Gå til innhold

Er det sant at alle på bygda er super kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men du må på ingen måte skille deg for mye ut fra røkla!

Anonymkode: 4a2c9...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helvette heller..!..Her ble kirka bygd om til Bar & Bordell m/ statsstøtte..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertfall mange her på bygda hvor jeg bor. Sørlandsbygd med kanskje 1200 innbyggere da, ikke 500. Tror nok det oppfattes som mer enn det egentlig er, for de veldig kristne tar mye plass i bygda. På godt og vondt. Det sosiale de driver for barn er fantastisk, men når det er sånn vekkelsesmåned med møter på møter på møter syns jeg det blir i meste laget… Gjetter på at halvparten definerer seg som kristne, resten snakker bare ikke så høyt om det. Jeg vil helst ikke gå for høyt ut med å ikke være kristen, er redd noen vil ta opp jobben med å få meg frelst - eller enda verre - at de syns synd på meg som ikke har møtt Jesus. Føler meg som en minoritet, men vi er sikkert mange som meg, som ikke tør å rope det ut 🤣

Anonymkode: 26ca9...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje spesielt kristne i Gulen.

Anonymkode: 08adc...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2024 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Nei, men du må på ingen måte skille deg for mye ut fra røkla!

Anonymkode: 4a2c9...613

Joda, det går veldig fint.

Anonymkode: 7bc16...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 11.27):

Ca 20% av befolkningen sier de er kristne, det ville overrasket meg veldig om folk på bygda var fem ganger så kristne som resten av befolkningen.

Hilsen sørlending fra liten by

Anonymkode: 33604...aeb

Feil, 80% tilhører kristne trossamfunn og flertallet tror på Gud. Noe flere kristne er det nok på bygdene enn i byene, ihvertfall som andel.

Anonymkode: 396a7...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i superkristen? Jeg er kristen, tror du kunne kjent meg i 20 år uten å vite det 😉 tenker du da at noen som er medlem i en smal, konservativ menighet der de er veldig opptatt av å følge noen vilkårlige utvalgte regler er «mer» kristen enn meg, som er medlem i DNK og lever et normalt liv - selv om jeg har en personlig og ektefølt tro (Som ikke er basert på frykt for «helvete» dersom jeg skulle være så uheldig å bryte en av disse reglene)? Hvordan rangerer du dette? 😊

Anonymkode: d2f26...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...