Gå til innhold

Han ble bedt, ikke jeg. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Jeg har et spørsmål og håper noen her kan gi meg konstruktive svar. 
Først vil jeg legge til at jeg ikke er sur/bitter/trist, bare litt satt ut på en måte. Så jeg lurer på om flere hadde tenkt det samme som meg. 
Så til spørsmålet:

 

Jeg og mannen har et vennepar, dette er i teorien mannens venn, da de er barndomskamerater. Nå skal dette paret gifte seg og da vi fikk invitasjonen i posten var det bare mannen som har blitt invitert. 
Det er ikke slik at jeg er en ny dame, vi har vært samboere i 5 år, vi har også barn så jeg vil si vi er godt etablert. 
Jeg traff brudgommen da jeg og mannen min startet å date, så jeg har kjent han i over fem år. Bruden ble jeg kjent med for 3 år siden (samtidig som mannen min ble kjent med henne). Vi har møttes titt og ofte, både på fest og edru. 

Uansett, mannen ringte og forhørte seg om det hadde skjedd en feil men fikk da til svar at det kun var han som hadde blitt invitert pga de ikke har plass til flere.

Jeg forstår selvfølgelig at bryllup er dyrt og lokaler er dyrt, men samtidig syns jeg det er rart å invitere den ene og ikke den andre, spesielt når man har møttes mange ganger og har en relasjon. 
Det gjør meg absolutt ingenting at jeg ikke har blitt invitert, men jeg sitter litt som et spørsmålstegn allikevel. 
Men for alt jeg vet så liker de meg kanskje ikke 😛  
 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4a0c7...3b8

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de har gjort sånn med flere vennepar,  at det ikke bare er du som er utelatt?

Jeg tenker at enten er det naturlig at man ber begge i et par for alle gjestene  eller så ber man bare den som var venn med brudeparet i utgangspunktet.

Anonymkode: 022e1...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt.

Anonymkode: 25f3e...8f8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke normalt, og ikke greit. Hvis jeg hadde blitt invitert i noe slikt uten mannen, hadde jeg blitt hjemme. 

Anonymkode: 79939...c1d

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt. Da dropper man heller de mest perifere parene. Om det blir vanskelig er det faktisk bedre å invitere alle venner/par til kaffe (så lenge de ikke må reise). Eller ha en uformell fest i ettertid.

Anonymkode: 6ad42...c41

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke normalt, men jeg hadde blitt hoppende glad for å slippe.

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig. Har man ikke plass til alle man vil be, så utelater man begge i vennepar, man plukker ikke bare den ene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke innafor. 

Anonymkode: e97c5...ad6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger jo opp til at mannen skal takke nei, så kan han liksom ikke komme å si at han ikke var invitert…..

ingen av dere bør dra og ingen gave burde sendes.

men dette var en merkelig måte å forsøke å «løse» det på.

Anonymkode: ffc04...280

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt. I vårt bryllup inviterer vi flere ektefeller/samboere/kjærester vi knapt har møtt eller kjenner. Helt uaktuelt å gjøre noe annet.

Anonymkode: b52a8...263

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virkar rart og upassande

Anonymkode: 9154c...8c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er likestilt med ektefelle. Helt sosialt uakseptabelt å ikke invitere deg. Håper ikke din samboer har tenkt å dra.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det gjelder alle venneparene tenker jeh det er greit

Anonymkode: f6169...cb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha så godt å lese alle svarene, for da er ikke jeg den rare som reagerte på det. Når det er sagt, så reagerte mannen også på dette. Han sa også at han ville være hjemme pga meg, men jeg syns det blir litt for dumt. Han er jo god barndomskamerat av brudgommen.

TS

Anonymkode: 4a0c7...3b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er med alle inviterte, men vet at det er invitert i hvert fall noen andre vennepar. 

TS

Anonymkode: 4a0c7...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste par klarer seg fint uten hverandre en kveld. Eller drar dere aldri bort eller på fest uten hverandre?? 
Vil ikke dra om partner ikke blir med. Er dere 5år?? 

Anonymkode: 57686...a9b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er det bare unormalt, men det er dårlig folkeskikk i tillegg. Hadde det vært meg som var samboeren din hadde jeg lett droppet å dra.

Anonymkode: 1be9a...4a9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis resten av vennene er bedt uten partner så er det innafor synes jeg. Men om en en bedt med partner og en uten, er det ikke greit. 

Anonymkode: f9355...d28

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig spesielt 

Anonymkode: ada0e...f4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...