Gå til innhold

Han liker ikke å tekste, hvordan skal jeg gå frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første date gikk veldig bra og neste date er om noen dager. Vi har vel snakket om flere dates. Han sa han liker meg og jeg har den bekreftelsen jeg trenger på den fronten. 
 

Vi har flyttet samtalen fra Tinder til snap. Virker ikke som han er så glad i å tekste, spørsmålet er hvordan bør jeg gå frem?
 

Jeg er veldig glad i daglig kontakt, men ser at han kanskje ikke vil ha det sånn. Jeg foretrekker uansett at vi møtes mer enn vi tekster, men er litt redd det gir gale signaler hvis vi ikke snakker så mye sammen utenom dates. Sender kanskje en snap om dagen og får svar😂🙈

Anonymkode: b1c71...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med å tekste for mye er jo at man ikke har noe å snakke om på neste date. 

Anonymkode: 5f0f3...06e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet med å tekste for mye er jo at man ikke har noe å snakke om på neste date. 

Anonymkode: 5f0f3...06e

Ja det er jeg enig i. Bare lurer på hvor mye vi bør holde kontakt utenom datene.

Anonymkode: b1c71...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet med å tekste for mye er jo at man ikke har noe å snakke om på neste date. 

Anonymkode: 5f0f3...06e

Sant ☝️. Føler dette er et kvinnefenomen  . at kvinner har mer behov for å kommunisere enn menn . 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til ham?

Anonymkode: 7b450...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er jeg enig i. Bare lurer på hvor mye vi bør holde kontakt utenom datene.

Anonymkode: b1c71...350

Om man får dette problemet er ikke forholdet holdbart uansett. Jeg og kjæresten tekster, snapper og ringes hver dag, har alltid noe å snakke om likevel

Anonymkode: e44dd...ef8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har bare møttes en gang. For meg er det unaturlig å chatte ofte så tidlig! Hadde blitt helt kvelt! 

Bare ha is i magen og send en melding når neste date nærmer seg "Hei, klar for xxxxxxxx i morgen? Når passer det for deg? Skal vi si kl 17?" 

og ikke ta manglende småchatting som tegn på manglende interesse. Man kan ødelegge alt ved å overtolke sånt i værste mening og ved å bli for pågående på de som ikke har det samme behovet for chatting. Etterhvert som følelser utvikler seg hos begge 5-6-7 date da er det mer naturlig å holde litt mer kontakt 

Anonymkode: b5f45...f8c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man får dette problemet er ikke forholdet holdbart uansett. Jeg og kjæresten tekster, snapper og ringes hver dag, har alltid noe å snakke om likevel

Anonymkode: e44dd...ef8

Kjæreste er noe helt annet enn en fremmed man har møtt én gang 

Anonymkode: b5f45...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (13 timer siden):

Sant ☝️. Føler dette er et kvinnefenomen  . at kvinner har mer behov for å kommunisere enn menn . 

I hovedsak ja. Jeg er nok et unntak som mann. Jeg har bare møtt én kvinne, som ikke likte å skrive mellom datene. Det fungerte ikke hos meg. 

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjæreste er noe helt annet enn en fremmed man har møtt én gang 

Anonymkode: b5f45...f8c

Jeg tror tendensen viser seg med det samme.  Kommunikasjonsmønster er inngrodd.  

Anonymkode: a31a2...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det eldre menn som ikke liker å tekste. Det er min erfaring..

Anonymkode: c7562...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Problemet med å tekste for mye er jo at man ikke har noe å snakke om på neste date. 

Anonymkode: 5f0f3...06e

Det synes jeg ikke, blir jo gjerne sånn at man kanskje nevner ting på meldinger, så snakker man gjerne mer detaljert om det når man møtes.

Og hvordan skal man holde kontakten "varm" uten kontakt mellom møtene? Det virker litt kaldt og uinteressert hvis en person ikke gir uttrykk for at han tenker på meg mellom treff. Det er ikke snakk om en haug med meldinger dagen lang, altså, men en og annen synes jeg man må ha.

Anonymkode: 7f01a...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligente folk med dysleksi er ofte heller ikke glad i teksting. De har så mye vett at de skjønner det ser litt hjelpeløst ut. Andre skjønner det ikke selv og durer på, ikke fullt så attraktivt. Tenker også at kvinner er mer krevende når det gjelder kontakt utenom møtene. 
Noen skjønner ikke sin egen begrensning, ref annen tråd om henne som teppebombet fastlegen med meldinger så de måtte blokkere henne til slutt. 

