Gå til innhold

Vanlig å bare fungere på tomannshånd når man har autisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke det at jeg fungerer bra på tomannshånd heller, men fungerer ihvertfall bedre enn hvis man er med en gjeng på flere. 

Anonymkode: 3c140...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vanlig og normalt for autister.

 

Anonymkode: 491c9...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn. Legen min ble svært overrasket da jeg fremmet mistanken min. 1 til 1 har jeg blikkontakt og kommuniserer godt. Så fort det er snakk om grupper og ihvertfall fremmede er det en helt annen historie!

Anonymkode: 02e48...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det også sånn. Legen min ble svært overrasket da jeg fremmet mistanken min. 1 til 1 har jeg blikkontakt og kommuniserer godt. Så fort det er snakk om grupper og ihvertfall fremmede er det en helt annen historie!

Anonymkode: 02e48...aef

Jeg har verken særlig blikkontakt eller kommuniserer særlig godt på tomannshånd heller, men mye lettere å komme i prat og ta del når det er tomannshånd enn flere syns jeg. 

Ts

Anonymkode: 3c140...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

Jeg har alltid bare hatt èn venn av gangen. Og når jeg fikk kjæreste, kun ham.

 

Anonymkode: 981de...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt!

Jeg har alltid bare hatt èn venn av gangen. Og når jeg fikk kjæreste, kun ham.

 

Anonymkode: 981de...b32

Hvordan klarte du å få deg kjæreste? 

Anonymkode: 92dd2...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan klarte du å få deg kjæreste? 

Anonymkode: 92dd2...0a6

Var på en datingside og er over snittet pen 😅

(Og er kvinne)

Anonymkode: 981de...b32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var på en datingside og er over snittet pen 😅

(Og er kvinne)

Anonymkode: 981de...b32

Ja, men klarer du å fungere i forhold? 

Og hvordan ser man om man er over snittet pen? 

Jeg har så dårlig selvtillit og er så sjenert, så vil nok aldri klare å møte noen. 

Og hvordan fikk du diagnosen? 

Anonymkode: 92dd2...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, men klarer du å fungere i forhold? 

Og hvordan ser man om man er over snittet pen? 

Jeg har så dårlig selvtillit og er så sjenert, så vil nok aldri klare å møte noen. 

Og hvordan fikk du diagnosen? 

Anonymkode: 92dd2...0a6

Jeg fikk diagnosen på et autismesenter etter å ha blitt henvist dit fra Dps. Utredning tok ca fire måneder. De hadde intervjuer med foreldrene mine og samboeren min. Og jeg tok Ados-testen, somatisk utredning, diverse kartlegging og mange intervjuer.

Jeg fungerer fint i forhold, men jeg tror min utkårede også er på spekteret. Han er også veldig tålmodig og raus. Han liker seg også best hjemme, og er litt lat, noe som passer meg perfekt, siden jeg trenger så mye ro og hvile. Vi har likt syn på det meste, og deler mange interesser (innenfor blant annet naturvitenskap, gaming, litteratur osv). 

Det er et hav av single menn der ute nå, så det burde ikke være noe problem å få en kjæreste egentlig. Men det er lurt å velge en veldig snill og god en. En som har mye kjærlighet å gi, og som vil godta deg som du er.❤️

Anbefaler deg å lete i såkalte nerdemiljøer, eventuelt via en app jeg har hørt om som heter Hiki, som er for autister. 

Når det kommer til skjønnhet er det ofte det samme som helse. Hvis du er passe slank og tar vare på deg selv er mye gjort. 

Anonymkode: 981de...b32

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk diagnosen på et autismesenter etter å ha blitt henvist dit fra Dps. Utredning tok ca fire måneder. De hadde intervjuer med foreldrene mine og samboeren min. Og jeg tok Ados-testen, somatisk utredning, diverse kartlegging og mange intervjuer.

Jeg fungerer fint i forhold, men jeg tror min utkårede også er på spekteret. Han er også veldig tålmodig og raus. Han liker seg også best hjemme, og er litt lat, noe som passer meg perfekt, siden jeg trenger så mye ro og hvile. Vi har likt syn på det meste, og deler mange interesser (innenfor blant annet naturvitenskap, gaming, litteratur osv). 

Det er et hav av single menn der ute nå, så det burde ikke være noe problem å få en kjæreste egentlig. Men det er lurt å velge en veldig snill og god en. En som har mye kjærlighet å gi, og som vil godta deg som du er.❤️

Anbefaler deg å lete i såkalte nerdemiljøer, eventuelt via en app jeg har hørt om som heter Hiki, som er for autister. 

Når det kommer til skjønnhet er det ofte det samme som helse. Hvis du er passe slank og tar vare på deg selv er mye gjort. 

