Gå til innhold

Den savnede eggløsningen er funnet!

Kakao

Anbefalte innlegg

Så moro at kakaomannen virkelig er på glid, skal se at det går mye fortere enn du tror det har :hoppe:. Synes du burde legge fram argumentasjonen du skrev over om når du synes det passer å få barn. Kanskje han er med på det du tenker...:)

Jeg har sikla litt på rav4, men di er bittesmå. Tror ikke det er sjans å få barnevogn og slik i bagasjen. Det er så godt som ingen plass :sur:. Men di er superstilige da :).

:klem:

Ja, jeg skal si til han om disse tingene. Er bare litt redd for at det veier i feil retning.. :sjenert: Han kan jo synes det er veldig dumt at vi "går glipp" av mye nå til vinteren... Kanskje han heller vil at jeg skal gå gravid om sommeren... Men usj... er jo gravid i 9 mnd, nesten et helt år, så det går ikke an å tenke sånn. Men han er en typisk vinterperson og sprudler ekstra om vinteren når han får gått på ski.

I dag oppdaget vi en lekepark 50 meter unna leiligheten vår...! :overrasket::ler: Hvordan kunne vi unngått og sett den..? :ler: Men det morsomme var at samboeren min sa at; "dette er jo genialt! nå har vi jo alt vi trenger til vi får barn!".

:hoppe:

Ja, de rav4-bilene er små, ja! Lureså inni bakrommet til en som stod parkert, og det var ikke mye baggasjeplass og skryte av... Kanskje vi må vrake Toyota og se etter et annet merke.. Synes det er greit med toyota, aldri noe som streiker. (sålangt ;) )

Pi@, MissB og Cr@sh: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei og takk for gratulasjon!

Og HURRA for sånne ting som mannen sier da!!! Er jo bare et museskritt til det er jul så dette begynner virkelig å ligne noe :klappe:

Spennende tider! Skal følge med deg fortsatt vettu!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Stor :klem:

Dag 34 - så jeg måtte jo teste.. :sjenert: Negativ, så da kan bare tanta komme..

I går var jeg på shopping. Tenkte jeg skulle kjøpe meg et babyplagg som jeg kan ha liggende. Tror det hjelper litt i denne laaaange ventetiden. ;) Så jeg kjøpte en søt hvit pysjamas med olebrum-figurer på. :) Størrelse 1-2 mnd. Den var bare supersøt! Tenk så herlig at vi skal få en baby en gang! :enig: Gleder meg veldig til å bli mamma.

Nå har vi begynt å se etter Toyota Avensis stasjonsvogn i stedet for Rav4. Må bestille prøvekjøring snart! :) Stasjonsvogn høres litt harry ut i mine ører, men det er veldig viktig med god plass. Vi er sålangt enig om diesel og toyota. Spent på fargen. Sambo har lyst på svart, jeg vet ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonsvogn er utroooolig praktisk!! Og toyota er skikkelig bra biler så det høres ut som en kjempeidè ja!

Ååå,søt pysj som du kan titte på innimellom mens du venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Stasjonsvogn er veldig praktisk å ha, spesielt når det kommer en liten en :)

Å bli mamma er det beste som noengang har skjedd meg. Jeg elsker tulla mi overalt på jord :hjerter_rundt: Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes avensis stasjonsvogn er kjempefine biler, men den er desverre for liten for oss........med tre hunder. Den får i allefall plass til barnevogn og pulk og ski osv, sjølom man nok må regen med å ha litt utstyr på taket.

PS: jeg er helt sikker på at dere kan leve oppmot slik dere gjør nå etter at dere har fått barn, hvis dere bare planlegger og legger ting til rette ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Avensis, og trives godt med den. Og den har stort lasterom, men når vi skal på langtur fyller vi den godt opp med bare to personer. Med Kyllingen underveis og planlagt hundekjøp regner vi med at vi må ha enda større bil. For øyeblikket er det Volkswagen Caravelle som står på Ørnens ønskeliste. Vi får se, det blir nok ikke før neste sommer uansett.

Jeg la inn et laaangt svar på tur-spørsmålet ditt i min dagbok, men kortversjonen er: Du kan hvis du vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn et laaangt svar på tur-spørsmålet ditt i min dagbok, men kortversjonen er: Du kan hvis du vil!  ;)

Tusen takk for kjempelangt svar, Fjellrypa!! Dere har jammen tenkt grundig gjennom ting og tang. Kyllingen kan bare glede seg til å komme ut! :)

Prøvde å få til prøvekjøring i dag, men demobilene var utlånt. Og i morgen visste de ikke, men de skulle ringe tilbake, men det gjorde de ikke.. Tror det er masse kunder der for de tok ikke telefonen i ettermiddag. Håper det blir snart, for jeg tror nemlig vi kommer til å skifte bil ganske snart, og ikke til påske som vi først sa. Er liksom mannen som bestemmer sånt, for det er han som sitter på penga...

Dag 35 i går og tantebesøk... jaja, ny syklus, nye muligheter?? :)

Klem til alle som har vært innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte Avensis i dag! :sjarmor: Jommen, var det god plass baki, gitt! Så det er stor sjangs for at vi kjøper en sånn. Skal prøve med diesel, også. Problemet er at om en velger diesel, så får en ikke automatgir... Og det vil kakaomannen ha. Altså både og. Så vi får se. Den var i alle fall den perfekte familiebilen!

Mr. Kakao fortalte faren sin i dag at han hadde vært å prøvekjørt bil i dag, for vi er på utkikk etter en familiebil. Hihi, det bobler inni meg når han sier det. Familiebil! Jupp, for vi skal bli en familie!! :babysmokk: Føler at det blir mer og mer virkelig. :)

Men samtidig så har jeg litt tanker som haller den andre veien. Hmmm, kanskje jeg burde vente et år ekstra..... Jeg har egentlig null lyst til å vente... Men blir det veldig mye enklere alt (sånn praktisk sett) å først få jobb, og deretter bli gravid så fort som mulig...? Dette er vel det mest fornuftige, skjønt jeg prøver stadig oftere å gjøre som jeg vil, i stedet for burde og sånt. ..men enn om det da tar flere måneder før vi blir gravide..? Da er jeg redd for at jeg kommer til å bli sint på meg selv for å ha utsatt prøvinga.

Jaja, nå er det uansett helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That`s the spirit ja!! Ny pp-nye muligheter!!

Og jeg stemmer hardt for å gjøre som man vil og ikke alltid det man "burde"!

Det er bedre å hoppe i ting enn å krype! Det ordner seg alltids uansett hva man velger!

Lykke til med å finne bil! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom etter et laaangt fravær jeg nå. Så spennende med bilprøving og greier da! Håper du får en kjempefin uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere likte bilen. Det er en skikkelig familiebil, ja!

Det er ikke lett det der med ideell timing av baby. Jeg tror egentlig ikke at det ideelle tidspunktet finnes, og som du har skrevet over så er det ikke sikkert at alt er så mye greiere om et år heller. Også er det jo det med at man uansett ikke vet hvor lang tid ting tar som gjør ting enda mye vanskeligere. (Nå føler jeg virkelig at jeg var hjelpsom.... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Nå føler jeg virkelig at jeg var hjelpsom.... :sjenert: )

:ler::klem:

Takk for besøk alle i hopa! :klem: Så gøy med besøk her inne! :)

Ikke funnet noe mer om babylagetidspunkt, eller hva jeg skal kalle det. ;) Men sånn ellers, så har jeg tatt et stooooooort skritt i dag! Er veldig stolt av meg selv. Jeg har hatt litt sånn smått av sosial angst, bekymrer meg mye unødig og sånt, og i dag har jeg vært til psykolog! :) Hun var kjempesnill! Og jeg skal gå til henne en 4-5 ganger, sa hun. Fikk snakket mye i dag om ting som bekymrer meg, og vi skulle nok få orden på alle tankene. Puh....føler meg 20 kg lettere allerede!

