Gå til innhold

Mange er så redde for å gjøre ting på egenhånd...trist.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist å lese trådene her inne, det er livsfarlig å gjøre noe på egenhånd. De fleste beskriver det som "alene".

Tenk deg at du handler på butikken, noe mange gjør. Hjelpes, handlet du virkelig "alene"? Virkelig utfordret deg i livet.

Tenkt så mye annet du kan gjøre "alene" eller på egenhånd: Kino, cafe, spise ute, reise rundt i verden, trene, gå turer+++. Mulighetene er mange. Når du gjør noe så kan du møte andre som du kanskje slår av en prat med.

Utrolig mange sitter hjemme selv om de hadde lyst til å gjøre noe, fordi de MÅ ha noen med seg. Å bryte ut av saueflokkmentaliteten er viktig for å utvikle seg som menneske, å reise på egenhånd ut av Norge er nok den beste måten for de fleste.

Hvorfor er så mange negative til mennesker som er selvstendige? Gjør ting på egenhånd.

Forstår at det er fint å ha med seg noen, tryggheten. Noen å dele det med som du kjenner fra før, men er jo ikke alltid man har denne muligheten. Så hvorfor stoppe opp livet sitt da...tiden går, heletiden! Så lev. NÅ!

:) 

Anonymkode: f1384...1ca

  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en singel søster med selvtillit som gjør mye alene. Hun forteller at selvom hun ikke tenker at ting er rart, feks å gå på restaurant alene, så opplever hun ofte å bli oversett flere ganger fordi servitører osv tar det som en SELVFØLGE at hun venter på noen. Har man sosial angst kan jeg skjønne at en slik opplevelse gjør det vanskeligere å prøve en gang til.   

Anonymkode: f8e7e...1cf

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig sært. Jeg har alltid vært en som gjør ting "alene". Vokste opp uten så mange jevnaldrende i nabolaget, så lekte masse alene fra jeg var barn. Har alltid trivdes godt i eget selskap. 

Da jeg ble gammel nok til å reise uten foreldre, reiste jeg alene, fremfor med venner. Jeg er introvert, og tanken på å måtte være sammen med venner flere dager i strekk gir meg frysninger. 

Jeg har reist alene, gått på kafe, teater, restaurant, fjellturer, osv osv, alene. Ikke fordi jeg MÅ, men fordi jeg liker det. Og jeg skjønner ikke hva som er rart eller galt med det. 

Anonymkode: 7a604...d8b

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er utrolig sært. Jeg har alltid vært en som gjør ting "alene". Vokste opp uten så mange jevnaldrende i nabolaget, så lekte masse alene fra jeg var barn. Har alltid trivdes godt i eget selskap. 

Da jeg ble gammel nok til å reise uten foreldre, reiste jeg alene, fremfor med venner. Jeg er introvert, og tanken på å måtte være sammen med venner flere dager i strekk gir meg frysninger. 

Jeg har reist alene, gått på kafe, teater, restaurant, fjellturer, osv osv, alene. Ikke fordi jeg MÅ, men fordi jeg liker det. Og jeg skjønner ikke hva som er rart eller galt med det. 

Anonymkode: 7a604...d8b

Godt å lese at du lever livet ditt.

Men de fleste hører ofte til en flokk som må være med om noe skal gjøres, ellers lar man være å gjøre noe.

Tenk om man vil se en film på kino, men så lar man være fordi ingen vil bli med....tragisk :o Lar den sjansen glippe bare pga det, man skal jo se på filmen...ikke snakke. (Det kunne man gjort før/etter dog..)

Anonymkode: f1384...1ca

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt å lese at du lever livet ditt.

Men de fleste hører ofte til en flokk som må være med om noe skal gjøres, ellers lar man være å gjøre noe.

Tenk om man vil se en film på kino, men så lar man være fordi ingen vil bli med....tragisk :o Lar den sjansen glippe bare pga det, man skal jo se på filmen...ikke snakke. (Det kunne man gjort før/etter dog..)

Anonymkode: f1384...1ca

Det er ikke rart det er så mange som føler seg ensom, om det å være alene får dem til å la være å oppsøke givende og gledeskapende aktiviteter. Å være alene og føle det som at nå kan jeg ikke reise noe sted, ikke gå på kino, osv, føler naturlig nok til at man føler seg mer nedfor enn om man aktivt gjør kjekke ting selv om man er alene. 

Anonymkode: 7a604...d8b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra andre tråder her er man creepy, ekkel og rar hvis man går alene på kino, reiser på ferie alene osv. Når det er holdningen, er det ikke rart folk kvier seg for å gjøre noe på egenhånd.

Anonymkode: b9b1a...eee

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utfra andre tråder her er man creepy, ekkel og rar hvis man går alene på kino, reiser på ferie alene osv. Når det er holdningen, er det ikke rart folk kvier seg for å gjøre noe på egenhånd.

Anonymkode: b9b1a...eee

Og ikke minst er man stakkarslig og venneløs.. Det er nemlig helt utenkelig at folk kan gjøre ting alene frivillig, fordi de rett og slett liker å være i eget selskap.. 

Anonymkode: 7a604...d8b

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en singel søster med selvtillit som gjør mye alene. Hun forteller at selvom hun ikke tenker at ting er rart, feks å gå på restaurant alene, så opplever hun ofte å bli oversett flere ganger fordi servitører osv tar det som en SELVFØLGE at hun venter på noen. Har man sosial angst kan jeg skjønne at en slik opplevelse gjør det vanskeligere å prøve en gang til.   

Anonymkode: f8e7e...1cf

Det er litt snodig. Jeg reiser en god del på egenhånd både i jobb og privat og det samme gjør jo en hel mengde mennesker - reiser rundt i forbindelse med ting. Du tar ikke akkurat med deg verken partner eller en kompis når du skal innom firmaets kontor i by x, eller på kurs i by y. Så da går du og spiser alene. 

Jeg har opplevd at det er vrient å få bord/reservert enkelte steder (London er innmari snobbete på å være «fullbooket» om du er bare en), men når jeg først er inne er servicen alltid like god som på andre bord. De slipper deg ikke inn før du har svart på hvor mange som skal spise, så de vet jo at du er en.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utfra andre tråder her er man creepy, ekkel og rar hvis man går alene på kino, reiser på ferie alene osv. Når det er holdningen, er det ikke rart folk kvier seg for å gjøre noe på egenhånd.

Anonymkode: b9b1a...eee

Hvorfor skulle det gjøre noen forskjell? Slike mennesker ønsker man jo å ta avstand fra, så at de misliker ens livsvalg er et tegn på at livet leves riktig. Om de en dag sa «oi, du lever livet rett» så ville nok jeg gå rett i en livskrise. Som å få ros av Donald Trump - da vet du at du har bommet på alt.

Anonymkode: 42747...238

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste reiser eller opplever sammen med familie og venner. De som gjør det alene blir ofte sett på som ensom eller venneløs som igjen er stakkarslig.

Jeg selv har reist med fly alene fra Trondheim til Oslo 😅 thats it! Skulle ønske jeg turte mer, men har litt angst for å reise alene, fordi jeg føler meg lost.

Går aldri på kafé alene her jeg bor, men skal jeg til byen på en avtale så må jeg jo ha mat, og da er det null stress. Men orker liksom ikke sitte på kafé her. 
Jeg liker å gå turer alene da jeg får litt fred og ro, men kan gå med venner også. 
har mann og barn. 
Men trives godt i eget selskap sånn ellers 

Anonymkode: a8477...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste reiser eller opplever sammen med familie og venner. De som gjør det alene blir ofte sett på som ensom eller venneløs som igjen er stakkarslig.

jeg har reist med en vennegjeng en par ganger, og har bestemt meg for at det ikke skal gjentas. Uansett hvor godt man kommer overens til daglig, og uansett hvor mye vi prata om at "vi trenger jo ikke å alltid gjøre alt sammen når vi reiser", så ble det gnisninger og fornærmelser. 

Jeg foretrekker å reise sammen med mennesker jeg aldri ha møtt før; altså type pakkereiser. Da har man nemlig alltid rom for seg selv og trenger ikke føle noe "forpliktelse" overfor resten. Man kan slenge seg med på dagens aktiviteter, eller man lar det være. 

Jeg tror det der med å ikke tørre er noe man vokser av seg. Jeg var også slik tidligere, men nå setter jeg så stor pris på å eksempelvis fjellturer alene. Jeg kan ta det tempoet jeg vil, ta pauser når jeg vil, spise når jeg vil, ta spontant inn på ei fjellhytte om jeg vil. 

Anonymkode: 948ee...4af

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, og derfor har mange idiotrestauranter denne holdningen: Er det BARE deg? 