Anonymkode: 981de...b32

Det er ikke så enkelt, men fint det har funket for deg. Jeg er også slank og får mye positiv oppmerksomhet for utseendet, men klarer ikke å få/holde på en kjæreste. Har tenkt det må være fordi jeg ikke er så dullete og omsorgsfull. "Stakkars deg osv..."

Anonymkode: 28c6e...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så enkelt, men fint det har funket for deg. Jeg er også slank og får mye positiv oppmerksomhet for utseendet, men klarer ikke å få/holde på en kjæreste. Har tenkt det må være fordi jeg ikke er så dullete og omsorgsfull. "Stakkars deg osv..."

Anonymkode: 28c6e...996

Ja, ok. Jeg er veldig moderlig og omsorgsfull. Jeg har valgt å være det etter å ha sett mange serier da jeg var liten. Det eneste jeg gjorde etter skolen var å se på tv. Og jeg så alltid opp til moren i seriene. Og min egen mor var veldig omsorgsfull mot dyr og mennesker.

 

Anonymkode: 981de...b32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke så enkelt, men fint det har funket for deg. Jeg er også slank og får mye positiv oppmerksomhet for utseendet, men klarer ikke å få/holde på en kjæreste. Har tenkt det må være fordi jeg ikke er så dullete og omsorgsfull. "Stakkars deg osv..."

Anonymkode: 28c6e...996

Akkurat samme som meg. Jeg klarer heller ikke å få/beholde en kjæreste handler ikke om at jeg ikke er pen nok, men om dårlige sosiale ferdigheter. 

Anonymkode: 3c140...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Akkurat samme som meg. Jeg klarer heller ikke å få/beholde en kjæreste handler ikke om at jeg ikke er pen nok, men om dårlige sosiale ferdigheter. 

Anonymkode: 3c140...9e0

Er det nevrotypiske dere har vært sammen med?

Kanskje det hjelper å finne noen som også er autist?

Anonymkode: 981de...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er autist og sånn er det med meg. Gjelder også når jeg er med familien(far, mor, søster, bror). 

Anonymkode: 747c0...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere er interessert i å se dating for de på spekteret, men på Netflix finnes det en serie som heter "Dating på spekteret" som går over tre sesonger. Det er en nydelig serie, der de to første sesongene er fra Australia og den siste fra Amerika. 

Det er en dokumentarserie der vi følger flere personer på jakt etter kjærligheten. 

Datteren min er på spekteret og hun likte serien veldig godt og syns det var fint å se at det finnes noen også for de på spekteret og hun syntes også det var fint å se at det rett og slett finnes flere som henne. 

Anonymkode: 491c9...0ad

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om dere er interessert i å se dating for de på spekteret, men på Netflix finnes det en serie som heter "Dating på spekteret" som går over tre sesonger. Det er en nydelig serie, der de to første sesongene er fra Australia og den siste fra Amerika. 

Det er en dokumentarserie der vi følger flere personer på jakt etter kjærligheten. 

Datteren min er på spekteret og hun likte serien veldig godt og syns det var fint å se at det finnes noen også for de på spekteret og hun syntes også det var fint å se at det rett og slett finnes flere som henne. 

Anonymkode: 491c9...0ad

Nydelig serie 😍😍

Anonymkode: 981de...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nydelig serie 😍😍

Anonymkode: 981de...b32

Ja, den er så søt og koselig. Jeg skulle ønske de laget flere sesonger. Kanskje fra andre land også. 

Anonymkode: 491c9...0ad

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Noen autister trives best på tomannshånd og noen trives best med to venner så de kan la de andre stå for pratinga mens de selv soner litt ut når det trengs. Blikk-kontakten blir også mindre intens når man snakker med to personer, synes jeg. Flere enn to personer gjør meg sliten og jeg ender opp med å enten prate alt for høyt og mye, eller bli helt stille. Og så hører jeg dårlig i tillegg, så jo flere stemmer, jo mindre får jeg med meg.

Anonymkode: 674ed...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 15.54):

Har det også sånn. Legen min ble svært overrasket da jeg fremmet mistanken min. 1 til 1 har jeg blikkontakt og kommuniserer godt. Så fort det er snakk om grupper og ihvertfall fremmede er det en helt annen historie!

Anonymkode: 02e48...aef

Selv syns jeg det fort blir veldig intenst å bare være to, først og fremst pga blikkontakt og at man da alltid må være "på", og jeg er nevrotypisk 😅 Vi er alle forskjellige 💜💚💛

Anonymkode: 7e80a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv syns jeg det fort blir veldig intenst å bare være to, først og fremst pga blikkontakt og at man da alltid må være "på", og jeg er nevrotypisk 😅 Vi er alle forskjellige 💜💚💛

Anonymkode: 7e80a...b61

Men det er kanskje der autismen fungerer til min fordel, jeg soner ut eller går midt i samtalen om vi bare er to også dersom samtalen blir for lang og «mye» 😂 

De få jeg forholder meg til vet det da ❤️

Anonymkode: 02e48...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...