Gå til innhold

Herpes, psykisk helse og dating

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ligger alltid latent i kroppen men brenner ut . Hat hatt det i 20 år, de siste 10 årene uten utbrudd. 

Anonymkode: 99e99...ec4

Det brenner ut ja sånt fint da at du ikke har fått utbrudd 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier helsepersonell til smittede personer at de ikke trenger å gjøre det da? Man skal i teorien ikke smitte utenom utbrudd, og om man bruker kondom er man ytterligere beskyttet. 

TS

Anonymkode: 3242c...da0

Hvis det er så enkelt, hvorfor er du i denne situasjonen nå da?

For regner ikke med at du hoppet på en pikk full av sår.

Det er ikke snakk om lov eller ikke lov, men hensyn.

Anonymkode: 187ab...f0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så enkelt, hvorfor er du i denne situasjonen nå da?

For regner ikke med at du hoppet på en pikk full av sår.

Det er ikke snakk om lov eller ikke lov, men hensyn.

Fordi jeg lå med noen som hadde det, uten kondom. Han hadde ikke utbrudd, nei, så det var et av de tilfellene hvor han var smittsom uten å vite det. Han burde tatt ansvar og brukt kondom når han visste at han hadde det. Men jeg kunne jo også ha beskyttet meg selv. 70% av smittetilfellene er slike tilfeller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi jeg lå med noen som hadde det, uten kondom. Han hadde ikke utbrudd, nei, så det var et av de tilfellene hvor han var smittsom uten å vite det. Han burde tatt ansvar og brukt kondom når han visste at han hadde det. Men jeg kunne jo også ha beskyttet meg selv. 70% av smittetilfellene er slike tilfeller. 

Nettopp. Så synes ikke du da at han egentlig burde ha fortalt det og gitt deg sjansen til å selv vurdere risikoen?

Man ligger ikke sorgfritt rundt når man har herpes, utbrudd eller ikke, man tar litt ansvar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 3.52):

Jeg har hatt herpes i 4 år, aldri fortalt det. Verken til samboer eller andre jeg lå med før han. Har heller ikke hatt flere utbrudd enn det første. Som var veldig kraftig.

Anonymkode: 9d823...d1b

For en ond handling!

Anonymkode: 231d7...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortalte det da jeg hadde utbrudd første gang. Da hadde vi vært sammen i noen måneder. Fikk ikke noen spesiell reaksjon på det. Det er en virus og alle kan være uheldige.

Jeg smittet meg selv fra munnen og oppga det som grunn. Da slipper man unna evt stigma. Men folk flest reagerer ikke så mye på det.

Anonymkode: baa90...d90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en ond handling!

Anonymkode: 231d7...36b

Så kunnskapsløs du er.

Anonymkode: baa90...d90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 20.42):

Æsj ass, herpes er ekkelt. Nesten alle damer under 30 i dag har herpes. De ligger bare rundt og har nye partnere hver helg. Ikke rart de aldri vil få seg forhold som varer.

Anonymkode: 82bad...01e

Synes du bare damene er ekle, ikke mennene? Mennene ligger jo også rundt, minst like mye, og de har også herpes, minst like mye.

Anonymkode: 45492...26d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nettopp. Så synes ikke du da at han egentlig burde ha fortalt det og gitt deg sjansen til å selv vurdere risikoen?

Man ligger ikke sorgfritt rundt når man har herpes, utbrudd eller ikke, man tar litt ansvar.

Han hadde vel ikke trengt å si at han har herpes, men skulle gjerne ønske at han brukte kondom. Enten/eller i hvert fall! Synes det var uansvarlig av han, ja. Tror han fikk seg en oppvekker nå i det minste, men det hjelper jo ikke meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes du bare damene er ekle, ikke mennene? Mennene ligger jo også rundt, minst like mye, og de har også herpes, minst like mye.

Anonymkode: 45492...26d

Veldig enig med deg. Men må også bare si at herpes gjør en ikke ekkel. Det er bare utrolig kjipt å ha pga smertene.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt tilgang på pistol hadde jeg faktisk invalidisert vedkommende som insisterte på «ingen kondom» fordi han ikke klarte å holde på ereksjonen under samleie. Jeg syns det var leit for han og stolte på han, men han smittet meg med herpes. Jeg er HELT SIKKER PÅ AT HAN VISSTE HAN HADDE HERPES. Det er garantert at ALLE som har herpes i underlivet, vet at de har det. Det er renspikka jug at noen liksom går rundt om ikke aner det. Det er bare en unnskyldning for å late som om man er en god person. Som sagt, jeg hadde kunne drept vedkommende på flekken! Iallfall knekt beina med et velrettet pistolskudd i knærne. Jeg ble så sjuk av smitten at jeg var sykt dårlig i 7 uker! Og plager med utbrudd i to år etterpå. Smertene var helt forjævlig. Hater han inderlig for hele mitt liv. 

