Gå til innhold

Bra billig bruktbil hvilke merker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei ufør dame og må ha bil her jeg bor. Har en gammel Suzuki og lurer på å kjøpe meg en nyere bruktbil siden den jeg har er 07 modell. Ønsker bil under 100 000 kr. Hvilke merker og typer bør jeg satse på som er billige og biler som er mest mulig å stole på? Kan ikke noe om bil så.  Ønsker helst svar fra dem som har peiling på biler og merker.

Anonymkode: 55f35...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling, men kjøpte meg nettopp en Volvo V50 etter råd fra en bekjent som har veldig peiling på bil. Volvo er generelt solide biler. Ellers er det visst blitt sånn at mange bilmerker har samme motor, og at det kun er designet som er ulikt. 

Ting du bør sjekke når du kjøper brukt bil:

- Kilometerstand

- Rust

- Antall eiere

- Har bilen fulgt servicer?

- Kvalitet på dekk

- EU godkjent nylig?

Kan også være lurt å kjøpe fra en forhandler. Da betaler man kanskje litt mer for bilen, men til gjengjeld har forhandleren trolig peiling på bil og vil dermed gi en pris som er riktig i markedet mtp bilens tilstand og alder. Dessuten tror jeg de fleste forhandlere er opptatt av å ha fornøyde kunder og de kan ofte hjelpe til med småting som måtte oppstå i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige ting å vite, skal du ha:

Automatgir?

4x4?

Høy/lav bil?

Stor/liten?

Er ikke mekaniker, men skrudd en del bil. Toyotaen jeg har nå (03 modell) har vært helt fantastisk i forhold til andre merker jeg har hatt. For all del, ikke kjøp Fransk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å kjøpe Toyota. Solide biler som er mer enn bra nok til vanlig bruk, og så er det er fordel at det er billig og lett å få fikset ting på de. Noen biler er det kjempedyrt med reservedeler til, eller så har de så sære løsninger at mer generelle verksted (mekonomen og sånt) ikke vil fikse på de. Derfor er det i alle fall lurt å velg en bil med ganske stor utbredelse. 

Også enig med han over om å styre unna franske biler, har dårlig erfaring selv. Er sikkert fine når de er nye men blir veldig fort slitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Jeg bor utenfor en storby, og har alltid hatt manuell gir, liker å gire så vil gjerne ha det fortsatt. Og en bensin bil siden jeg ikke kjører så langt. Jeg vil ha en liten bil og ikke så stor. Ja biler som ikke har dyrere reservedeler og skiftedeler tenker jeg på. Ja er ikke keen på franke biler. Hvilke biler har store utbredelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er ei ufør dame og må ha bil her jeg bor. Har en gammel Suzuki og lurer på å kjøpe meg en nyere bruktbil siden den jeg har er 07 modell. Ønsker bil under 100 000 kr. Hvilke merker og typer bør jeg satse på som er billige og biler som er mest mulig å stole på? Kan ikke noe om bil så.  Ønsker helst svar fra dem som har peiling på biler og merker.

Suzuki er jo holdbare biler så hvis den du har ikke er totalt utslitt så kan det lønne seg å beholde den, men som andre sier her så er nok japansk det beste valget.

Anonymkode: 9e66d...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for noe japansk i hvert fall. Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda eller Subaru. 

Hva med en Toyota Yaris? De er jo kjent for god kvalitet. Selv har jeg hatt en Toyota Corolla fra 2003. Gammel bil, men driftsikker og bra. Var aldri noe tull med den, den gikk og gikk, nærmest på luft og kjærlighet virket som innimellom....  Hadde mer enn gjerne kjøpt en Corolla igjen, hvis det ikke er for at jeg vil ha 4 hjulstrekk på neste bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...