AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #21 Del Skrevet 1. juni 2023 Og reise alene er jo den meste måten og reise på! Slippe og planlegge i forhold til når andre har ferie/ barnefri i forkant. På ferien kan en gjøre det en vil ..dra dit en vil, sove lenge/ stå opp tidlig, gå på de severdigheten en har lyst til, se de stedene en vil se, spise hva en vil, gå på stranden når en vil osv osv. og reise med andre er jo bare og inngå en haug med kompremisser, gå på museumer en har vært før, vente på folk som shopper, vente på at folk gjør seg klare om morgen.. nei, altså han kar skjønt det. jeg har også vært på kino alene ( det går en film jeg vil se, jeg har tid i dag- kjør på ) og med andre når det har passet seg sånn. Hva er forskjellen egentlig, skal du være sosial eller se film? det er egentlig litt trist for deg at du er så avhengig av andre mennesker. jeg har også sittet alene på bar og drukket øl. Og oftere med folk . På fest foretrekker jeg at vi er flere 😅 han er rar i lunsjen, hvordan er du i lunsjen ? Next to normal? Virker jo som han har det bra og lever et kult liv, så bekymret er du neppe, bare sladrete og dømmende. Og kanskje litt off? Anonymkode: 47030...1ad 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #22 Del Skrevet 1. juni 2023 Er Ikke alle som orker andre mennesker. Jeg syns selv det er ganske slitsomt å henge med andre. Liker bedre å henge med en god venn eller et nært familiemedlem, men utover det gir det meg ingen glede. Værste jeg vet er masse skåling og mas og drama fra andre. Liker meg rett og slett best alene eller med en eller to andre som jeg har et nært bånd til. Gjør meg ingenting å være alene eller dra på tur alene, og liker nesten bedre selskap fra dyr. Om du er bekymret for han kan du spørre om han liker å dra på tur og konsert alene eller om han savner noen å dele opplevelser med. Kanskje du får et svar du kan leve med. Anonymkode: 5a060...5db 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2023 #23 Del Skrevet 2. juni 2023 Jeg gjør også mye alene og det er en fin måte som passer for meg. Ikke trist i det hele tatt. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #24 Del Skrevet 2. juni 2023 Hehe, akkurat slik har jeg det. Livet er herlig! Anonymkode: ba662...708 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #25 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes du virker mer creepy enn han Anonymkode: 19f25...2be Helt enig, mye rart folk henger seg opp i. Anonymkode: 938d0...cf3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #26 Del Skrevet 2. juni 2023 Ærlig talt TS, for noen ufine holdninger du har! Mannen har kanskje ikke all verdens nettverk (ikke rart om han omgås med sånne som deg) og da skal han ikke få lov til å ha et sosialt liv? Han virker jo enormt oppegående og sterk som faktisk gjør disse tingene han har lyst til, selv om han ikke gjør de sammen med noen (enten av eget valg eller fordi han ikke har noen å gjøre det med - men det spiller ingen trille). Du burde skamme deg for å i det hele tatt tenke at han er creepy og heller konsentrere om å fikse dine egne holdninger. Seriøst! Anonymkode: d58bc...cbb 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #27 Del Skrevet 2. juni 2023 Du hadde sikkert tenkt det samme om meg. Reiser alene, går ut og tar øl alene, gjør masse ting alene- bare fordi det er digg. Jeg er gift og har venner. Men ikke alltid jeg gidder å planlegge sånn at det passer med andre, eller har bare lyst til å gjøre ting alene. Anonymkode: 2e997...97a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 2. juni 2023 #28 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Du selv er i 70-årene, antar jeg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #29 Del Skrevet 2. juni 2023 For noen mennesker.. Vi med lite nettverk må bekymre oss for om noen tenker at vi er creepy pga det, også nå.. Hvorfor inkluderer ikke dere han litt mer hvis dere ser at han er alene på ting hele tiden?? Anonymkode: c1276...e69 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #30 Del Skrevet 2. juni 2023 For en helt. Hadde ønsket at jeg kunne gjort slik Anonymkode: d8a6d...eca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #31 Del Skrevet 2. juni 2023 Jeg kan virkelig ikke forstå at man kan bli karakterisert som ekkel og creepy bare fordi man reiser og gjør ting alene. Noen trives i eget selskap, mens andre kan synes det er vanskelig å få venner, helt uten at det er noe som helst feil med dem eller personligheten deres. Synes det er litt skremmende at noen er så lite