Anonymkode: 20248...125

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne tørre å gjøre mer ting alene men jeg oversender for mye. Jeg tenker altfor mye på mikro detaljene og ser til slutt at det ikke går lenger. Eksempel- har så lyst til å ha kano/kayakk for å padle alene men så tenker jeg på detaljene og ser at dette klarer å ordne ikke jeg alene 😮‍💨😮‍💨😮‍💨. Og da blir det ingenting av det. MEN, fant en annen måte og det er å bruke SUP.det gjorde jeg en gang på stranda tidlig på en august morgen og det var himmels.😍

Og det med evt restaurant eller kino, må bare kvinne meg opp og GJØR det men det er ikke det største prioritert.

Skulle gjerne prøve å telte/overnatte ute alene et sted, ma barre "kvinne" meg opp til det  

Anonymkode: f67d8...9cb

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm om å kjøre Norge fra sør der jeg bor, til Nord et sted, og ned igjen. Besøke venner rundt på ruta og ellers telte, campe eller sove i bilen. ALENE.  Når jeg forteller dette til folk rundt meg er reaksjonen deres omtrent som om jeg skulle sagt at Nå vil jeg dra på sexfest i Tyskland og prøve både heroin og speed samtidig. 

Anonymkode: 95746...bee

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste reiser eller opplever sammen med familie og venner. De som gjør det alene blir ofte sett på som ensom eller venneløs som igjen er stakkarslig.

Jeg selv har reist med fly alene fra Trondheim til Oslo 😅 thats it! Skulle ønske jeg turte mer, men har litt angst for å reise alene, fordi jeg føler meg lost.

Går aldri på kafé alene her jeg bor, men skal jeg til byen på en avtale så må jeg jo ha mat, og da er det null stress. Men orker liksom ikke sitte på kafé her. 
Jeg liker å gå turer alene da jeg får litt fred og ro, men kan gå med venner også. 
har mann og barn. 
Men trives godt i eget selskap sånn ellers 

Anonymkode: a8477...b4c

Dette handler jo mer om din egen usikkerhet, den vil du jo aldri bygge opp når du lever som du gjør nå. Jeg hadde heller ikke reist "alene" før min første storbytur i Europa, etter den turen var det no-return for min del! Fant ut at dette passer med perfekt....du kan også snakke med mennesker rundt deg, på bar/restaurant etc...cafe...delta på felles ting som arrangeres. Helt topp, viktig å omgås mennesker som man ikke er vandt med hjemmefra. Jo mer du omgås mennesker, jo mer utvikler du dine sosiale evner....da bør du unngå nordmenn...der skal alle være like. Stort sett sauer.

Anonymkode: f1384...1ca

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spist jeg lunsj ute, eget bord for meg. Jeg var jo ikke alene, hadde folk rundt meg heletiden :) Deilig. Nok å se på rundt seg, god mat som selskap. Etterpå gikk jeg en lengre ut med iskrem som neste stopp... :) 

Anonymkode: f1384...1ca

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har sagt til meg at de har lyst til å gjøre flere ting alene, og skulle ønske at de var mere vant med det, sånn som meg. Jeg er 35 og helt siden jeg flyttet ut av barndomshjemmet, har jeg bodd alene. Det er 17 år siden. Jeg gjør omtrent alt alene fordi jeg liker det sånn. Jeg møter selvfølgelig andre og kan være med dem ut på ting, men egentlig foretrekker jeg å være for meg selv , til og med ute blant andre. 

Anonymkode: 38a22...fef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å dele opplevelser med andre. Å gå på kino eller restaurant alene gir meg ikke noe.

Anonymkode: cdcc1...94e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg liker å dele opplevelser med andre. Å gå på kino eller restaurant alene gir meg ikke noe.

Anonymkode: cdcc1...94e

Samme her, da foretrekker jeg take away eller leie en film på nett :)

Anonymkode: 6d1e7...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker å dele opplevelser med andre. Å gå på kino eller restaurant alene gir meg ikke noe.

Anonymkode: cdcc1...94e

Om du ikke har noen å gå med da? Lar du være da? Uansett om det går flere uker til du får muligheten...

Anonymkode: f1384...1ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan jo ikke engang spise alene hehe. Hadde vært død hvis jeg skulle samkjørt alt i livet med andre😅

Anonymkode: 43a64...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...