Gå til innhold

Gutt som blir ekstremt mobbet, foreldre gjør lite for å stanse det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyldinger det må være en lærer rektor helsesøster ellernlignende DU ksn kontakte.

Anonymkode: 7ef7c...5d4

Du får tro det er unnskyldninger om det får deg til å føle deg bedre. Jeg skulle gjerne ha gjort mer og satt himmel og jord i bevegelse men situasjonen tillater det ikke uten å nok en gang, utdype det noe mer. Hadde det vært mulig å gjort noe med dette hvor man hadde forblitt anonym, og at gutten hadde forblitt anonym hadde alt vært mye enklere. Jeg kan ikke velge for han å «henge» han ut. Han vet ikke engang at familiemedlemmet mitt vet om dette, han sliter fra før av og prate med foreldrene sine og jeg tror neppe det hadde blitt bedre om han fikk vite at de har brutt tilliten hans. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skulle mer enn gjerne ha pratet selv med gutten, men situasjonen er komplisert noe som gjør at jeg personlig ikke kan ta kontakt med han. Hadde ikke situasjonen vært komplisert hadde jeg ikke nølt et sekund med å prate med han, men dette må gå via mitt familiemedlem da det er mer naturlig. Jeg prøver å pushe på så godt jeg kan på familiemedlemmet mitt, men det er visse ting som gjør at det er vanskelig for hen å gjøre stort annet enn å pushe på foreldrene til gutten. Skulle gjerne utdypet situasjonen mer enn hva jeg gjør men det kan jeg ikke. Bare tro på når jeg sier at jeg og familiemedlemmet mitt gjør så godt vi kan uten å overtrampe andre parter som er innblandet. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Men jeg tenker du uansett kan melde anonym bekymring til barnevernet. Eventuelt ikke være anonym. Opp til deg.

Er familien norsk? Er det kanskje utfordringer i forståelsen av hvordan hjelpesystemet fungerer? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta kontakt med helsesøster på skolen? Og rektor?

Mobbing er grusomt. Har blitt mye mobbet selv og jeg sliter ennå med sterke traumer fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (47 minutter siden):

Men jeg tenker du uansett kan melde anonym bekymring til barnevernet. Eventuelt ikke være anonym. Opp til deg.

Er familien norsk? Er det kanskje utfordringer i forståelsen av hvordan hjelpesystemet fungerer? 

Men vil det bli tatt seriøst om man fremstår som anonym varsler? For hensyn av annen part kan jeg ikke stå frem med mitt navn. Selvom jeg gjerne skulle, men da vil det gå utover en annen part igjen.. Er så innmari synd situasjonen er komplisert, jeg vil jo bare dra og holde rundt gutten og si at alt skal gå bra..

Anonymkode: 4d765...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev (46 minutter siden):

Kanskje ta kontakt med helsesøster på skolen? Og rektor?

Mobbing er grusomt. Har blitt mye mobbet selv og jeg sliter ennå med sterke traumer fra barndommen.

Etter hva jeg har fått vite idag fra mitt familiemedlem som hen igjen har fått høre fra moren til gutten, så går gutten til helsesøster på skolen. 
Jeg har sendt Mail til kommunen, og gir de meg ikke svar ila 3 dager skal jeg ringe ned til skolen selv og forholde meg som anonym innringer. 

Anonymkode: 4d765...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg kan som en som ser på fra sidelinjen. Jeg er en totalt utenforstående person i dette, og det vil ikke være naturlig for gutten om jeg skulle tatt kontakt med han. Han er tidlig i tenårene og jeg er helt sikker på at han ville blitt sint og syntes det hadde vært kjemperart om jeg skulle tatt kontakt.  Jeg har kontaktet kommunen han bor i og venter på svar, det jeg kan gjøre for å holde meg selv (for å ikke komplisere ting) anonym og også gutten da han har det vanskelig nok fra før. Det er ikke «bare» å ringe BV og politiet da det kan få traumatiske følger for gutten. Jeg vet det høres enkelt ut, men det er ikke slik i virkeligheten. 

Anonymkode: 4d765...1d5

jeg tenker at du ikke er i en posisjon til å blande deg inn og delta aktivt. Det er derfor det er så viktig at du  sende en bekymringsmelding til barnevernet. Slutt med alle bortforklaringene. Bare gjør det.

Anonymkode: 61023...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men vil det bli tatt seriøst om man fremstår som anonym varsler? For hensyn av annen part kan jeg ikke stå frem med mitt navn. Selvom jeg gjerne skulle, men da vil det gå utover en annen part igjen.. Er så innmari synd situasjonen er komplisert, jeg vil jo bare dra og holde rundt gutten og si at alt skal gå bra..

Anonymkode: 4d765...1d5

Ja. Barnevernet får anonyme bekymringsmeldinger hele tiden. De foretar en undersøkelse og finner ut om det er hold i den, med de er avhengige av tips fra folk rundt barnet.

Anonymkode: 61023...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke løfter en finger selv? Jeg har tatt kontakt med kommunen gutten bor i og gjort det jeg kan gjøre i denne situasjonen. Det er mye mer bak «kulissene» som jeg ikke kan skrive om i tilfelle noen kjenner igjen historien. Så tro du meg, jeg gjør hva jeg kan i denne situasjonen, men noen grenser kan jeg ikke tråkke over da det kan få et negativt utfall for alle parter. Det er ikke bare å eksponere en gutt for feks Bv, politi og slikt når det kan gjøre saken langt verre for han som faktisk står i dette. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Barneverntjenesten ER jo kommunen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får tro det er unnskyldninger om det får deg til å føle deg bedre. Jeg skulle gjerne ha gjort mer og satt himmel og jord i bevegelse men situasjonen tillater det ikke uten å nok en gang, utdype det noe mer. Hadde det vært mulig å gjort noe med dette hvor man hadde forblitt anonym, og at gutten hadde forblitt anonym hadde alt vært mye enklere. Jeg kan ikke velge for han å «henge» han ut. Han vet ikke engang at familiemedlemmet mitt vet om dette, han sliter fra før av og prate med foreldrene sine og jeg tror neppe det hadde blitt bedre om han fikk vite at de har brutt tilliten hans. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Lagde du tråden for å føle deg bedre som tilskuer på mobbing?

Anonymkode: 7ef7c...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Lagde du tråden for å føle deg bedre som tilskuer på mobbing?

Anonymkode: 7ef7c...5d4

Ja, der gjennomskuet du meg! Det er faktisk jeg som også er mobberen. 
 

klovn. 

Anonymkode: 4d765...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, der gjennomskuet du meg! Det er faktisk jeg som også er mobberen. 
 

klovn. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Hvorfor kontakter du folk i kommunen, i stedet for å kontakte det kommunale barnevernet?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker at å kontakte barnevernet kan gjøre vondt verre for gutten? 

Anonymkode: ab5b0...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men vil det bli tatt seriøst om man fremstår som anonym varsler? For hensyn av annen part kan jeg ikke stå frem med mitt navn. Selvom jeg gjerne skulle, men da vil det gå utover en annen part igjen.. Er så innmari synd situasjonen er komplisert, jeg vil jo bare dra og holde rundt gutten og si at alt skal gå bra..

Anonymkode: 4d765...1d5

I dette tilfellet er det nesten slik at det heller må gå utover den andre parten enn barnet. Hvorfor skal barnet lide fordi du/den andre parten er redd for konsekvenser for dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det bare jeg som tenker at å kontakte barnevernet kan gjøre vondt verre for gutten? 

Anonymkode: ab5b0...375

du tenker at da blir han drept?

seriøst. Hvordan kan det bli verre?

Jeg håper virkelig det bare er du som tenker det, ja. Det er jo fullstendig irrasjonelt.

Anonymkode: 61023...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får tro det er unnskyldninger om det får deg til å føle deg bedre. Jeg skulle gjerne ha gjort mer og satt himmel og jord i bevegelse men situasjonen tillater det ikke uten å nok en gang, utdype det noe mer. Hadde det vært mulig å gjort noe med dette hvor man hadde forblitt anonym, og at gutten hadde forblitt anonym hadde alt vært mye enklere. Jeg kan ikke velge for han å «henge» han ut. Han vet ikke engang at familiemedlemmet mitt vet om dette, han sliter fra før av og prate med foreldrene sine og jeg tror neppe det hadde blitt bedre om han fikk vite at de har brutt tilliten hans. 

Anonymkode: 4d765...1d5

du kan sende inn bekymringsmelding anonymt, ja.

Du kan gjøre det via denne lenken:

https://www.bufdir.no/barnevern/melde-fra-privatperson/?gclid=CjwKCAjwsvujBhAXEiwA_UXnAO19w1wuuCc0ILA3VKU-grHAFP8PH591zQaQEPGJAiKHlPwW5BfY1RoCzmQQAvD_BwE

Anonymkode: 61023...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

du tenker at da blir han drept?

seriøst. Hvordan kan det bli verre?

Jeg håper virkelig det bare er du som tenker det, ja. Det er jo fullstendig irrasjonelt.

Anonymkode: 61023...8b4

Blir drept? Hvor kom den fra? 🤔 Nei, men jeg tenker at hvis han allerede er suicidal kan det være dråpen som det til å renne over for han. 

Anonymkode: ab5b0...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter hva jeg har fått vite idag fra mitt familiemedlem som hen igjen har fått høre fra moren til gutten, så går gutten til helsesøster på skolen. 
Jeg har sendt Mail til kommunen, og gir de meg ikke svar ila 3 dager skal jeg ringe ned til skolen selv og forholde meg som anonym innringer. 

Anonymkode: 4d765...1d5

Det er supert at han går til helsesøster! Vår gutt fikk veldig stor hjelp av samtaler med helsesøster - hun henviser også videre ved behov. 

Anonymkode: ab5b0...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...