Gå til innhold

Venninne som har mistet seg selv etter hun fikk barn…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke meg du spør. Men du har ikke barn selv siden du spør som du gjør?  Jeg skjønner svaret du spør på godt.  Uten å konkludere med at vedkommende mener noe om at et barnløst liv ikke har noen mening.

At barn gir livet en helt ny mening, selvfølgelig er det sånn. Uten at det betyr at barnløst er uten mening

Anonymkode: 3790a...3d8

Jo, jeg har barn, og det er derfor jeg spør.

Jeg er enig med deg, noe jeg også skrev i innlegg 24.
Men personen jeg siterte er så tvetydig i svaret sitt at jeg lurer på om h*n mener at barnløse ikke har en mening med/i livet, eller om h*n later som, bare for å provosere.

Anonymkode: 12afd...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke meg du spør. Men du har ikke barn selv siden du spør som du gjør?  Jeg skjønner svaret du spør på godt.  Uten å konkludere med at vedkommende mener noe om at et barnløst liv ikke har noen mening.

At barn gir livet en helt ny mening, selvfølgelig er det sånn. Uten at det betyr at barnløst er uten mening

Anonymkode: 3790a...3d8

Under her kan du se hvorfor jeg reagerte på svaret til AB...1e5

 

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 23.17):

Hun har fått en mening med livet som du ikke har.

Anonymkode: 0ab8a...1e5

 

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 8.54):

Tror du virkelig at mennesker uten barn, ikke har noen mening med livet... 

Anonymkode: 0b8cb...7d6

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, barn gir en mening i livet som jeg ikke hadde før barn.

Anonymkode: 0ab8a...1e5

Dette ja-et bekrefter tilsynelatende at brukeren mener at barnløse ikke har noen mening med livet, samtidig som det som står etter kommaet kansellerer bekreftelsen.
Brukeren er tvetydig, åpenbart med vilje, i og med at h*n kunne oppklart misforståelsen men lot det være, og jeg ville finne ut hvorfor. 

Jeg lurte på om brukeren var tvetydig med vilje for å provosere, eller om det var utilsiktet tvetydighet.

 

 

Anonymkode: 12afd...2fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du gjør som du vil. Kan garantere at småbarnsmoren ikke finnes interessert i å høre om han fyren du tok med deg hjem fra byen forrige helg heller, eller i å (over)analysere hvorfor daten fra Tinder ikke har svart på 5 timer 🙄

Livet får mening når man får barn, en mening barnløse aldri vi kunne forstå. 

Dersom venninna di gidder å lytte til dine overfladiske tullebekymringer synes jeg jammen du kan sette av noen minutter til å høre om det viktigste i hennes liv også ❤️

Anonymkode: 4d998...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 23.03):

Jeg vurderer å droppe henne som venn fordi hun kun snakker om de barna sine hver gang vi ses. Hva er det med folk som tror andre bryr seg om hva barna dems har spist, og alt rundt de? Har de mistet seg helt? Det er så kjedelig at det er gøyere å stirre inn i en vegg. Jeg må ghoste henne. Hun er så kjedelig blitt!! 

Anonymkode: cc78b...57c

Ta det med ro. Hun synes nok du er kjedelig og og føler hun MÅ bruke tid på deg. 
 

Generelt, venninner som ikke evner å bry seg om barna mine gidder jeg ikke bruke mye tid på. Jeg har ikke mistet meg selv. Jeg har funnet meg selv. 

Anonymkode: a9bbe...fe7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke dette før jeg fikk barn selv. 

PRoblemet er: jeg har ikke noe annet å snakke om!

Man snakker om det som tar størst plass i livet. Og for småbarnsforeldre, er det ofte ungene. 

Vi får veldig lite avlastning. Vi har ikke noen som kan passe ungene så får gjort spennende og interessante ting å prate om. Ungene sover lite, og det er tusen ting å gjøre i hus og heim, med jobb attåt, og jeg har ikke tid til å se masse filmer, lese masse bøker, følge med i nyhetsbildet annet enn helt overfladisk, ikke får jeg gått på andre restauranter enn den lokale pastashappen med lekekrok i hjørnet, osv osv osv .

99% av tiden min går til mann og barn og hus og heim, og jobb. Og ingenting av det er typ interessant å prate om for andre.

Anonymkode: b43e8...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel individuelt? 
 
Jeg har to barn, men de har aldri vært hovedfokuset når jeg treffer venninner. Vi snakker om livet generelt, jobb, studier, partnerne våre, reiser og ferier, hus og oppussing, politikk, økonomi og samfunn. Klart barna blir nevnt, men det er som regel når jeg får direkte spørsmål om hvordan det går med dem. 
Jeg har venninner både med og uten barn, og fellesnevneren er vel at man er i babybobla under permisjonen, før andre ting tar mer plass igjen. 
Selv jeg som er mor, synes det er kjedelig med bare babysnakk. Det er ikke noe revolusjonerende at barnet har begynt å spise grøt, at det ikke liker leverpostei men elsker most potet. Samtidig kan det hende at vi har som har barn, har en større evne til å være overbærende ovenfor venninner som er forsvunnet helt i morsrollen. Hun kommer nok tilbake etterhvert☺️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/4/2023 at 9:50 AM, AnonymBruker said:

TS, du gjør som du vil. Kan garantere at småbarnsmoren ikke finnes interessert i å høre om han fyren du tok med deg hjem fra byen forrige helg heller, eller i å (over)analysere hvorfor daten fra Tinder ikke har svart på 5 timer 🙄

Livet får mening når man får barn, en mening barnløse aldri vi kunne forstå. 

Dersom venninna di gidder å lytte til dine overfladiske tullebekymringer synes jeg jammen du kan sette av noen minutter til å høre om det viktigste i hennes liv også ❤️

Anonymkode: 4d998...413

Du bikker akkurat litt for langt ut av trollhulen. Selv ikke folk langt inni ammetåka tror at alle barnløse er på tinder og drar med seg folk hjem fra byen. 

Anonymkode: 1af02...d4c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart. Alle barnløse gjør ikke noe annet enn å feste hver helg og pule en ny mann hver måned.

Tror dere virkelig det er sånn?

Anonymkode: f5799...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 0.49):

Husk at det er like kjedelig for ei småbarnsmor med mann.. å høre om fester og hvem du har datet siste måneden. Det er ikke i hennes verden og helt uinteressant. 
barna er hele livet hennes og det hun er opptatt av, ikke rart hun prater om det. 

Anonymkode: 14313...1bc

Mange klarer å balansere det å være forelder og det å være et individ med voksnes interesser. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 23.17):

Hun har fått en mening med livet som du ikke har.

Anonymkode: 0ab8a...1e5

Meningen med livet er ikke å leve det på barnas premisser 24/7. Voksne mennesker som ikke evner å prate om annet enn barna sine er særdeles uinteressante. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 23.17):

Hun har fått en mening med livet som du ikke har.

Anonymkode: 0ab8a...1e5

Hva slags nedlatende møkkakommentar er det der? For alt vi vet kan TS ha et mer rikere liv enn venninnen med liv. Hørt om å gjøre hva som er riktig og best for en selv?

Anonymkode: 014cb...76b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig kjedelig med mødre som bare snakker barn , snapper barn, poster barn, klarer å få barnet inn i alt av sammenhenger og som fremstår som om de er de første som har født her i verden . At lille " Odin " spiser hjemmelagede havre pannekaker med avocado smør til frokost eller at lille " Lise " hjelper til i hagen ved å rive alle blomstene opp, er utrolig lite interessant Jeg er voksen og har barn selv, men aldri om jeg underholdt andre med kontinuerlig " mas " om barna mine. Noen mødre prøver også å få pakket inn i innlegg og lignende at alt de spiser og gjør er økologisk, hjemmelaget, miljøvennlig osv . Spar meg .

Anonymkode: c8f3a...717

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fikk barn, hadde jeg en venninne som insisterte på at jeg ikke måtte bli en sånn en som bare pratet om barnet mitt, for det ville hun ikke takle. og det fikk jeg heller ikke mulighet til, for hun snakket kun om seg og sitt, og sine interesser som aldri har og aldri vil interessere meg, og jeg fikk knapt åpnet kjeften. just sayin'...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn, men det å snakke om barn hele tiden syns jeg er utrolig kjedelig. Man kan selvsagt fortelle noe om det er noe spesielt, eller spørre om råd om noe, men ellers er barn et ekstremt kjedelig tema. 

Anonymkode: 4c8d7...42c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...