Gå til innhold

Hva er oppskriften på god sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fantastisk kjemi og begjær fra begge sider. God kommunikasjon og dele fantasier. 

Oralsex er viktig for meg. Elsker å gi  og vil ha en partner som elsker og tenner på å gjøre det samme på meg. 

Anonymkode: b77ac...ae5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tålmodighet er svaret mitt😉 men det er fordi jeg elsker å tirre kvinnen sinnsyk kåt, så sinnsyke kåte at hun mister alle hemninger og fornuft. Frustrert og litt irritert for at jeg ikke begynner med sexen, det vises i anssiktet.. og det er bare så hærlig å se, på vakre ansiktet av å være så kåt og utålmodig. Da har kvinnen kommet til platå2, og da er hun klar for sex. Bonusen av å være tålmodig slår alt, for at sexen skal bli god. Sexen varer så mye lengre også.. og kvinnen har bare godt av å være så opphisset, at hun holder på å klikke.. det setter fart på underlivet hennes🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er god sex og ha god tid. Nyte det sammen. Gjerne gjøre ting som er litt annet enn bare misjonær.. 

Bruke sexleketøy. Han må være med å ikke bare ligge der som en sandsekk. Å gjerne gi lyd fra seg. Alt dette gir meg god sex

Anonymkode: 06d1c...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Kommunikasjon er alltid viktig. Vite hva begge liker.
Ellers er det viktig at begge skal ha det godt og nyte hele tiden. Gjøre alt man kan for hverandre og for at sexpartnere får den beste stunden de forhåpentligvis sent vil glemme😜 Når begge nyter, tenker på hverandres nytelse, og er fornøyd så er sexen perfekt. Alltid.

Både sex som edru og sex i fylla er for meg god sex. Fordi det er sex. Men best av de to er så klart edru sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er oppskriften på god sex at begge parter genuint er opptatt av den andres nytelse, og man er tunet inn på hverandre og samspillet. Da blir det seksuelle en dynamisk opplevelse, hvor man samhandler godt, med tilstedeværelse og oppmerksomhet på den andres respons. Man har rett og slett sex sammen i nuet, og det er situasjon, respons og samspill som skaper en naturlig utvikling i hvordan alt utvikler seg. En slik tilstedeværelse og dynamisk elsker er den ultimate elsker for min del. 

En motsatsen til dette for min del, uten det nødvendigvis er veldig dårlig sex, er teknisk sex, der partner følger faste rutiner eller en slags egen plan på hvordan ting skal være. Det blir veldig statisk sex for min del. Partner er tunet inn på å ha sex, og sin plan ved det. Tekniske elskere er ikke nødvendigvis egoistiske, for planen kan godt inneholde slikt som "må gnikke/slikke henne slik og såpass lenge", og tekniske elskere har ofte innledningsvis skaffet seg en viss kunnskap om hva kvinnen liker og ikke, som de tar hensyn til (det er implementert i planen), men de er ikke så tunet inn på øyeblikket og respons at de får med seg slikt som at "I dag er hun veldig kjælen, og ønsker mer kosete sex.", eller "I dag er hun veldig leken, og ønsker å utvide repertoaret med litt mer eksperimentell sex.", som overnevnte type elsker får med seg, og handler etter. Tvert imot kan det virke som om det er litt forstyrrende for slike at man prøver å få til variasjon, utover kanskje 2-4 varianter av innarbeidet utførelse. De er gjerne geniunt opptatt av å være gode elskere, og tekniske sett er en del slike det, men for min del blir det kjedelig av mangel på variasjon og det at det tekniske ved sex virker mer vesentlig enn en der og da dynamikk med partner. 

Menn som er tekniske elskere virket ikke å forstå hva jeg savnet, og også en del kvinner jeg har snakket med virker å synes slikt er som det best skal være, så jeg er absolutt åpen for at det bare ikke passer min personlighet. Slik sex er ok for meg innimellom i et langt forhold, men ikke som standard. 

Dårlig sex er der parter ikke egentlig bryr seg om den andres opplevelse. Er opptatt av å få sex og/eller type sex de selv ønsker, og det er egentlig ikke viktig for dem verken at kvinnen er kåt eller at kvinnen nyter. De skal bare ha sin utløsning de. Er troende til å mene at kvinnen bare burde spre bena de få minutter det tar ham å få utløsning, om hun er aldri så utslitt eller syk. Seksuell egoisme er noe av det verste jeg kan tenke meg i et forhold. 

Slik er iallefall mine preferanser, og jeg tror det er nyttig å være bevisst på hva man selv trenger seksuelt i en partner. Å snakke om sex i forkant, for å avklare preferanser og holdninger, kan jeg ikke si at har hatt noe særlig for seg. Sikkert nyttig om man har spesielle fetisjer og lignende, men jeg kan ikke si at samtaler i forkant har avklart om man passer sammen seksuelt eller ikke. Å si det rette er enkelt. Det er ved praksis man vet. 

 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppskriften, må være god kommunikasjon, og lytte til hverandre,
Være oppmerksom på hva den andre parten setter pris på og nyter, "lese" tilbakemeldingen du får gjennom ord, pust sukk/stønn og handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg er enig med Trolltunge! Det må komme intuitivt og utvikle seg der og da. Noen dager er det rett med en kjapp, heftig omgang kun basert på dyriske instinkter, og andre dager er det lange, kreative forspill som er greia.

Jeg og mannen har vært gift  i 24 år, og har etterhvert store barn. Og sexen har aldri vært bedre enn nå. Det tror jeg skyldes en uendelig kjærlighet og trygghet. Det som er mest tennende er det blikket han sender meg når jeg har pyntet meg, når jeg har lagd god mat, når han er stolt av meg, når det har skjedd et eller annet som får fram "jeg elsker deg" i blikket. Og noen ganger lyser det blikket begjær. Noen ganger blir jeg tent bare av at t-skjorta glir opp og jeg ser nedre del av magen. Han liker at jeg er tent og jeg liker at han er tent.  Når man er nyforelske har man ofte det jeg kaller kaninperioden. Da man ender med å sex bare fordi man blir kåt bare av å komme borti hverandre. Og i den perioden er jo sexen utforskende og intuitiv. Ikke mekanisk og automatisert.  Dette var for min del viktig å gjenoppdage når ungene var såpass store at det ikke lengre var mulig at de kom dumpende inn på rommet midt på natta. Så hva som er god sex; det er den sexen du har lyst på akkurat der og da. Man MÅ lese hverandres signaler og ikke minst sende disse signalene.

Anonymkode: d72d6...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig rå og lidenskapelig sex, uten noe planlegging, men bare rå seksuell lyst og begjær , at vi bare tar for oss uten sjenanse ❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...