Gå til innhold

Han ble bedt, ikke jeg. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uhøflig, rett å slett. 

Anonymkode: a6848...1fb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg ikke hatt noe problem med dette om det viste seg at alle venner var bedt uten partnere. Hvis det viser seg at dette ikke er tilfelle blir det for A og B gjester, da er det bedre å droppe å invitere B laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etablerte bør bes i par, noe annet er veldig rart.

Anonymkode: f09e3...b2b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 21.13):

Ha ha så godt å lese alle svarene, for da er ikke jeg den rare som reagerte på det. Når det er sagt, så reagerte mannen også på dette. Han sa også at han ville være hjemme pga meg, men jeg syns det blir litt for dumt. Han er jo god barndomskamerat av brudgommen.

TS

Anonymkode: 4a0c7...3b8

Jeg hadde ikke dratt og jeg hadde ikke dyttet avgjørelsen over på mannen min som ikke var invitert. Og jeg hadde konkludert med at vi ikke var så gode kamerater som jeg trodde hvis det var sånn at de andre ble invitert med partner.

Her hadde jeg takket høflig nei og latt være å lage noe mer styr av det. Men samtidig fokusert mer på andre venner framover.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig kotyme å invitere partner, i hvert fall i etablerte par. Så å utelate en av dem er frekt mot begge. 

Anonymkode: df561...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 21.01):

Hei! 
 

Jeg har et spørsmål og håper noen her kan gi meg konstruktive svar. 
Først vil jeg legge til at jeg ikke er sur/bitter/trist, bare litt satt ut på en måte. Så jeg lurer på om flere hadde tenkt det samme som meg. 
Så til spørsmålet:

 

Jeg og mannen har et vennepar, dette er i teorien mannens venn, da de er barndomskamerater. Nå skal dette paret gifte seg og da vi fikk invitasjonen i posten var det bare mannen som har blitt invitert. 
Det er ikke slik at jeg er en ny dame, vi har vært samboere i 5 år, vi har også barn så jeg vil si vi er godt etablert. 
Jeg traff brudgommen da jeg og mannen min startet å date, så jeg har kjent han i over fem år. Bruden ble jeg kjent med for 3 år siden (samtidig som mannen min ble kjent med henne). Vi har møttes titt og ofte, både på fest og edru. 

Uansett, mannen ringte og forhørte seg om det hadde skjedd en feil men fikk da til svar at det kun var han som hadde blitt invitert pga de ikke har plass til flere.

Jeg forstår selvfølgelig at bryllup er dyrt og lokaler er dyrt, men samtidig syns jeg det er rart å invitere den ene og ikke den andre, spesielt når man har møttes mange ganger og har en relasjon. 
Det gjør meg absolutt ingenting at jeg ikke har blitt invitert, men jeg sitter litt som et spørsmålstegn allikevel. 
Men for alt jeg vet så liker de meg kanskje ikke 😛  
 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4a0c7...3b8

Uakseptabelt og respektløst av venneparet deres. At du ikke har plass til én person til, er løgn. Jeg tror iallfall ikke på det. Kan det ligge noe annet bak? Hva sier mannen din? Kommer mannen din til å dra i bryllupet?

Anonymkode: e6c2b...790

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis alle venner er invitert uten partner syns jeg det er ok

Anonymkode: 5cb6e...e2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 21.01):

Hei! 
 

Jeg har et spørsmål og håper noen her kan gi meg konstruktive svar. 
Først vil jeg legge til at jeg ikke er sur/bitter/trist, bare litt satt ut på en måte. Så jeg lurer på om flere hadde tenkt det samme som meg. 
Så til spørsmålet:

 

Jeg og mannen har et vennepar, dette er i teorien mannens venn, da de er barndomskamerater. Nå skal dette paret gifte seg og da vi fikk invitasjonen i posten var det bare mannen som har blitt invitert. 
Det er ikke slik at jeg er en ny dame, vi har vært samboere i 5 år, vi har også barn så jeg vil si vi er godt etablert. 
Jeg traff brudgommen da jeg og mannen min startet å date, så jeg har kjent han i over fem år. Bruden ble jeg kjent med for 3 år siden (samtidig som mannen min ble kjent med henne). Vi har møttes titt og ofte, både på fest og edru. 

Uansett, mannen ringte og forhørte seg om det hadde skjedd en feil men fikk da til svar at det kun var han som hadde blitt invitert pga de ikke har plass til flere.

Jeg forstår selvfølgelig at bryllup er dyrt og lokaler er dyrt, men samtidig syns jeg det er rart å invitere den ene og ikke den andre, spesielt når man har møttes mange ganger og har en relasjon. 
Det gjør meg absolutt ingenting at jeg ikke har blitt invitert, men jeg sitter litt som et spørsmålstegn allikevel. 
Men for alt jeg vet så liker de meg kanskje ikke 😛  
 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4a0c7...3b8

Veldig spesielt. Men finn på noe annet du, og kos deg den helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hadde dere kun vært sammen kort tid så ok , men dere har vært samboere i 5 år? Jøss det er spesielt det da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september er min samboer invitert til bryllupet til en barndomskompis. Jeg ble ikke invitert fordi de var usikre på hvor seriøst forhold vi har og de ville inviterte de etablerte parene (sa brudegommen rett ut til min samboer). 
Litt perspektiv: jeg og samboeren min har vært sammen i 11 år og bodd sammen i 9 år. Paret som gifter seg møttes i 2021.... 

Vipps, den helgen er booket til storbyferie til oss begge gitt 🥂

Anonymkode: c257e...b8e

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor tilhenger av +1 invitasjoner, og mener helt generelt det er en uting når folk skal oppkaste seg til dommer over hvilke forhold som er 'etablerte', 'seriøse', eller 'langvarig' nok til at begge skal inviteres. 

Anonymkode: a55c0...6a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bedt i bryllup uten mannen (som da hadde vært min samboer i 4 år og vi hadde ett barn). Dette var til en barndomsvenninne som jeg ikke hadde veldig mye kontakt med, og hun kjente ikke mannen min særlig godt. Det ble sagt at de ikke hadde plass til å be alle med partner. Syns dette var rart. 
Mannen var bare glad for å slippe😂 Så jeg gikk alene. 

Anonymkode: 1b207...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en stor jentegjeng fra barndommen, og vi har bestemt oss for at dersom vi skal kunne ta del i hverandres bryllup så må vi invitere hverandre uten følge. Ellers ville det blitt fryktelig dyrt. 
 

Tenker at i slike situasjoner så er det innafor. Men ellers er jeg enig i at det er normalt å invitere par.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tarzani skrev (3 minutter siden):

Vi er en stor jentegjeng fra barndommen, og vi har bestemt oss for at dersom vi skal kunne ta del i hverandres bryllup så må vi invitere hverandre uten følge. Ellers ville det blitt fryktelig dyrt. 
 

Tenker at i slike situasjoner så er det innafor. Men ellers er jeg enig i at det er normalt å invitere par.

Det er innafor dersom det gjelder alle kjærestene til kompisene til brudgommen.  Å utelukke en kjæreste til en kompis er uhøflig og sender ut et dårlig signal.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (7 timer siden):

Det er innafor dersom det gjelder alle kjærestene til kompisene til brudgommen.  Å utelukke en kjæreste til en kompis er uhøflig og sender ut et dårlig signal.  

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest normalt å be par. Men har vært med på at en av oss har vært invitert uten den andre, da det er barndomsvenner, hvor brudeparet ikke kjenner partneren. Det var vanligere da vi var yngre. Jeg for min del, syns det er deilig å få slippe en haug med mennesker jeg ikke har noe forhold til. 

Anonymkode: 205c3...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 17.06):

I september er min samboer invitert til bryllupet til en barndomskompis. Jeg ble ikke invitert fordi de var usikre på hvor seriøst forhold vi har og de ville inviterte de etablerte parene (sa brudegommen rett ut til min samboer). 
Litt perspektiv: jeg og samboeren min har vært sammen i 11 år og bodd sammen i 9 år. Paret som gifter seg møttes i 2021.... 

Vipps, den helgen er booket til storbyferie til oss begge gitt 🥂

Anonymkode: c257e...b8e

De kan jo umulig være nære venner da i allfall siden de ikke visste hvor etablerte dere faktisk er 😅

Anonymkode: af9d2...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 21.19):

Ja det vet jeg at de fleste klarer. Det var heller ikke problemstillingen her :)

Nei, vi er i midten av 20-årene alle sammen. Grunnen til at samboeren min ikke ønsker å dra, er fordi han mener det er uhøflig av brudeparet å ikke invitere meg. Noe mer du lurer på?? Eller??

Anonymkode: 4a0c7...3b8

Her er svaret, brudeparet er i midten av tjue-årene, i etableringsfasen med mye å betale - og vet ikke bedre. Om noen år kan det være de skjønner at de bommet.
 

Hvis ikke de er litt spesielle og regelmessig gjør andre sosiale blemmer, men ts hadde vel nevnt det i så fall.

Anonymkode: bb973...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...