Gå til innhold

Bursdagsgaveønsker fra foreldre i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som synes det er flaut/vanskelig å ønske seg ting til bursdag i voksen alder, kanskje særlig fra nær familie?

Jeg fyller ikke rundt tall, er over 30 og tjener mer enn foreldrene mine uten at det er noe vi snakker om eller som jeg tror de er noe særlig opptatt av. Likevel synes jeg det er litt vanskelig å vite hva som er «OK» å ønske seg, uten at det skal være for dyrt men samtidig noe jeg ønsker meg. 
 

hva synes dere, har dere forslag til bursdagsgaveønsker til en kvinne på litt over 30 som «har alt» og ikke vet hva hun skal ønske seg når foreldrene spør? 

Anonymkode: a3a6d...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har foreldrene dine dårlig råd eller har du generelt sett bare bedre råd uten at de har dårlig økonomi av den grunn?

Anonymkode: df647...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du forslag betyr det vel at du egentlig ikke ønsker deg noe.

Jeg synes det er hyggelig å gå ut å spise, og pappa liker å spandere.

Anonymkode: 63bed...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke dårlig råd, så dette er nok veldig rart av meg å tenke på. Men synes på en måte det er litt flaut at jeg tjener en god del mer enn de (til sammen) og at det fremdeles er de som spanderer restaurantbesøk og ikke minst å vite hva man skal ønske seg uten at det verken er for lite eller mye. 

Anonymkode: a3a6d...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre vil ikke ut av foreldrerollen. Mine foreldre ser det som en selvfølge at de skal betale. Var i Bergen med en venninne da jeg var i trettiårene. Tilfeldigvis var faren min der, og vi skulle sitte på med ham til Oslo. Stoppet på vegen og spiste middag, han betalte for oss, selv om vi begge tjente mer enn ham. Noe annet ville han funnet nedverdigende.  

La dem betale hvis de har råd, og kos dere.

PS. Nå er det en selvfølge at jeg betaler for barn, nieser, nevøer mm. Ny generasjon. 

Anonymkode: 63bed...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe gave til mine barn selv om de blir voksen. Ikke ta fra de det. Jeg får også gave av mine foreldre selv om jeg er 40

Kan ønske deg en god frisør sjampo og balsam, gavekort på en butikk, ny stekepanne eller slike ting 

Anonymkode: b9741...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg 50 og tjener mer enn pappa. Men han har glede av å gi meg gave og vil ha ønskeliste. Og jeg synes det er veldig hyggelig å få en oppmerksomhet fra han ❤️ Jeg har alltid ting jeg ønsker meg, så ønskeliste er lett. Alle mine penger går til barna. 

Anonymkode: 8592c...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er gleden av å gi som betyr mest egentlig. Om du ikke trenger noe hadde jeg ønsket meg en opplevelse eller noe å gjøre sammen. Minner og tid sammen er verdifullt 🌸

Anonymkode: fdb2d...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på ting fra le creuset og murano. Prisene varierer fra rundt 200-10.000. Masse å velge i, spesielt le creuset. Da har jeg alltid noe å ønske meg av foreldre og svigerforeldre 

Anonymkode: bd3e3...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...