Gå til innhold

Hvor er Gud/ Jesus når man trenger dem??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt et opp og ned forhold til troen min, generelt prøver jeg å være et godt menneske og gjøre gode ting. Men i de tider jeg har hatt det tungt har jeg ofte søkt til gud og til jesus, og det å be har jeg gjort fra jeg var liten. Men jeg blir aldri hørt, jeg får aldri svar, aldri noen bevis. Har hatt stor sorg lenge, vært i en fastlåst situasjon og bedt på mine knær til gud, men det er ingen som svarer. Hvordan klarer folk å tro når de har det så forferdelig vondt og gud bare ignorer?

Anonymkode: 8990c...5ea

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud og Jesus har vært der de alltid har vært, i folks fantasi. 

 

Anonymkode: 4354b...485

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei for at du er i sorg og føler deg fastlåst, TS. ❤️ 
Håper du har noen du kan snakke med så du ikke stenger alt inni deg. 

Anonymkode: 4354b...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har lenge hatt et opp og ned forhold til troen min, generelt prøver jeg å være et godt menneske og gjøre gode ting. Men i de tider jeg har hatt det tungt har jeg ofte søkt til gud og til jesus, og det å be har jeg gjort fra jeg var liten. Men jeg blir aldri hørt, jeg får aldri svar, aldri noen bevis. Har hatt stor sorg lenge, vært i en fastlåst situasjon og bedt på mine knær til gud, men det er ingen som svarer. Hvordan klarer folk å tro når de har det så forferdelig vondt og gud bare ignorer?

Anonymkode: 8990c...5ea

 

Jeremiah 29:13
 
King James Version
 

13 And ye shall seek me, and find me, when ye shall search for me with all your heart.

 

 

Anonymkode: e6ae5...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan likeså godt be til julenissen, det hjelper ikke av samme grunn som det ikke hjelper å be til noen gud. 
 

hjelp deg selv, søk støtte hos venner/familie🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lest den "fotspor i sand"? Jeg har følt trøst med den...og en veldig syk datter. Vi har så mye styrke i oss av og til at det nesten er guddommelige. Ha tro på deg selv og alt det gode i deg. 

455035_b1fecf_rszd_2.jpg

Anonymkode: 5c127...d1b

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone83 skrev (20 minutter siden):

Du kan likeså godt be til julenissen, det hjelper ikke av samme grunn som det ikke hjelper å be til noen gud. 
 

hjelp deg selv, søk støtte hos venner/familie🥰

Jesus er veien, sannheten og livet 🕊

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gud og Jesus har vært der de alltid har vært, i folks fantasi. Anonymkode: 4354b...485

Gud er bevist av vitenskapen, fantasier og hat er det dere ateister som kommer med. Gud finnes og bryr seg.

Anonymkode: 01685...48c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har lenge hatt et opp og ned forhold til troen min, generelt prøver jeg å være et godt menneske og gjøre gode ting. Men i de tider jeg har hatt det tungt har jeg ofte søkt til gud og til jesus, og det å be har jeg gjort fra jeg var liten. Men jeg blir aldri hørt, jeg får aldri svar, aldri noen bevis. Har hatt stor sorg lenge, vært i en fastlåst situasjon og bedt på mine knær til gud, men det er ingen som svarer. Hvordan klarer folk å tro når de har det så forferdelig vondt og gud bare ignorer?Anonymkode: 8990c...5ea

Er leit å høre at du har det vondt, Gud ignorerer deg ikke, han hører dine bønner og vet hva du trenger og når du trenger det. Ikke gi opp og holdt fast på troa.

Anonymkode: 01685...48c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gud er bevist av vitenskapen, fantasier og hat er det dere ateister som kommer med. Gud finnes og bryr seg.

Anonymkode: 01685...48c

Jeg er ikke ateist. 

Anonymkode: 4354b...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bevis forventer du egentlig, TS? 

At livet skal være lekende lett? Da har du valgt feil planet.

Anonymkode: c9b79...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil forstå det senere. Det de lærer deg nå er styrken du har i deg på å klare deg gjennom dette alene. Men du er aldri alene... 

ccce702504634c2939e6553a068c2099.jpg

Anonymkode: b987c...239

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er, fra evighet til evighet..

Anonymkode: 53f2f...a7c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når livet er vanskelig ber jeg om styrke og jeg får styrke. Å be om at ting magisk skal ordne seg over natta, det får man ikke men man kan få styrke til å stå i sykdom og vonde ting. En såkalt kristen venn mener han blir frisk hver gang han ber om det men han har aldri hatt noe annet enn influensa,..

Anonymkode: 8ca18...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veganer og katt skrev (11 minutter siden):

Til dere som tror det finnes en Gud, hvordan ble Gud til, mon tro? Står det noe om det i bibelen? Jeg klarer ikke å tro på sånt selv, men det er litt interessant å høre hva andre tenker om det. 

