Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Tittei vennen!!

Grattis med 7 uker!! Dette går rette veien! Og symptomer er jo greit da! Slitsomt,men bra også! Men du...åssen får du plass under en pute......... ;)

Jeg bare måtte..........!!

Håper du føler deg bedre utover dagen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Så deilig, nå er du 7 uker på vei!! :hoppe:

GRATTIS!! :klem:

Jeg bare spiser og spiser..

Uff, håper kvalmer forsvinner snart! :klem:

Håper du fikk slappet av på sofaen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Grattis med 20 sider! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og 7 uker. Håper at tida på sofaen gjorde deg godt og at kvalmen ikke lammer deg helt.

Ha en fortsatt god dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og konstaterer at noen er veldig gravid her :ler:

Men føler litt med deg da. Der er slitsomt å være kvalm! :tunge1:

Kan ikke forstå at du er 7 uker på vei allerede :klø:

Mener du var 5 uker i forrigårs, eller noe sånt (ja ammetåke er skumle greier :rodme: ) :ler2:

Lykke til hos legen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kjempefin helg, Epona! :kose:

Saa flott at du er kommet til 7 uker allerede! Ikke lenge til de magiske 12 er rundet naa! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei og takk for så mange hilsener! Dere er nå søte! :blomst:

Har vært hos legen idag og blitt sykmeldt videre til over påske, og da er de første 12 ukene passert. Hun ville at jeg skulle til UL tidlig, så det trengte jeg omtrent ikke be om, og hun sendte henvisning til gynekologisk poliklinikk. Hun ringte også for å høre om ventetid, og jeg skulle visst kunne ringe over helgen og få time i løpet av uken! :hoppe: Hun ville jeg skulle ha den timen pluss neste time hos endokrinologen før jeg skulle vurdere å friskmelde meg. Pluss være i form til det, da.. I tillegg fylte hun ut helsekort for gravide, og sendte melding/søknad om fødeplass til sykehuset.

Legen regner også termin 4. november :)

Hun er veldig optimistisk, og det smittet over på meg. Var ganske lettet da jeg kom ut derfra. Og sambo strålte da jeg fortalte at vi skal på UL neste uke. Men jeg gru-gleder meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klappe: Flinke doktordama!!

Blir bra så bra dette!! Og supert at hun fikk deg i godt humør og tenker positive tanker!!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra og morsomt at dere får en tidlig UL, og allerede neste uke :hoppe:. Fint det gikk bra hos legen, sjølom jeg hadde stor tro på det hele tida :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Epona

Takk Skytte, Pi@, Pondusa og Fjellrypa! :klem:

Har en veldig fornuftig og omsorgsfull lege, så jeg skjønner ikke hva jeg stresser etter... Men det blir sånn når det nærmer seg, og man har liksom argumentasjonslisten klar.. Men det er jo fordi jeg er sånn person som helst vil klare alt. "Brukken fot? Jammen jeg klarer sikkert en maraton hvis jeg bare får litt mer tid på meg.." :ler: Er litt mindre sånn nå enn jeg var før, men det henger i..

Denne trøttheten er plagsom synes jeg, verre enn alt annet.. Verre enn kvalmen.. Kvalmen kommer som lynnedslag, helt sprøtt.. Men så gåe det over nesten like fort etter en stund.. Pussig... Jeg kan holde på med noe, og så få en intens trang til å ville kaste opp, men så puster jeg dypt og fokuserer tankene, eller tar meg mat, elelr legger meg ned, og så roer det seg. Ikke kastet opp (bank i bordet). Men om kveldene så murrer det ofte leeeenge, og ingenting hjelper. Eller, jeg drikker en dårlig ingefærte i små slurker, og den hjelper faktisk litt!

Men trøttheten som sagt.. Den sluker meg.. Sover døgnet rundt føler jeg. Min rytme for tiden er å våkne kl 7, da må jeg på do og er sulten, så da står jeg opp. Har vanligvis en dupp på formiddagen, og noen ganger også på ettermiddagen. Er prinsipielt imot dagsoving for min egen del, men jeg klarer ikke holde øynene åpne en gang, og det er bare en ting å gjøre. I 20-tiden om kvelden er jeg egentlig helt skutt, men tvinger meg selv til å vertfall se ni-nyhetene.. Og så vokser kvalmen i takt med trøttheten og før halv ti er jeg i seng.. Helt skutt! Sånn går dagene! Skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å fungere i jobben min nå jeg...

I dag er det overskyet, og det ser mildt ut, men er foreløpig 5 minus. Må ut og gå tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Like tidlig oppe jeg og du! Bra det er noen som holder koken her inne på denne tiden av døgnet :ler:

Er tungvindt å være så himla trøtt hele tiden ja..Men det er bare å sove og sove det...Sikkert kroppen som gir beskjed om at den trenger all energien din til å lage verdens fineste spire til dere!

Håper du får en fin dag og en god tur ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov konstant de første 10 ukene, sovna til og med fra kveldsmaten jeg.....

Men så kom energien og overskuddet sakte men sikkert tilbake.

Unn deg en dupp på dagtid du. Godt for både deg og lille knøtt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...