Gå til innhold

Er dette normalt etter en forkjølelse.vet jeg har helseangst,og er litt redd for dette☺️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble syk 18 mai med lett feber 38.3sår hals og tett nese.sårheten i halsen gav seg etter et par dager,men var veldig slapp.så var nesen tett og hostet en del i over en uke..har vært i fin form,så i går har jeg kjent litt tørrhet i halsen,ikke direkte sårt,og litt uggen I kroppen.ikke feber.

Er det normalt at en kan føle seg litt uggen og rusken I halsen 2 uker etter at en ble syk?

Kjenner jeg stresser over dette?

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var syk i 2 uker med en kraftig forskjølelse, helt normalt, men har ikke helseangst. 

Anonymkode: 5cb00...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis helt normalt. I vår har både jeg selv og mange jeg kjenner hatt en sånn rar forkjølelse som varer lenge og sitter i kroppen uker etterpå. Ta vare på deg selv og ta tiden til hjelp. Det går nok over, skal du se! :)

(Og hvis ikke, så snakker du bare med legen).

Anonymkode: 4e7a4...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis helt normalt. I vår har både jeg selv og mange jeg kjenner hatt en sånn rar forkjølelse som varer lenge og sitter i kroppen uker etterpå. Ta vare på deg selv og ta tiden til hjelp. Det går nok over, skal du se! :)

(Og hvis ikke, så snakker du bare med legen).

Anonymkode: 4e7a4...cb0

Ja denne er rar,når jeg følte meg helt frisk etter 14 dager,så sår i halsen igjen🥲

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja denne er rar,når jeg følte meg helt frisk etter 14 dager,så sår i halsen igjen🥲

Anonymkode: 352a2...829

Men du, det er jo ikke farlig å være litt sår i halsen. :)

Anonymkode: 9ecfa...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble syk 18 mai med lett feber 38.3sår hals og tett nese.sårheten i halsen gav seg etter et par dager,men var veldig slapp.så var nesen tett og hostet en del i over en uke..har vært i fin form,så i går har jeg kjent litt tørrhet i halsen,ikke direkte sårt,og litt uggen I kroppen.ikke feber.

Er det normalt at en kan føle seg litt uggen og rusken I halsen 2 uker etter at en ble syk?

Kjenner jeg stresser over dette?

Anonymkode: 352a2...829

Ja, det er normalt. Sommerforkjølelser er de verste, fordi de sitter igjen så lenge. Man kan føle seg "pjusk" i ukesvis etterpå. Helt normalt. 

Slapp av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men du, det er jo ikke farlig å være litt sår i halsen. :)

Anonymkode: 9ecfa...95d

Vet med tenker alltid det verste,tenker tenk om kroppen er syk av andre grunner,og blir da redd.🥲

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vet med tenker alltid det verste,tenker tenk om kroppen er syk av andre grunner,og blir da redd.🥲

Anonymkode: 352a2...829

Det kan hjelpe å øve seg litt på å undersøke tankene sine og prøve å vurdere saklig om de tankene er riktige eller sannsynlige. :) Får du noe hjelp til dette av f.eks. psykolog?

Anonymkode: 9ecfa...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan hjelpe å øve seg litt på å undersøke tankene sine og prøve å vurdere saklig om de tankene er riktige eller sannsynlige. :) Får du noe hjelp til dette av f.eks. psykolog?

Anonymkode: 9ecfa...95d

Ja har vært hos psykolog☺️men dukker opp sånne ting jeg blir redd for innimellom. Slik som dette når en forkjølelse starter,så blir man bra etter noen dager,men blir uggen igjen på slutten,14 dager etter igjen.🤪

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja har vært hos psykolog☺️men dukker opp sånne ting jeg blir redd for innimellom. Slik som dette når en forkjølelse starter,så blir man bra etter noen dager,men blir uggen igjen på slutten,14 dager etter igjen.🤪

Anonymkode: 352a2...829

Det er da du må ta frem det du har lært hos psykologen og bruke det.

Anonymkode: 9ecfa...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da du må ta frem det du har lært hos psykologen og bruke det.

Anonymkode: 9ecfa...95d

Ikke lett...

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke lett...

Anonymkode: 352a2...829

Det er ikke lett, men jo oftere du øver jo lettere blir det. Øver du ikke vil du bare stå på stedet hvil... Stå på. ❤️

Anonymkode: 9ecfa...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er ikke lett, men jo oftere du øver jo lettere blir det. Øver du ikke vil du bare stå på stedet hvil... Stå på. ❤️

Anonymkode: 9ecfa...95d

Det jeg tenker på nå,er om det er farlig å være forkjølet I over 2 uker.om det kan være noe annet. 🥲

Anonymkode: 352a2...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg tenker på nå,er om det er farlig å være forkjølet I over 2 uker.om det kan være noe annet. 🥲

Anonymkode: 352a2...829

Du kan tenke på det i 5 minutter, legge en plan for hva du skal gjøre og så si deg ferdig med saken for i kveld. Du behøver ikke gjøre noen ting med en hals som er litt sår denne helgen. Du kan ta deg helt fri fra helsetanker og bruke 5 nye minutter på det til mandag. :)

Anonymkode: 9ecfa...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...