 

Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, antar at du tenker, viser åpenbart, at du tenker på feil gud. Fordi Bibelens Gud ikke påvirkes av tid, rom eller materie. Hvis han er påvirket av tid, rom eller materie, er han ikke Gud. Tid, rom og materie, det vi kaller et kontinuum, måtte oppstå i samme tilfelle. For hvis du hadde materie og ingen plass, hvor ville du plassert meg? Hvis det var materie og rom, men ingen tid, når ville du lagt det? Du kan ikke ha tid, rom eller materie uavhengig, de må oppstå samtidig. Bibelen svarer det med 10 ord: I begynnelsen, (det er tid), skapte Gud himmelen (det er rom), og jorden (det er materie). Så du har tid, rom, materie, treenighetens treenighet: Tid - har fortid, nåtid, fremtid. Rom - har bredde, lengde, høyde. Materie har fast, flytende, gass. Vi har en treenighet av treenigheter skapt øyeblikkelig, og Gud som skapte dem må være utenfor dem. Hvis han er begrenset av tid, er han ikke Gud. Guden som skapte denne datamaskinen er ikke i datamaskinen. Han løper ikke rundt og endrer tallene på skjermen. Guden som skapte dette universet er utenfor universet. Han er over det, utover det, i det, Han er ikke påvirket av det. Så [hvis du har] konseptet at en åndelig kraft ikke kan ha en effekt på en materiell kropp, så må du forklare meg hvorfor det er følelser, og kjærlighet, og hat, og misunnelse, og sjalusi og rasjonalitet - jeg mener, hvis hjernen din er en samling av kjemikalier dannet ved en tilfeldighet over milliarder av år, hvordan i all verden kan du stole på din egen resonneringsprosess og tankene du tenker? Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, er å anta en begrenset Gud. Og det er ditt problem. Den Gud jeg tilber er ikke begrenset av tid, rom eller materie. Hvis jeg kunne passe den uendelige Gud inn i min 3-kilos hjerne, ville han ikke vært verdig å tilbe, det er sikkert. Så det er den Gud jeg tilber.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sniffis skrev (4 timer siden):

 

 

Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, antar at du tenker, viser åpenbart, at du tenker på feil gud. Fordi Bibelens Gud ikke påvirkes av tid, rom eller materie. Hvis han er påvirket av tid, rom eller materie, er han ikke Gud. Tid, rom og materie, det vi kaller et kontinuum, måtte oppstå i samme tilfelle. For hvis du hadde materie og ingen plass, hvor ville du plassert meg? Hvis det var materie og rom, men ingen tid, når ville du lagt det? Du kan ikke ha tid, rom eller materie uavhengig, de må oppstå samtidig. Bibelen svarer det med 10 ord: I begynnelsen, (det er tid), skapte Gud himmelen (det er rom), og jorden (det er materie). Så du har tid, rom, materie, treenighetens treenighet: Tid - har fortid, nåtid, fremtid. Rom - har bredde, lengde, høyde. Materie har fast, flytende, gass. Vi har en treenighet av treenigheter skapt øyeblikkelig, og Gud som skapte dem må være utenfor dem. Hvis han er begrenset av tid, er han ikke Gud. Guden som skapte denne datamaskinen er ikke i datamaskinen. Han løper ikke rundt og endrer tallene på skjermen. Guden som skapte dette universet er utenfor universet. Han er over det, utover det, i det, Han er ikke påvirket av det. Så [hvis du har] konseptet at en åndelig kraft ikke kan ha en effekt på en materiell kropp, så må du forklare meg hvorfor det er følelser, og kjærlighet, og hat, og misunnelse, og sjalusi og rasjonalitet - jeg mener, hvis hjernen din er en samling av kjemikalier dannet ved en tilfeldighet over milliarder av år, hvordan i all verden kan du stole på din egen resonneringsprosess og tankene du tenker? Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, er å anta en begrenset Gud. Og det er ditt problem. Den Gud jeg tilber er ikke begrenset av tid, rom eller materie. Hvis jeg kunne passe den uendelige Gud inn i min 3-kilos hjerne, ville han ikke vært verdig å tilbe, det er sikkert. Så det er den Gud jeg tilber.

Hva med å henvise til personen som sa det? Framfor å late som dette er ditt eget utsagn...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foxen182 skrev (3 minutter siden):

Hva med å henvise til personen som sa det? Framfor å late som dette er ditt eget utsagn...

 

Har bare oversatt det til norsk. Og jeg har henvist flere ganger tidligere i mange innlegg til Dr Hovind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Troen har en verdi i seg selv. Du kan tro hva du vil, tro på hva du vil, det ligger uendelig energi i å tro. Ikke forvent at Gud og Jesus skal dukke opp utenfor døra som en drosje. Det viktigste er å tro på seg selv, at du gjør riktige valg. Gud er ikke en figur, Gud er i alt, først og fremst i deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...