Gå til innhold

Pcos. Jeg er skeiv og har PCOS. Sammenheng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/oRRRg7/mange-lesbiske-lider-av-hormonsykdom

Har pcos noe med seksualitet å gjøre? Jeg fant en gammel artikkel. Kan det være svaret på hvorfor jeg ble skeiv? Jeg synes det var vanskelig å være skeiv som barn, ungdom og tidlig voksen. Jeg hadde en populær vennegjeng. Vi var gode i sport, og sosiale. Selvsagt opptatt av utseende, kontakt med gutter slik at det var drama og kjærlighet. Jeg følte meg så alene med hemmeligheten min. Jeg lurte på hvorfor dette skjedde meg. Jeg kom ut av skapet i midten av 20årene. Nå plages jeg med stor vektoppgang på kort tid (lite bevegelse pga sykdom, men ikke noe usunn mat). Jeg har store problemer og smerter rundt menstruasjon. Uansett:

Kan dette være svaret på hvorfor vi er lesbiske? Fordi vi er kvinner med testosteron? Jeg er veldig feminin, men kan dette være grunnen til at noen skeive klær seg mer "maskulint" ?

Er det flere skeive med pcos her?

Lurer på om det er noe sammenheng mellom menn og homofili. En slags "mannesykdom" slik som vi kvinner har disse "kvinnesykdommene" som ikke forskes på. 

Anonymkode: 998a9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne finne ut genetikken og biologien rundt hvorfor jeg ble skeiv, for jeg tok aldri et valg om å bli det.

Anonymkode: 998a9...106

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 😂😂😂 Da hadde alle heterofile menn i overgangsalderen når testosteronet daler blitt homo da, så nei kvinner blir ikke lesbiske av testosteron 

Anonymkode: f34dc...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei 😂😂😂 Da hadde alle heterofile menn i overgangsalderen når testosteronet daler blitt homo da, så nei kvinner blir ikke lesbiske av testosteron 

Anonymkode: f34dc...028

Jeg skjønner jo at det er mer komplisert enn så. Men jeg bare lurer på om dette kan være en faktor for noen. Kroppen er komplisert. 

Anonymkode: 998a9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv og 3 jeg kjenner har enten PCO eller PCOS. Vi er alle hetero. Det har nok ikke noe å si, men enkelt å trekke den parallellen når man ikke har medisinskfaglig bakgrunn. 

Anonymkode: 0615a...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg selv og 3 jeg kjenner har enten PCO eller PCOS. Vi er alle hetero. Det har nok ikke noe å si, men enkelt å trekke den parallellen når man ikke har medisinskfaglig bakgrunn. 

Anonymkode: 0615a...66d

Jeg har ikke medisinskfaglig bakgrunn nei, og ikke misforstå meg. Jeg mener og tror ikke at det er slik, men om det kan ha en innvirkning. 

Anonymkode: 998a9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCOS er en fysisk tilstand i underlivet, hva slags seksuelle preferanser du har sitter i hjernen, hvordan kan du mene at de to skal henge sammen?
Du er lesbisk fordi det er tenningsmønsteret ditt, det er like lite eller mye mystisk som hvorfor noen har blå som favorittfarge eller foretrekker opera fremfor rap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (6 minutter siden):

Artikkel fra 2003?

Orket ikke google. Ikke mye på norsk. 

Anonymkode: 998a9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 minutt siden):

PCOS er en fysisk tilstand i underlivet, hva slags seksuelle preferanser du har sitter i hjernen, hvordan kan du mene at de to skal henge sammen?
Du er lesbisk fordi det er tenningsmønsteret ditt, det er like lite eller mye mystisk som hvorfor noen har blå som favorittfarge eller foretrekker opera fremfor rap.

Det er vel lett å si for deg, som er hetero selv? 

Sitter i hjernen? 

Du får det til å høres så enkelt ut. Som om at det ikke betyr så mye. For meg og min selvfølelse betyr det å være skeiv mye. For det har ødelagt hele selvfølelsen min. Jeg tror jeg aldri kan reparere det jeg følte om meg selv som barn og tenåring. Så derfor er jeg interessert i å vite hvorfor noen blir hetero og noen skeiv. 

Som du ser bruker jeg bevisst ordet skeiv. Jeg synes lesbisk er et ekkelt ord. 

Anonymkode: 998a9...106

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt hetero vil jeg si, og jeg har PCOS. Jeg har fått ett barn, noe mer ble for mye strev. Jeg er svært manneglad vil jeg si, og glad i sex - med menn. Andre oppfatter meg som veldig feminin og relativt pen. Har hatt kjærester (gutter/menn) fra jeg var 12. Aldri vært interessert i kvinner. 

Selv om jeg er veldig feminin har jeg sterk hårvekst og jeg lurer på om den ekstra testosteronen jeg har også har gjort meg ekstra kåt. På menn, da. 

Anonymkode: 02b0d...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel lett å si for deg, som er hetero selv? 

Sitter i hjernen? 

Du får det til å høres så enkelt ut. Som om at det ikke betyr så mye. For meg og min selvfølelse betyr det å være skeiv mye. For det har ødelagt hele selvfølelsen min. Jeg tror jeg aldri kan reparere det jeg følte om meg selv som barn og tenåring. Så derfor er jeg interessert i å vite hvorfor noen blir hetero og noen skeiv. 

Som du ser bruker jeg bevisst ordet skeiv. Jeg synes lesbisk er et ekkelt ord. 

Anonymkode: 998a9...106

Jeez!, hvilken legning jeg har er irrelevant. Bruk hvilket ord du vil, jeg bruker lesbisk, slutt å bli så lett krenka.
Hvorfor noen har de seksuelle preferanse de har er i og for seg interessant, men det har ikke noe med PCOS å gjøre.
Såfremt du ikke ønsker å bli nevrobiolog å gjøre dette til et prosjekt til en doktoravhandling, så er svaret mitt tilfredsstillende i daglig bruk. Hvem vi er, det religiøse ofte kaller sjelen, sitter i hjernen. Tar du vekk den, så forsvinner også du. Hva som er nature og hva som er nurture er veldig spennende og i mange tilfeller glir de over i hverandre, men det ser ut til å være konsensus om at seksualiteten vår er noe vi er født med, så nature og ikke nurture.

Endret av K.B.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...