Gå til innhold

Noen her som har høye barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Yngste er andreklassing og han er 155 cm,ofte et hode eller to høyere, enn sine klassekamerater. Tenker det går seg mere til etterhvert. 

Anonymkode: a9d50...220

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men disse jeg ramset opp, er nettopp ikke høye. Så hvor mye høyde betyr, virker nokså tilfeldig. 

Anonymkode: 9f4d0...e84

De er i så fall unntak. Hvor sannsynlig er det at den vanlige lave mannen går dame? Null. 

Anonymkode: 205f5...563

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tull. Både Stoltenberg, Støre, Vedum, stortingspresidenten og en rekke andre profilerte menn i Norge, er ikke høye. Så dametekket ligger nok mer i posisjoner, utdanning, status og penger, tror jeg

Anonymkode: 9f4d0...e84

Stoltenberg som i Jens Stoltenberg? Han er 187 cm. Det er forholdsvis høyt. 

Anonymkode: 73918...556

Skrevet

Gjennomsnittlig høyde for menn i Norge er rett under 180 cm. Så jo, 187 cm er høyt, men ikke så høyt at noen leer et øyelokk heller. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva er høy da? Percentiler sier meg absolutt ingenting 😉 
Jeg har relativt høye gutter, etter alderen. 9-åringen er rett under 150, det er lengre enn gjennomsnittet men det er flere i klassen hans som er like høye eller høyere. 
15 åringen er 183cm, og det har han vært det siste året. De fleste kompisene er omtrent like høye. Så de er sikkert i «øvre del av percentilskjemaet», men hvorfor bry seg om det? 
Jeg hadde ikke gitt barn/ungdom hormoner for å bremse vekst. Les litt om det. Blant annet ser man flere ufrivillig barnløse blant jenter har fått disse hormonene…

Anonymkode: 002e8...b66

Prosent = av 100. Percentil vil si av 100 barn, så er X antall barn større. 97. percentil vil si at man er større enn 97 % av jevnaldrende.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er høyt å ligge på øverste percentile, men ikke farlig, kun i enden av normalspekteret. Noen er jo høye, og det er fint og ikke noe man skal sykeliggjøre.

Hadde barnet ligget langt over den øverste percentilen, hadde de fulgt opp tettere og henvist videre.

Det ene barnet mitt er stort, ligger like over øverste percentil både på høyde og vekt (det er samsvar). Vi er ikke det spor bekymret. Barnet holder seg som regel på samme høydepercentilen som de har som 2-åringer. Øverste percentil er på ca. 193 når de er 19 år. Det er høyt, men ikke ekstremt. Man ligger langt over øverste percentil dersom man skal bikke 2 meter.

Anonymkode: e885f...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...