Anonymkode: 15952...204

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg hatt tilgang på pistol hadde jeg faktisk invalidisert vedkommende som insisterte på «ingen kondom» fordi han ikke klarte å holde på ereksjonen under samleie. Jeg syns det var leit for han og stolte på han, men han smittet meg med herpes. Jeg er HELT SIKKER PÅ AT HAN VISSTE HAN HADDE HERPES. Det er garantert at ALLE som har herpes i underlivet, vet at de har det. Det er renspikka jug at noen liksom går rundt om ikke aner det. Det er bare en unnskyldning for å late som om man er en god person. Som sagt, jeg hadde kunne drept vedkommende på flekken! Iallfall knekt beina med et velrettet pistolskudd i knærne. Jeg ble så sjuk av smitten at jeg var sykt dårlig i 7 uker! Og plager med utbrudd i to år etterpå. Smertene var helt forjævlig. Hater han inderlig for hele mitt liv. 

Ærlig talt. 60-70% har herpes. Man kan leve greit selv med HIV/AIDS.  

Anonymkode: 853b4...230

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Må si jeg skjønner deg godt. Og jeg tror du har rett i at flere kanskje vet det uten å innrømme det, har hørt historier om menn som ikke leer et øyelokk eller viser noen form for empati eller dårlig samvittighet når de har smittet noen. Men det finnes faktisk mennesker som ikke aner at de har det, og det er på grunn av måten viruset opptrer på.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt. 60-70% har herpes. Man kan leve greit selv med HIV/AIDS.  

Anonymkode: 853b4...230

Jeg hadde levd MYE greiere UTEN herpes og han som med vilje smittet meg fordi hans egen nytelse var så mye viktigere fortjener å BRENNE I HELVETE. 

60-70% har ikke herpes i underlivet, nei. Det er så langt fra sannheten som det går an, det er bare sånne tall som folk på kg kaster rundt seg. Herpes er en alvorlig sykdom, som sagt, jeg var veldig sjuk og hadde masse smerter opptil 2 år etter den infantile drittsekken av et rasshøl valgte å late som ingenting, og smitte meg. Virkelig, hadde jeg noen sinne sett han igjen hadde knust trynet på han. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Må si jeg skjønner deg godt. Og jeg tror du har rett i at flere kanskje vet det uten å innrømme det, har hørt historier om menn som ikke leer et øyelokk eller viser noen form for empati eller dårlig samvittighet når de har smittet noen. Men det finnes faktisk mennesker som ikke aner at de har det, og det er på grunn av måten viruset opptrer på.

TS

Du mener tilbakestående mennesker? Joda, men de er lett å ikke ligge med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du mener tilbakestående mennesker? Joda, men de er lett å ikke ligge med. 

Er de? For de kan virke ganske søte og hyggelige de også, altså. Noen tar rett og slett veldig lett på dette med herpes, og synes ikke det er et problem. Det er for meg en gåte, jeg har virkelig hatt det tungt etter at jeg fikk beskjeden. Men det er visstnok mer smertefullt for kvinner enn menn. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde levd MYE greiere UTEN herpes og han som med vilje smittet meg fordi hans egen nytelse var så mye viktigere fortjener å BRENNE I HELVETE. 

60-70% har ikke herpes i underlivet, nei. Det er så langt fra sannheten som det går an, det er bare sånne tall som folk på kg kaster rundt seg. Herpes er en alvorlig sykdom, som sagt, jeg var veldig sjuk og hadde masse smerter opptil 2 år etter den infantile drittsekken av et rasshøl valgte å late som ingenting, og smitte meg. Virkelig, hadde jeg noen sinne sett han igjen hadde knust trynet på han. 

Hvordan har du hatt det i tiden etter de 2 årene da? Har du ligget med noen igjen, fått deg kjæreste, fått mindre smerter?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan har du hatt det i tiden etter de 2 årene da? Har du ligget med noen igjen, fått deg kjæreste, fått mindre smerter?

TS

Ikke hatt utbrudd etter jeg gikk på Valtrex i et år og utsatte nyrene mine for risiko… jeg har ligget med menn etter utbruddene tok slutt, men kun med kondom, så klart. Når jeg fikk kjæreste fortalte jeg han det og han sa han tok risikoen. Han ble smittet og fikk ett vondt utbrudd. Ikke plaget etter det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke hatt utbrudd etter jeg gikk på Valtrex i et år og utsatte nyrene mine for risiko… jeg har ligget med menn etter utbruddene tok slutt, men kun med kondom, så klart. Når jeg fikk kjæreste fortalte jeg han det og han sa han tok risikoen. Han ble smittet og fikk ett vondt utbrudd. Ikke plaget etter det. 

Godt å høre at det har gått bedre i ettertid. Gikk det lang tid før han ble smittet?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Godt å høre at det har gått bedre i ettertid. Gikk det lang tid før han ble smittet?

TS

Noen måneder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...