paa stranda, mysende mot gutta der ute som surfa de store. Uti vi ogsaa, holdt oss litt lengre inn og baksa med whitewater-boelgene. Oevelse gjoer mester...i dag greide jeg nesten aa staa. Jeg var lykkelig da ogsaa. Senere kjoerte vi innover kanalene, kikka paa alle de enorme vakre husa med tilhoerende brygge og yatch. I kanalene er det hai. De svoemmer inn og kommer seg ikke ut igjen, saa de blir fryktelig sultne har jeg hoert. Men uti vannet skulle vi! Sto paa brett i tau bak baaten. Jeg hadde aldri gjort det foer, skal love adrenalinet pumpa bra! Var ikke helt overbevist om at haiene bare var smaa, saa da jeg falt og maatte vente paa at baaten skulle snu og komme tilbake var jeg sikker paa at jeg skulle miste et ben eller ei arm! Men jeg lo, jeg var lykkelig, ogsaa da. Foelte meg levende og sterk og sunn.

Naa sitter jeg her og er paa bunn. Mett og misfornoeyd...ikke noe goey.

Endra fordi jeg tror jeg kanskje broet no regler. Sorry ;) Er det greit naa?

Endret av Sohoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimse

Uff, søte snille deg :klem:

Håper du får noen å snakke med, som du snakket om tidligere, og at du føler det blir greit!!!

Uansett, så kan jeg ikke skjønne at du turde å være i vannet i kanalene... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, høres ikke godt ut. Vet ikke helt hva jeg skal si, synes du er kjempetøff som vil vinne over dette.

Stor :klem: fra meg, og håper du kommer det opp fra bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg kvelden...litt bedre naa. Angrer paa ting jeg har gjort foer i dag. Tullehodet, er ikke saa farlig aa spise litt vel ;)

Merkelig nok er det stort sett middagen jeg sliter med. Kanskje fordi da spiser man litt mer enn ved de andre maaltidene.

Blaeh. Det svir. Goey aa forklare det til flatmatesa i morra naar jeg staar der i bikini...proeve finne paa noe som hoeres fornuftig ut. Oh well. Verden gaar ikke under av det heller, mystisk nok.

I morra: uni kl. 8...rekker en kort joggetur og en dukkert foer skolen da. Insane trafikk her for tida, den j... bussen bruker nesten en time paa aa komme frem!

Takk for hilsner vimsel og pondusa, det varmer og hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest vimse

:Nikke: Jeg slet selv litt med middag, følte det var litt tung å fordøye i forhold til salater, brød og slikt. Men prøvde meg frem, og var salig stolt av meg selv da vi var ute og spiste julemiddag med gjengen, selv om jeg styrte elegant unna ¨ferdiglaget juletallerken¨... ;)

:klem: på deg!!!

Nyt solen, hos meg ser det slik ut...

gallery_8738_8_82021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah Norge... :hjerter_rundt:

Snoe!

Skal somle meg til aa laste inn noe bilder jeg ogsaa, saa kan du faa se hvordan sola ser ut hos meg vimselims! Flink du da forresten...men det gaar bra naa, med mat og saann?

Snakka nettopp med mamma, bestefar er veldig veldig syk. Mamman min graater og er saa lei seg, det er vondt og vanskelig. Gaar bra med med meg egentlig...maa undersoeke forsikringa ang. evt. begravelse... Det er jo litt rart da...bestefaren min liksom. At jeg sikkert ikke faar se han igjen, gi han en klem. Det er fryktelig trist, kan ikke forestille meg hvordan mamma maa ha det. Uffa.

...ja -da -skal jeg gaa og legge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Uff, trist med din bestefar :tristbla: Får i alle fall håpe at reiseforsikringen din er behjelpelig hvis du må hjem i begravelse.

Det er så trist, selv om man vet de er gamle, så er man ikke klar for å gi slipp på de uansett..

Jo, det er rimelig bra, kjenner hvor mye bedre kroppen har det med seg selv når den får litt energi, du kjenner sikkert til det, det blir liksom enklere å gjøre ting, og konsentrere seg.

Hvordan går det forresten på skolen? Du har startet igjen nå?

Og, jeg fikk ikke høre hele historien om gaysir heller ;)

Edit: Ps. DET SNØR :sur:

Endret av vimselims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt aa svare paa det du snakka om jeg vimselims, er saa distre atte... Har begynt paa skolen ja, og det gaar greit det...ikke at jeg gjoer saa mye egentlig :sjenert: Har vaert uvanlig sloev de foerste ukene...men begynner aa ta meg sammen naa. Dette uka har jeg vaert paa nesten alle lecturer og tutorials! Virker som det blir et rolig semester, merkelig nok. Alle sier at year 2 er det hardeste paa sykepleien og at year 3 er barnemat i forhold, det synes ikke jeg er helt logisk jeg da men. Det ser i hvertfall ut som det stemmer :) En del mongofag da...goerr og uinteressant, IT og saann. Bare ett fag jeg egentlig liker, wound og pain management, det er goey! Masse deilige ulcers og stinkende nekrotiske taer og slik, hehe. Og saa er laerern hot :sjarmor:

Oi, og ang. gaysir saa har jeg jammen ikke vaert der paa leeenge. Foeler det er litt lite vits naar jeg er her nede liksom. Men altsaa jeg moette jo noen da, som jeg snakka litt med og saann, og det var jo ganske goey og litt skummelt. Er paa en maate litt skrudd av paa den fronten foer oeyeblikket, er saa mye annet som tar opp headspacen min. Er for feig til aa legge ut bilde saa faar ikke saa mange mld heller, men jeg skal vurdere det. Hadde igrunn vaert koselig aa moete noen...man vet jo aldri!

Har litt lyst paa kjaereste egentlig, det ligger og lurer et sted bak i hodet mitt. Flyr ikke saa mye paa byen lengre, saa det blir liksom litt lite...hm, naerkontakt. Har hjelpemeg ikke hatt sex siden...oktober? Omigod! Kvalifiserer nesten til soelibat. :ler:

Jeg snakker med psykolog en gang i uka. Hun er faktisk norsk, slaa den du! :overrasket:

Synes det er veldig greit, litt lettere saann. Snakker jo flytende engelsk og har ikkeno problem med det, men merker av og til at det er litt vanskelig aa faa sagt heeelt noeyaktig hva man mener naar det er snakk om foelelser og andre absurditeter. Naar jeg kan ta det paa norsk er det lettere aa faa frem den helt riktige nyansen, liksom. Hun er veldig flink og greier faktisk aa hjelpe meg ganske direkte, dvs. at det er lettere for meg aa spise etter at jeg har snakket med henne. Det har jeg aldri vaert borti foer.

I dag er alt bra saa langt, spiste frokost og saa er det lunch om en times tid, jeg er sulten og ser frem til aa spise. Sushi skal jeg ha, tror jeg. Nam :sikle:

I dag blir det tuna & pasta bake til middag, og det sier jeg bare: det skal ned og det skal holde seg nede, og jeg skal ikke ha noe av noe slags tullball. Basta.

Nu skal jeg lese to kapitler om datasystemer som er i bruk paa sykehusene... Men det er jo ikke det samme som brukes i Norge jo, saa jeg foeler det er saa bortkasta, og saa er det saa innmari kjedelig :sur:

I dag har jeg masse energi, det er rart hvor raskt man merker forskjellen. Har bare lyst til aa hoppe og sprette og loepe rundt! Men det passer seg ikke helt paa uni... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...