Nå er det kaffikos med Kakaomannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Fjellrypa og Missbumblebee!! :klem:

Søren, jeg som var så positiv før i dag.. :grine: Nå er klokka to om natta og jeg får ikke sove, fordi jeg har rota meg borti noe som bekymrer meg veldig... :tristbla::sjenert:

Altså, situasjonen er sånn at sambo og jeg har vært hjemme hos mine foreldre to uker på rad nå. Og nå til helgen ble det sagt at ganske mange på en av slektsgrenene skal besøke mamma og pappa på hytta. De skal ha et slags uformelt slektstreff med grilling og greier. Høres jo i utgangspunktet koselig ut, så jeg sa til mamma at jeg skulle spørre sambo. Men så viser det seg at sambo ikke har lyst, for han skal begynne på skole nå, og vil ikke binde seg til å være borte om det skulle skje noe spennende i den nye klassen, f.eks. bytur eller noe.

Selv har jeg egentlig liten lyst til å dra,også.. Men dette går vel i kategorien "burde".. Uæææh... Har ikke lyst! :tristbla: Dette er folk jeg møter svært sjelden, sist i begravelse for 2 år siden. Problemet mitt er at jeg er så nervøs for at jeg kommer til å skuffe mamma ved å si nei.. :tristbla: Vet jo hvor vanskelig det er å få til sånne slekts-gatherings. :sjenert: Skal jo passe for alle.. Men jeg var jo med før i sommer, da vi gjorde det samme med nærmeste slekta. :engel: Og det var jo koselig. Det er jo folk jeg har mer med å gjøre. Disse som nå kommer, kan jeg vel ikke si at jeg kjenner.. Tror ikke søsknene mine kommer, heller, og da ser jeg for meg mamma som er sur for at ingen av hennes tok seg bryet med å møte opp.. :grine: Så jeg har jo dårlig samvittighet som fy, men betyr det at jeg skal dra? Uff, så vanskelig å bestemme seg. Hvis jeg ikke drar, blir mamma sur. Hvis jeg drar, blir sambo sur, for at vi har vært der så himla ofte i det siste, og jeg og har lyst til å ha ei helg hjemme.

Lurer på om kanskje grunnen til at jeg ikke har lyst til å dra, er at jeg ikke har noen jobb. Og disse folka er veldig vellykka folk... :frustrert: Jeg blir så deppa av at folk skal mase om jeg ikke har fått meg jobb snart......! Uff..

Dette ble et sammensurium av elendighet, men sånn ser det altså ut i hodet mitt, av og til. Jeg bare tenkte det ble litt bedre hvis jeg skrev det ned. *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vennen.

Skulle så veldig gjerne ønska at jeg kunne komme med et godt råd, men så kom jeg til å tenke på at jeg helt sikkert hadde kommet til å tenke på saken på samme måte som du gjør.....og hvilke gode råd kan jeg gi da egentlig :forvirret:

Det er veldig lett for meg å si at du må gjøre det du har mest lyst til, altså bli hjemme, men jeg vet ikke hvordan du skal overbevis hjernen din om at det er det smarteste.

Synes det var veldig sterkt av deg å gå til psykologen, det viser bare at du har kommet et langt skritt nærmere å få det bedre med deg sjøl allerede før du kom deg inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Pi@!

Målet mitt i dag er å ringe mamma og si at vi ikke kommer. For jeg akter ikke å ligge våken i natt, også, og tenke på dette. Men først skal jeg ringe broren min å høre om han skal i vei, for jeg tror han var ganske negativ til dette. Var vel litt det at han ga signaler om at han ikke ville i vei, som gjorde at jeg følte ekstra press til å møte opp og "representere" familien... Hærregud, jeg hører jeg hvor teit det høres ut..

Skulle ønske jeg kunne kaste dette flink-pike-opplegget på sjøen. Jeg klarer ikke å blidgjøre alle uansett, selv om det er det jeg hele tiden prøver på.. :sjenert: Så jeg skal nå gjøre et forsøk i dette tilfellet, å gjøre det som jeg selv har lyst til, altså bli hjemme. Jeg skal begynne på nye studier nå, og kommer til å få nok å tenke på i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Høres virkelig ut som om du er i ferd med å kaste snill-pike-syndromet på sjøen ;)

Gleder meg til å høre om hvordan du oppfatter studiet. Jeg har planer om å ta det samme neste høst (hvis det ikke har klaffa) eller høsten etter det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...