Anonymkode: 4a3ae...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne menn bruker ikke snapchat, instagram, tiktok og alle de greiene. Vi har et liv utenom skjermen. Og å føre en samtale på meldinger er ganske meningsløst etter min mening.

Anonymkode: 89d59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Voksne menn bruker ikke snapchat, instagram, tiktok og alle de greiene. Vi har et liv utenom skjermen. Og å føre en samtale på meldinger er ganske meningsløst etter min mening.

Anonymkode: 89d59...94e

Det siste er viktig; det er din mening. Vanlig meldingsutveksling kan ikke akkurat sammenlignes med å bo på TikTok, eller insta. 

Alt er meningsløst, for den som ikke mener noe. 

Også voksen mann. 

Anonymkode: a31a2...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om man får dette problemet er ikke forholdet holdbart uansett. Jeg og kjæresten tekster, snapper og ringes hver dag, har alltid noe å snakke om likevel

Anonymkode: e44dd...ef8

Folk er forskjellige. Ditt forhold hadde ikke vært holdbart for meg. Jeg ville følt meg kvelt om kjæresten ringte, tekstet og snappet hver dag. Det høres faktisk litt ekstremt og rødt flagg ut.

Anonymkode: 8905e...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det siste er viktig; det er din mening. Vanlig meldingsutveksling kan ikke akkurat sammenlignes med å bo på TikTok, eller insta. 

Alt er meningsløst, for den som ikke mener noe. 

Også voksen mann. 

Anonymkode: a31a2...957

Og din er det motsatte.

Den du siterer mener jo noe, så …

Det viktige her er vel at man ikke skal ta for gitt at folk er uinteresserte eller har en eller annen bestemt sosial profil bare fordi de ikke gidder å skrive meldinger i ett sett.

Det er jo blitt normen å «bo på Instagram». Ikke alle er likegyldige til den utviklingen, men gjør det til et «statement» å holde lav profil på sosiale medier. Forhåpentligvis vil flere se på det som en kvalitet etter hvert.

Anonymkode: e2806...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du tilfeldigvis pågående, engstelig stilknytningsstil? Anxious attachment style? 

Du kan isåfall få enormt mye bedre suksess med denne mannen ved å lese, lære og jobbe mot å bli trygg tilknytning. Jeg skulle ønske jeg visste alt det i starten av forholdet mitt, for da ville vi kunne unngått en hel haug av problemer som oppsto. 

Med det samme jeg jobbet med meg selv og ble tryggere, begynte han å oppføre seg helt annerledes. Min utrygghet trigget hans unnvikende personlighet. 

Nå er begge to trygge, etter 6-7 måneder med mye jobb i meg selv som har påvirket han. 

Anbefales på det STERKESTE. 

Anonymkode: 6629e...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man bør holde litt kontakt gjennom dating, før man møtes neste gang. Eller så blir det helt dødt... hadde tenkt han ikke var så interessert om han ikke vil tekstes så mye i forkant av datene. De mennene som ikke har tekstet så mye har kun vært interessert i sex

Anonymkode: cdc6b...3f6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

TS, har du tilfeldigvis pågående, engstelig stilknytningsstil? Anxious attachment style? 

Du kan isåfall få enormt mye bedre suksess med denne mannen ved å lese, lære og jobbe mot å bli trygg tilknytning. Jeg skulle ønske jeg visste alt det i starten av forholdet mitt, for da ville vi kunne unngått en hel haug av problemer som oppsto. 

Med det samme jeg jobbet med meg selv og ble tryggere, begynte han å oppføre seg helt annerledes. Min utrygghet trigget hans unnvikende personlighet. 

Nå er begge to trygge, etter 6-7 måneder med mye jobb i meg selv som har påvirket han. 

Anbefales på det STERKESTE. 

Anonymkode: 6629e...cc0

Dette var gode tips og som jeg tror flere kvinner her inne bør lese. 

"Han åpner ikke snappen min", "Ikke hørt fra han på to timer", "Han så på meg rart da vi var sammen", "Han gikk på do under date  - rødt flagg?" 

Alle de som skriver tråder med tydelig bekreftelsesbehov, eller overtolkning av signaler har nok godt av å jobbe med tilknytningsstilen sin. 

Anonymkode: 08d49...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...