AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #21 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/2/2023 at 12:51 PM, AnonymBruker said: Jeg har lenge hatt et opp og ned forhold til troen min, generelt prøver jeg å være et godt menneske og gjøre gode ting. Men i de tider jeg har hatt det tungt har jeg ofte søkt til gud og til jesus, og det å be har jeg gjort fra jeg var liten. Men jeg blir aldri hørt, jeg får aldri svar, aldri noen bevis. Har hatt stor sorg lenge, vært i en fastlåst situasjon og bedt på mine knær til gud, men det er ingen som svarer. Hvordan klarer folk å tro når de har det så forferdelig vondt og gud bare ignorer? Anonymkode: 8990c...5ea Man blir ikke frelst med gode gjerninger. Ingen menneske er god nok for Gud. Anonymkode: 049ec...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 3. juni 2023 #22 Del Skrevet 3. juni 2023 sniffis skrev (4 minutter siden): Har bare oversatt det til norsk. Og jeg har henvist flere ganger tidligere i mange innlegg til Dr Hovind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxen182 Skrevet 3. juni 2023 #23 Del Skrevet 3. juni 2023 sniffis skrev (6 minutter siden): Har bare oversatt det til norsk. Og jeg har henvist flere ganger tidligere i mange innlegg til Dr Hovind. Det er fint at du oversetter. Men når du bruker et stykke tekst på en slik måte, er det rett og rimelig at du henviser til personen som faktisk sa det. Det kan vi nok være enig om. Hvis ikke virker det jo som at det kommer direkte fra deg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 4. juni 2023 #24 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 15.49): Hvilke bevis forventer du egentlig, TS? At livet skal være lekende lett? Da har du valgt feil planet. Anonymkode: c9b79...a9e Greia er jo at ingen av oss har valgt noe planet i det hele tatt. Vi bare dukket opp her, alle som en. Hvis vi er plassert her av en gud som elsker oss høyere enn alt, og samtidig er allmektig (og dermed i stand til å ordne opp), så synes jeg faktisk man skal kunne forvente en hel del. Hvis vi er Guds barn, er han i såfall tidenes barnemishandler. Josef Fritzl blekner i forhold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #25 Del Skrevet 4. juni 2023 Påkrevd skrev (7 minutter siden): Greia er jo at ingen av oss har valgt noe planet i det hele tatt. Vi bare dukket opp her, alle som en. Hvis vi er plassert her av en gud som elsker oss høyere enn alt, og samtidig er allmektig (og dermed i stand til å ordne opp), så synes jeg faktisk man skal kunne forvente en hel del. Hvis vi er Guds barn, er han i såfall tidenes barnemishandler. Josef Fritzl blekner i forhold. Men Gud er jo rettferdig. Han er vel ikke rettferdig hvis han bare «ordner opp» for alle som med full medviten gjør ondskapsfulle handlinger og ikke reflekterer over hvor mye dumt og ondt de gjør andre? Selvinnsikt er noe man får når man selv blir oppmerksom på når man gjør feilsteg. Angre seg ovenfor vår Skaper og innrømme feil- kommer man langt med. Anonymkode: e6ae5...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 4. juni 2023 #26 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men Gud er jo rettferdig. Han er vel ikke rettferdig hvis han bare «ordner opp» for alle som med full medviten gjør ondskapsfulle handlinger og ikke reflekterer over hvor mye dumt og ondt de gjør andre? Selvinnsikt er noe man får når man selv blir oppmerksom på når man gjør feilsteg. Angre seg ovenfor vår Skaper og innrømme feil- kommer man langt med. Anonymkode: e6ae5...4a2 Enig. Prøvde å fortelle det til denne slemme, slemme lille pjokken også. «Nå må du tenke over alle de ondskapsfulle handlingene du med full medviten har gjort», sa jeg. «Du får se skaperen i øynene og angre oppriktig. Se og få deg litt selvinnsikt nå».Tror du han hørte på meg? Neeeida. Han skjønte ikke bæret. «Nei, da har du deg selv å takke, sa jeg». Og så døde han. Norske barn har det generelt veldig godt, så her har sånne som han tydeligvis en hel del å lære om selvinnsikt. Et prakteksempel på en rettferdig gud, der altså. Endret 5. juni 2023 av Påkrevd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #27 Del Skrevet 5. juni 2023 On 6/3/2023 at 3:49 PM, AnonymBruker said: Hvilke bevis forventer du egentlig, TS? At livet skal være lekende lett? Da har du valgt feil planet. Anonymkode: c9b79...a9e Tro meg, er det noe jeg vet, så er det at livet ikke er lekende lett, det har det aldri vært for mind del, og jeg har lært masse av det. Men jeg stiller spørsmål til hvor denne såkalte guden er, som vi skal tro på helt uten tvil og uansett hva som skjer oss eller dem rundt oss, uansett hvor vondt, så skal vi tro at gud vil oss det beste. For meg gir ikke dette mening mer. Anonymkode: 8990c...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #28 Del Skrevet 5. juni 2023 13 hours ago, Påkrevd said: Greia er jo at ingen av oss har valgt noe planet i det hele tatt. Vi bare dukket opp her, alle som en. Hvis vi er plassert her av en gud som elsker oss høyere enn alt, og samtidig er allmektig (og dermed i stand til å ordne opp), så synes jeg faktisk man skal kunne forvente en hel del. Hvis vi er Guds barn, er han i såfall tidenes barnemishandler. Josef Fritzl blekner i forhold. TS HER: Takk for responsen din her, kunne ikke finne de rette ordene til å svare vedkommende på nettopp det Anonymkode: 8990c...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #29 Del Skrevet 5. juni 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Men Gud er jo rettferdig. Han er vel ikke rettferdig hvis han bare «ordner opp» for alle som med full medviten gjør ondskapsfulle handlinger og ikke reflekterer over hvor mye dumt og ondt de gjør andre? Selvinnsikt er noe man får når man selv blir oppmerksom på når man gjør feilsteg. Angre seg ovenfor vår Skaper og innrømme feil- kommer man langt med. Anonymkode: e6ae5...4a2 TS HER: Om du henviser til at jeg har gjort feil eller dumme ting for å være i denne situasjonen, så tror jeg du skal tenke deg om. For slik er det overhodet ikke i denne saken, jeg har rett og slett blitt ødelagt av et annet menneske og fått mitt liv snudd på hodet. Jeg bruker tiden min på å stadig hjelpe andre, gjøre jobben min bra, tenke på familie og venner og bruker tiden min på frivillighet veldig ofte. Så den kommentaren din kan du bare spare deg. Anonymkode: 8990c...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #30 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): TS HER: Om du henviser til at jeg har gjort feil eller dumme ting for å være i denne situasjonen, så tror jeg du skal tenke deg om. For slik er det overhodet ikke i denne saken, jeg har rett og slett blitt ødelagt av et annet menneske og fått mitt liv snudd på hodet. Jeg bruker tiden min på å stadig hjelpe andre, gjøre jobben min bra, tenke på familie og venner og bruker tiden min på frivillighet veldig ofte. Så den kommentaren din kan du bare spare deg. Anonymkode: 8990c...5ea Be til Herren og du vil få svar. Anonymkode: e6ae5...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå