Gå til innhold

Hvorfor sier de at pedagoger i barnehager tjener dårlig? Startlønn 550.000 i Oslo kommune. Angrer på sykepleierutdannelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitat

12 års ansiennitet og har en årslønn på 459 000,- 

Det var lite, det er jo mindre enn tariff?? Min samboer har samme ansiennitet som deg, og har 560 i året.. 

Anonymkode: 7dfcb...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var lite, det er jo mindre enn tariff?? Min samboer har samme ansiennitet som deg, og har 560 i året.. 

Anonymkode: 7dfcb...abc

Altså litt over 560 (husker ikke nøyaktig, men litt over). 

Anonymkode: 7dfcb...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg bor jo i Oslo, så her jeg skal jobbe. Ja, vurderer seriøst å ta denne utdannelsen nå. Hadde jeg visst dette før jeg begynte på studiet jeg går nå. 

Anonymkode: 8f642...597

Det er jo bare å ta utdanninga det.

Jeg er forøvrig vernepleier, og jobbet en stund i barnehage da jeg var i en periode av livet hvor det ikke passet med turnus. Min erfaring er at det er mye mer stress og færre pusterom enn hva jeg fikk i bolig, på sykehjem og i hjemmesykepleien. Konstant støy, aldri tid til utviklingsarbeid i arbeidstiden, noe som gjør at du faktisk må ta med deg jobben hjem. En glede å skifte tilbake igjen.

Anonymkode: fdeb3...46d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som barnehagelærer i en stor kommune med 5 års ansiennitet og tjener 480k. En dårlig lønn med så mye ansvar man har i en barnehage med store krav fra 20 foreldre, hvor de fleste foreldrene tror barnets deres er alene på avdelingen

Anonymkode: 0a945...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tydelig at ts ikke har barn, og knapt nok har sett et barn, siden hun tror det er lite stressende å jobbe i bhg. 

Og at hun tror det er "bare" å kle på en unge en vinterdress ;)

Jeg har to småbarn i bhg selv. Jeg har også en jobb i et yrke hvor det er høy andel sykemeldinger pga stress. Og vet du? Jeg anser å jobbe i bhg som ca tusen ganger mer stressende enn min jobb. 

Virkelig. Ekstrem støy, unger som virrer omkring med null tanke på egen og andres sikkerhet, i det du snur ryggen til har Leander bitt Othea-Emilie til blods, Bendiq har smurt bæsj på veggen, Gyda har fått fatt i en saks og leker frisør på Linnea, osv osv. Hyl og skrik og grining og trassing og whatnot dagen lang - og så skal den andre ansatte følge ett barn for å skifte bleie mens den andre ansatte er opptatt i et møte - og vipps står du der alene med søtten andre unger. 

Anonymkode: a14bc...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Haha, tydelig at ts ikke har barn, og knapt nok har sett et barn, siden hun tror det er lite stressende å jobbe i bhg. 

Og at hun tror det er "bare" å kle på en unge en vinterdress ;)

Jeg har to småbarn i bhg selv. Jeg har også en jobb i et yrke hvor det er høy andel sykemeldinger pga stress. Og vet du? Jeg anser å jobbe i bhg som ca tusen ganger mer stressende enn min jobb. 

Virkelig. Ekstrem støy, unger som virrer omkring med null tanke på egen og andres sikkerhet, i det du snur ryggen til har Leander bitt Othea-Emilie til blods, Bendiq har smurt bæsj på veggen, Gyda har fått fatt i en saks og leker frisør på Linnea, osv osv. Hyl og skrik og grining og trassing og whatnot dagen lang - og så skal den andre ansatte følge ett barn for å skifte bleie mens den andre ansatte er opptatt i et møte - og vipps står du der alene med søtten andre unger. 

Anonymkode: a14bc...c3e

Jepp! Og så legger jeg til førskolelærere går på skole for å lære å legge opp til opplegg som fremmer læring og for å løse situasjoner du beskriver på best mulig måte. 
Det er ikke bare å kle på en vinterdress,nei! 

Anonymkode: 416a0...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er sjokkert og overrasket. Gå 3 år på et lett studie, skifte bleier på barn, kle på de vinterdress og vaske etter de har spist, med en årslønn for 550.000?

Ser jeg som sykepleier tok feil utdannelse. Pedagoger er jo heldige, for de tjener bra, har en lite stressende jobb, de jobber aldri senere enn til 17 og de har fri i jul, påske og alle andre helligdager. For ikke å snakke om helg hver uke.

Vurderer å studere på nytt nå...

Anonymkode: 8f642...597

God bedring! 

Anonymkode: 42176...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo bare å ta utdanninga det.

Jeg er forøvrig vernepleier, og jobbet en stund i barnehage da jeg var i en periode av livet hvor det ikke passet med turnus. Min erfaring er at det er mye mer stress og færre pusterom enn hva jeg fikk i bolig, på sykehjem og i hjemmesykepleien. Konstant støy, aldri tid til utviklingsarbeid i arbeidstiden, noe som gjør at du faktisk må ta med deg jobben hjem. En glede å skifte tilbake igjen.

Anonymkode: fdeb3...46d

Aldri måttet ta med meg jobben hjem fra barnehage. Ikke vært borti at min mor som er har jobbet i barnehage har gjort det heller, så der er jeg litt uenig.  Støy er derimot en greie. Hater støy, så sånn sett likte jeg ikke barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er nok forskjellig hvor i landet dette er. Jeg er selv pedagogisk leder i en barnehage med 12 års ansiennitet og har en årslønn på 459 000,- 

Mener du dette er god lønn?

Det er en ekstremt krevende jobb.

Anonymkode: 55131...1c7

Oi, jeg er ped.leder i en liten barnehage på Østlandet og har en årslønn på 585.000. Har 16 års ansiennitet. 

Anonymkode: e049a...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 18.52):

Så utrolig nedlatende. Synes det er rart dersom du har bestått sykepleierstudiet med de holdningene.

Anonymkode: 9bba1...50e

Så utrolig nedlatende en. Hadde du selv tatt utdannelsen, hadde du hatt en viss forståelse av hvor mange timer jeg (og sikkert de fleste pedagoger) har brukt av fritiden på å planlegge samlinger, pedagogiske opplegg og andre gjøremål. Ikke minst hvor mange vanskelige foreldresamtaler jeg har gruet meg til, barn med voldelig adferd, foreldre med mistenkelig adferd, ppt - samtaler, observasjoner, henvisninger og annet vi gjør for å hjelpe barna. 
 

Det er flere og flere foreldre som sliter med oppdragelsen av egne barn, og lemper dette over på oss. De tør ikke ta kamper, å si nei og lar barna bestemme den minste ting. Vi står overfor ganske mange små, men store, kamper om diverse ting DAGLIG. Off mye av dette er relatert til foreldrerollen. 
Snakket med sjefen min senest i går hvor mye dette faktisk påvirker jobben vår, og at vår rolle vil gå enda med krevende, blant annet å veilede foreldre. Den så jeg ikke komme da jeg tok utdannelsen for 13 år siden, og jeg er skjønner ikke hvordan det skal gå med fremtidens barn dersom denne utviklingen fortsetter. Grøss.

 

Så, ta utdannelsen du, så skal du se at det er langt verre oppgaver enn å skifte bleier å vaske bord. 

Anonymkode: e049a...483

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...