Gå til innhold

Min 3 år gamle niese har fått påvist blodkreft.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg vet ikke mine arme råd, hvordan jeg skal støtte henne foreldrene og søsken gjennom denne tøffe tiden. Er redd for å si og gjøre noe feil. Råd. 

Anonymkode: 21c73...73d

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring de, send mld, besøk de både hjemme og på sykehus. La de snakke ut og vis støtte.

Kjøp noe til jenta som hun kan finne glede i, behøver ikke være så dyrt. Tegnesaker, ny bamse, dukke, pastilleske. Kan godt kjøpe noe til søsken også, så de får bort tankene på sykt søsken.

Be de på middag, så slipper de det de dagene. Bare spør om de trenger hjelp til noe og si du virkelig ønsker å hjelpe til. Kanskje de vil ha deg med på sykehuset innimellom, må være ett helvete å være alene med ett såpass sykt barn.

Håper dette går bra og at hun blir 100% frisk igjen 🥰

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode prognoser på leukemi for barn, krysser fingrene for at dette skal gå bra. 
Vær deg selv, og ikke bli annerledes mot de det kan gjøre vondt verre. 
kjøp en leke til henne eller noe hun ønsker seg eller blir glad for. 
 

Anonymkode: 818bf...50d

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og vær på. Vår eldste var inn og ut av sykehus fra 1 til 2 års alder og ble utredet for veldig alvorlige sykdommer. Det viste seg å bare være astma men det var utrolig deilig med folk som brydde seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tomas77 skrev (På 3.6.2023 den 1.37):

Ring og vær på. Vår eldste var inn og ut av sykehus fra 1 til 2 års alder og ble utredet for veldig alvorlige sykdommer. Det viste seg å bare være astma men det var utrolig deilig med folk som brydde seg. 

He? Astma? Brukte to år på å finne ut av det? Jøss

Anonymkode: 230d8...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

He? Astma? Brukte to år på å finne ut av det? Jøss

Anonymkode: 230d8...0ee

Ja for de ville utelukke alt mulig annet, I tillegg til at det er uvanlig med klassisk astma i så ung alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 21.44):

Og jeg vet ikke mine arme råd, hvordan jeg skal støtte henne foreldrene og søsken gjennom denne tøffe tiden. Er redd for å si og gjøre noe feil. Råd. 

Anonymkode: 21c73...73d

Har vært der du er. Ikke niese, men nesten tilsvarende. Stå i det, vær nær, så nær at foreldrene ikke trenger å forklare status til deg for hver gang dere møtes. Ta dag for dag. Ikke la barnet bli FOR bortskjemt oppi alt:). Ta vare på evt søsken til barnet, og ta vare på foreldrene ved å gi dem litt luftetid alene utenfor hjem/sykehus.

Men prognosene ved leukemi er gode. Det er mange steg fram til "frisk-erklæring", og de fleste stegene er motbakke, men til slutt kommer man opp sammen. 

Anonymkode: 9ac5d...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...