Gå til innhold

Prøver på min første🌷


Margay

Anbefalte innlegg

Prøver å bli gravid med første barn etter å ha levd et spennende og innholdsrikt voksenliv. Var lenge usikker på om jeg ville ha barn, men ved midten av 30 årene var det som en bryter ble vridd om - jeg fikk et intenst barneønske og drømte om en egen familie🥰 Grunnet jobb- og livssituasjon passet det ikke å bli gravid akkurat da, men nå i en alder av 37 år er vi klare. Partner er 50 år. Mao vi er voksen, og forventer ikke å bli gravide i racerfart. 

Reisen startet i høst, med en fertilitetsjekk på oss begge. Alt var heldigvis normalt, dog i nedre del av referanseverdien. Legen mente likevel at det var fullt mulig å bli gravid på normalt vis. Etter dette har vi aktivt prøvd i 6 måneder. Jeg hadde en skylling av eggledere forrige måned, og vi prøvde igjen. I dag fikk jeg dessverre mensen. Skuffet og litt trist over det.. men jeg prøver å minne meg om at det fortsatt er gode muligheter. 

Prosessen får meg til å tenke mer over ting jeg ikke har ofret en tanke før. Og takknemlighet. Takknemlighet for min partner og vårt felles «prosjekt», vin og brie når mensen dessverre har kommet, ta godt vare på kroppen, stresse ned.. nyte livet slik det er akkurat nå selvom jeg normalt sett gjerne skulle hatt mer kontroll❤️ 

Planen videre er å fortsette å prøve i sommer. Hvis ingen resultat begynner vi på ivf i september/oktober. Da har vi prøvd i ett år, og med tanke på alder er vi utålmodige.. 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...