reflekterte og lite tolerante at de går rundt og tenker slikt om dem som er alene. Anonymkode: deed6...c02 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #32 Del Skrevet 2. juni 2023 Her er det helt klart du som er ekkel og noe off med. Mange trives veldig godt i eget selskap. Hvorfor skulle det stoppe noen fra å gjøre det de har lyst til? Skjerp deg Anonymkode: a7021...6e7 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #33 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. Anonymkode: ea8e8...5a2 Han skal være glad han ikke omgås deg da, som har null sosiale evner. Men en sau i en flokk, den sære her er deg. Han er jo ikke alene som du ser, men gjør ting på egenhånd som han liker. Dette er jo veldig bra, det å reise ut i verden på egenhånd er helt fantastisk for mange. Er jo slik du utvikler deg som menneske, da må du bryte ut av flokken. Du bør også la være å legge deg borti livet til andre, for det har du ikke noe med. Du lider av det som flertallet av nordmenn har: Konformt-saueflokksyndrom. Aldri finn på noe selv! Anonymkode: 6db72...94c 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #34 Del Skrevet 2. juni 2023 Herregud.. Jeg var sånn som kollegaen din, ts, før jeg fikk mann og barn. Jeg var eneste enslige og barnløse igjen i venneflokken. Vennene mine var opptatt med mann og barn og utdanning og hus og heim. Skulle jeg sittet hjemme og tvinnet tommeltotter, da...? Jeg reiste New Zealand på langs i tre uker - helt alene. Jeg har vært på ferie i over 10 land helt alene. Jeg har gått på konserter, kino, teater, festival - helt alene. Jeg synes det er langt rarere å ikke gå på ting fordi man ikke har noen å gå med, enn å gå alene.. Anonymkode: 27b32...47c 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #35 Del Skrevet 2. juni 2023 Skulle han bare vært hjemme utenom jobb da? Ikke dra på ferieturen han vil på, ikke dra å se den filmen på kino han vil, ikke dra på den konserten? TS. Du skremmer meg. Anonymkode: 9f781...e41 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #36 Del Skrevet 2. juni 2023 Synes dette var en trist og dømmende trådstart. Glad for at svarene her viser mer forståelse! Anonymkode: 84399...4e2 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #37 Del Skrevet 2. juni 2023 Begrepet alene er veldig misforstått. Når du er ute blant mennesker er du aldri alene, samme når man er ute å reiser. Du kan snakke med andre mennesker utenom flokken din...det går faktisk ann. På 3 ukers tur til USA var han nok ikke "alene". Selv trives jeg også godt i eget selskap, men slår av en prat med de fleste. Utenfor Norge er dette mer naturlig. Reise er noe jeg foretrekker på egenhånd, eller med noen som også er selvstendige. Da jeg vil styre dagene mine selv, ikke bli styrt av andre. Anonymkode: 6db72...94c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #38 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud.. Jeg var sånn som kollegaen din, ts, før jeg fikk mann og barn. Jeg var eneste enslige og barnløse igjen i venneflokken. Vennene mine var opptatt med mann og barn og utdanning og hus og heim. Skulle jeg sittet hjemme og tvinnet tommeltotter, da...? Jeg reiste New Zealand på langs i tre uker - helt alene. Jeg har vært på ferie i over 10 land helt alene. Jeg har gått på konserter, kino, teater, festival - helt alene. Jeg synes det er langt rarere å ikke gå på ting fordi man ikke har noen å gå med, enn å gå alene.. Anonymkode: 27b32...47c Nettopp! Som enslig har man jo et mye rikere liv enn de som er opptatt med Familien AS....er min mening. Når barna flytter ut blir mange skilt, var barna som var fellesprosjektet....trist. Kasta bort 20år sammen bare for å oppdra barn. Anonymkode: 6db72...94c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #39 Del Skrevet 2. juni 2023 Du burde skamme deg, TS. Stakkars ensomme kollegaen din prøver å kose seg selv om han ikke har venner, og så kaller du ham creepy fordi han gjør ting alene🤦♀️ Når jeg var singel og alle venninne hadde familier var det en periode jeg gjorde masse alene, og blåste i sånne som deg. Men det fins ensomme, syke mennesker som ikke tør dra ut alene og ender opp med å sitte hjemme og bli enda mer ensomme fordi de er redd for å møte sånne folk som deg. Som dømmer og tenker dritt om de som er alene. Seriøst, skjerp deg. Anonymkode: 839bf...19c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #40 Del Skrevet 2. juni 2023 Noe så stusslig. Og da snakker jeg om ts, ikke kollegaen. Anonymkode: 980ca...d06 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå