AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #41 Del Skrevet 15. juni 2023 Nostradamus skrev (På 14.6.2023 den 5.13): Om ett år ca. (mulig før) kommer alle i hele Norge til å vite at de er ekte pga. "lekkasjer" fra USA. Men vi vil ikke kunne være sikre på om UFO-ene som blir observert er menneskeskapte kopier eller ekte aliens. UFO-avsløringer har jo vært rett rundt hjørnet i årevis! Hva får deg til å tro at det bli noe denne gangen? Anonymkode: 58e46...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #42 Del Skrevet 15. juni 2023 Fra en lekket US Air Force Academy rapport som heter Nonlethal Weapons: Terms and References; Holograms. Det var i en liste over våpen som var foreslått eller under utvikling innenfor UD Department of Defense. Bildet er fra boken "The Psychopath test", av Jon Ronson. Anonymkode: 39f19...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 27. juni 2023 #43 Del Skrevet 27. juni 2023 Automagisk skrev (På 25.5.2023 den 11.21): Nnnnja.....Hva sier matematikken da? Vitenskapen sier det finnes minst 200 milliarder galakser der ute...og at hver galakse i gjennomsnitt inneholder minst 200 milliarder stjerner....(Tallene er trolig for koservative siden hver gang vi lærer noe nytt om universet må vi oppgradere antallet stjerner der ute..).. Altså vi har rent nøkternt sett 200 mia. galakser med 200 mia. stjerner i hver...Og nå har James Webb teleskopet vist oss at "alle" stjerner har planeter...Og det er bedre enn det og... De antar nå at minst annenhver stjerne har en planet i goldilock zone...altså i passe avstand til stjernen sin til å huse avansert liv... Så matematikken i det hele er at det finnes 20 000 000 000 000 000 000 000 jordlignende planeter i universet...minst!.... Og du mener at oddsen er god for at livet oppsto på jorda før på en av disse? Det er et overbevisende poeng. Samtidig kjenner vi ikke sannsynligheten for at det oppstår liv på en gitt jordlignende planet, for vi har jo kun én observasjon og det er vår egen. All den tid det ikke er et uendelig antall jordlignende planeter kan like godt være usannsynlig at det finnes liv flere steder, dersom sannsynligheten for at liv oppstår er lav nok. Sannsynligheten for at vi er den første jordlignende planeten mer liv er høyere enn 1/(20000000...) fordi vi ikke bare har trukket en tilfeldig planet og lurer på om den er den første, men vi lurer jo på om akkurat Jorden er den første nettopp fordi det er her vi bor (fordi det finnes liv her). Så med mindre vi har et estimat for hvor sannsynlig det er at liv oppstår på en jordlignende planet, kan vi jo ikke si noe om oddsen for at vi er den første. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #44 Del Skrevet 27. juni 2023 Det må du nesten spørre manne/forskerguiden om. Anonymkode: f9688...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #45 Del Skrevet 27. juni 2023 En jeg kjenner godt er den mest jordnære personen jeg vet om, og han trodde overhodet ikke på "det tullet" om såkalte romvesner. På jobb gjorde han en observasjon som gjorde at han trodde de hadde kommet inn i en militær øvelse, men hadde ikke fått med seg at det skulle være en slik der. Tok derfor kontakt med rette myndigheter som sa at det ikke var noen slik øvelse på gang, og avfeide det hele. De kom nærmere og personen ba da alle andre som jobbet der komme og se på noe, sa ikke hva. Alle så det samme. Det var ingen rusmidler der, hverken alkohol eller annet, så alle som var der var edrue. Det var ingen gass eller annet som kunne gitt dem kollektive hallusinuasjoner. De ringte til rette myndigheter igjen, forklarte hva de så - og ble latterliggjort og beskyldt for å være fulle eller dopede. Da de fortalte at de var 20 personer som så akkurat det samme, så ble de satt over til en flybase som hadde med overvåkning å gjøre. Der ble det sjekket om det hadde vært noe på radarene eller om det var noe på eksakt posisjon der objektet fremdeles var tydelig og synlig og med stor aktivitet. Ingenting vistes på radarene. Uten å gå inn på detaljer videre så ble det sett stor aktivitet av menneskelignende skapninger, det var flere farkoster, hovedfarkosten svevde i luften, mye lys på farkosten som gjorde alt godt synlig. De snakket igjen med de som satt og fulgte med på radaren da farkosten tydelig gjorde seg klar for å dra videre, og da den forsvant opp i luften og rommet, med en fart ikke noe menneskeskapt kan lage, så var det ikke synlig på radarene. De 20 som opplevde dette er alle av den veldig jordnære typen, de tror ikke på det alternative, de tror ikke på romvesener. Dvs. de trodde ikke på det før dette. Personen som jeg kjenner, som oppdaget dette først, forsøkte i ettertid å ta det opp med samme myndigheter/forsvar, men opplevde kun latterliggjøring og nye beskyldninger om at de hadde vært dopet/fulle, selv om ingen av de som opplevde dette hadde vært i nærheten av alkhol på et par uker. Dette skjedde før det var vanlig å ha mobil, ingen hadde hverken kamera eller mobil, så de hadde ingen mulighet til å dokumentere det de så. Men alle hadde helt like historier i etterkant, samme detaljer, hvor både objekter i flertall, mekaniske innretninger og de menneskelignende skapningene, lys, farger m.m. ble beskrevet likt. Så ja, jeg tror det er mulig å se dem, men jeg tror de i utgangspunktet ikke ønsker å bli sett, for mennesker flest er i utgangspunktet ikke klare til å forholde seg til hva dette kan innebære. Så lenge mennesker ikke greier å leve i fred her på jorden er det nok ikke ønsket å innlede et forhold til oss, for mennesker vil umiddelbart starte å pønske ut hvordan de selv kan tjene på dette, oppnå makt osv. Anonymkode: be1fc...b63 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 27. juni 2023 #46 Del Skrevet 27. juni 2023 DuMåkkeKommeHer skrev (42 minutter siden): Det er et overbevisende poeng. Samtidig kjenner vi ikke sannsynligheten for at det oppstår liv på en gitt jordlignende planet, for vi har jo kun én observasjon og det er vår egen. All den tid det ikke er et uendelig antall jordlignende planeter kan like godt være usannsynlig at det finnes liv flere steder, dersom sannsynligheten for at liv oppstår er lav nok. Sannsynligheten for at vi er den første jordlignende planeten mer liv er høyere enn 1/(20000000...) fordi vi ikke bare har trukket en tilfeldig planet og lurer på om den er den første, men vi lurer jo på om akkurat Jorden er den første nettopp fordi det er her vi bor (fordi det finnes liv her). Så med mindre vi har et estimat for hvor sannsynlig det er at liv oppstår på en jordlignende planet, kan vi jo ikke si noe om oddsen for at vi er den første. Jo noe kan vi absolutt si om oddsen fordi vi kjenner til alle variablene..og de er like over hele universet.. Over hele universet ser vi skyer av hydrogen....og når vi har gigantiske skyer av hydrogen vil alltid det samme skje..Hydrogenskyen fortettes til stjerner som smelter sammen to hydrogenatomer til helium..fra helium til tyngre og tyngre grunnstoffer..Så vi vet at de samme grunnstoffene finnes over hele universet..... Jeg tror universet yrer av liv jeg ..er det eneste logiske forutsetningene tatt i betraktning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 27. juni 2023 #47 Del Skrevet 27. juni 2023 Tja, selv om vi vet hvilke grunnstoffer som finnes i universet og hvilke molekyler som vanligvis blir dannet, så er det jo en del skritt som skal klaffe for liv slik som vi kjenner det. For eksempel fantes det ikke vann på jorden før det ved en "tilfeldighet" kom fra en meteoritt. Selv om det er både hydrogen og oksygen i universet er det veldig usikkert hvor mange av planetene som har flytende vann. Antakelig veldig mange, men hvis man har mange nok slike tilfeldige faktorer som skal til, blir det jo komplisert. Videre er de minste bakteriene typ 10 milliarder atomer, og sannsynligheten for at en slik selvreplikerende struktur dannes spontant fra en suppe med de riktige grunnstoffene er ikke helt enkelt å si. Miller og Urey klarte riktignok å spontant danne en av basene i DNA fra en slik suppe av enkle molekyler, men inntil vi klarer å spontant danne selv-replikerende liv fra en suppe, er det nok fortsatt ganske usikkert hvor mange tilfeldigheter som var nødvendige for at liv oppsto. Når vi strengt tatt ikke har alle variablene, posisjonene til hver partikkel i universet, eller en komplett modell for hvordan liv kan oppstå (altså hvilke trinn som gjorde at vi endte opp med 10 milliarder riktige atomer, og sannsynligheten for hvert av disse trinnene) så blir det vanskelig; vi må ha enten en komplett modell eller flere observasjoner for å si noe om sannsynligheten for at det inntreffer. Så er jeg nok intuitivt enig i konklusjonen din, er bare ikke fullt så sikker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 27. juni 2023 #48 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En jeg kjenner godt er den mest jordnære personen jeg vet om, og han trodde overhodet ikke på "det tullet" om såkalte romvesner. På jobb gjorde han en observasjon som gjorde at han trodde de hadde kommet inn i en militær øvelse, men hadde ikke fått med seg at det skulle være en slik der. Tok derfor kontakt med rette myndigheter som sa at det ikke var noen slik øvelse på gang, og avfeide det hele. De kom nærmere og personen ba da alle andre som jobbet der komme og se på noe, sa ikke hva. Alle så det samme. Det var ingen rusmidler der, hverken alkohol eller annet, så alle som var der var edrue. Det var ingen gass eller annet som kunne gitt dem kollektive hallusinuasjoner. De ringte til rette myndigheter igjen, forklarte hva de så - og ble latterliggjort og beskyldt for å være fulle eller dopede. Da de fortalte at de var 20 personer som så akkurat det samme, så ble de satt over til en flybase som hadde med overvåkning å gjøre. Der ble det sjekket om det hadde vært noe på radarene eller om det var noe på eksakt posisjon der objektet fremdeles var tydelig og synlig og med stor aktivitet. Ingenting vistes på radarene. Uten å gå inn på detaljer videre så ble det sett stor aktivitet av menneskelignende skapninger, det var flere farkoster, hovedfarkosten svevde i luften, mye lys på farkosten som gjorde alt godt synlig. De snakket igjen med de som satt og fulgte med på radaren da farkosten tydelig gjorde seg klar for å dra videre, og da den forsvant opp i luften og rommet, med en fart ikke noe menneskeskapt kan lage, så var det ikke synlig på radarene. De 20 som opplevde dette er alle av den veldig jordnære typen, de tror ikke på det alternative, de tror ikke på romvesener. Dvs. de trodde ikke på det før dette. Personen som jeg kjenner, som oppdaget dette først, forsøkte i ettertid å ta det opp med samme myndigheter/forsvar, men opplevde kun latterliggjøring og nye beskyldninger om at de hadde vært dopet/fulle, selv om ingen av de som opplevde dette hadde vært i nærheten av alkhol på et par uker. Dette skjedde før det var vanlig å ha mobil, ingen hadde hverken kamera eller mobil, så de hadde ingen mulighet til å dokumentere det de så. Men alle hadde helt like historier i etterkant, samme detaljer, hvor både objekter i flertall, mekaniske innretninger og de menneskelignende skapningene, lys, farger m.m. ble beskrevet likt. Så ja, jeg tror det er mulig å se dem, men jeg tror de i utgangspunktet ikke ønsker å bli sett, for mennesker flest er i utgangspunktet ikke klare til å forholde seg til hva dette kan innebære. Så lenge mennesker ikke greier å leve i fred her på jorden er det nok ikke ønsket å innlede et forhold til oss, for mennesker vil umiddelbart starte å pønske ut hvordan de selv kan tjene på dette, oppnå makt osv. Anonymkode: be1fc...b63 Utrolig interessant å lese. Jeg er enig med deg i det siste du skriver også. At de bestemmer selv om de skal bli oppdaget eller ikke. Det er for mye ondskap på kloden enda til at de ønsker å involvere seg med oss. Tror de vet en del om oss og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 27. juni 2023 #49 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 18.05): Romvesener finnes ikke, og hvis du ser dem så blir du lurt. Anonymkode: 62ff2...51f Det er vel allment anerkjent at det er overveiende sannsynlig at det er levende liv andre steder i universet? Det er påfallende at du kan fastslå det motsatte så kategorisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #50 Del Skrevet 28. juni 2023 DuMåkkeKommeHer skrev (10 timer siden): Tja, selv om vi vet hvilke grunnstoffer som finnes i universet og hvilke molekyler som vanligvis blir dannet, så er det jo en del skritt som skal klaffe for liv slik som vi kjenner det. For eksempel fantes det ikke vann på jorden før det ved en "tilfeldighet" kom fra en meteoritt. Selv om det er både hydrogen og oksygen i universet er det veldig usikkert hvor mange av planetene som har flytende vann. Antakelig veldig mange, men hvis man har mange nok slike tilfeldige faktorer som skal til, blir det jo komplisert. Videre er de minste bakteriene typ 10 milliarder atomer, og sannsynligheten for at en slik selvreplikerende struktur dannes spontant fra en suppe med de riktige grunnstoffene er ikke helt enkelt å si. Miller og Urey klarte riktignok å spontant danne en av basene i DNA fra en slik suppe av enkle molekyler, men inntil vi klarer å spontant danne selv-replikerende liv fra en suppe, er det nok fortsatt ganske usikkert hvor mange tilfeldigheter som var nødvendige for at liv oppsto. Når vi strengt tatt ikke har alle variablene, posisjonene til hver partikkel i universet, eller en komplett modell for hvordan liv kan oppstå (altså hvilke trinn som gjorde at vi endte opp med 10 milliarder riktige atomer, og sannsynligheten for hvert av disse trinnene) så blir det vanskelig; vi må ha enten en komplett modell eller flere observasjoner for å si noe om sannsynligheten for at det inntreffer. Så er jeg nok intuitivt enig i konklusjonen din, er bare ikke fullt så sikker Klokt sagt. Og man kan så legge til sannsynligheten for at dette livet klarer å utvikle seg i fredelig sameksistens til man får en sivilisasjon med en avansert teknologi der man kan reise rundt i universet uten at det dukker opp en Adolf eller Putin som misbruker teknologien for å skaffe seg personlig makt. Anonymkode: 62284...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #51 Del Skrevet 28. juni 2023 Automagisk skrev (14 timer siden): Jo noe kan vi absolutt si om oddsen fordi vi kjenner til alle variablene..og de er like over hele universet.. Over hele universet ser vi skyer av hydrogen....og når vi har gigantiske skyer av hydrogen vil alltid det samme skje..Hydrogenskyen fortettes til stjerner som smelter sammen to hydrogenatomer til helium..fra helium til tyngre og tyngre grunnstoffer..Så vi vet at de samme grunnstoffene finnes over hele universet..... Jeg tror universet yrer av liv jeg ..er det eneste logiske forutsetningene tatt i betraktning.. Det er nok av byggesteiner for i hvert fall karbonbasert liv. Problemet er at vi ikke vet hva som setter i gang liv. Også lenge vi ikke vet det så kan vi umulig si noe om sjansen for liv andre steder. Anonymkode: 58e46...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #52 Del Skrevet 28. juni 2023 Se det på jorden vil nok ikke skje. Reisen blir for lang. Hvis da de ikke lever i flere hundre år. Men at det finnes en eller annen form for liv der ute er vel de fleste enige i. Altså de som har greie på slikt. Anonymkode: 62f44...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #53 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.31): Vel, jeg har mine kilder. Vent og se, du. Nå vet du i alle fall at du absolutt ikke bør tro på verken det du leser eller det du ser. Anonymkode: 62ff2...51f Du er den største klovnen jeg har observert på et forum siden Backstage på VGD ble lagt ned. Jeg lengter stadig tilbake til de tider der det var mer takhøyde. Tøylesløs idioti i fri utfoldelse er prima underholdning. Anonymkode: 8cf90...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #54 Del Skrevet 28. juni 2023 Automagisk skrev (15 timer siden): Jo noe kan vi absolutt si om oddsen fordi vi kjenner til alle variablene..og de er like over hele universet.. Over hele universet ser vi skyer av hydrogen....og når vi har gigantiske skyer av hydrogen vil alltid det samme skje..Hydrogenskyen fortettes til stjerner som smelter sammen to hydrogenatomer til helium..fra helium til tyngre og tyngre grunnstoffer..Så vi vet at de samme grunnstoffene finnes over hele universet..... Jeg tror universet yrer av liv jeg ..er det eneste logiske forutsetningene tatt i betraktning.. Nei vi kjenner overhodet ikke alle variablene. All den tid mørk materie og mørk energi eksisterer, har vi 0 peil på hva dette innebærer. Vi vet bare at det finnes, ikke hva som kommer ut av det. Anonymkode: 188ba...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #55 Del Skrevet 28. juni 2023 Sannhetsøkende skrev (14 timer siden): Utrolig interessant å lese. Jeg er enig med deg i det siste du skriver også. At de bestemmer selv om de skal bli oppdaget eller ikke. Det er for mye ondskap på kloden enda til at de ønsker å involvere seg med oss. Tror de vet en del om oss og. Ondskap er relativt. What is chaos for the fly is normal for the spider. Anonymkode: 188ba...418 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #56 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Se det på jorden vil nok ikke skje. Reisen blir for lang. Hvis da de ikke lever i flere hundre år. Men at det finnes en eller annen form for liv der ute er vel de fleste enige i. Altså de som har greie på slikt. Anonymkode: 62f44...ac3 Ingen har greie på slikt rett og slett fordi vi ikke kan vite noe om det. Anonymkode: 58e46...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #57 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.31): Vel, jeg har mine kilder. Vent og se, du. Nå vet du i alle fall at du absolutt ikke bør tro på verken det du leser eller det du ser. Anonymkode: 62ff2...51f Er kildene dine fra en medpasient? Anonymkode: 53b3a...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 28. juni 2023 #58 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ondskap er relativt. What is chaos for the fly is normal for the spider. Anonymkode: 188ba...418 Relativt? Er du New ager som mener ondskap er mørke, fravær av lyset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 28. juni 2023 #59 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Slett innlegget siterte feil. Endret 28. juni 2023 av Intervence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 28. juni 2023 #60 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) On 5/24/2023 at 6:05 PM, AnonymBruker said: Romvesener finnes ikke, og hvis du ser dem så blir du lurt. Anonymkode: 62ff2...51f Hehehe, så av en univers som vi vet om (kan finnes flere) så finnes det 2 milliarder galakser. Enhver galakse har minimum 100 milliarder stjerner som er basert av data vi ser bakover i tid (med andre ord finnes det idag mest sannsynligvis enda flere.) Enhver stjerne har (ta forsiktig anslag 4 planeter rundt omkring hver stjerne det varierer mellom 3 - 14 planeter) så det vil si 400 milliarder av planeter i èn galakse. Gange det med 2 milliarder andre galakser. Det er så vanvittige høye tall... tror du virkelig at vi er alene i universet? Du er rett og slett dum som tror vi er alene. Vi har bare undersøkt noen få tusen eksoplanet. Dette her er et prosjekt vi aldri kommer til å bli ferdig med, og dette her er bare noe av de vi tror de har rette byggeklossene dersom vi finner ut at aliens kan ha andre byggeklosser enn oss (noe annet enn vann som kilde for å drikke eller få i seg veske) og at andre aliens kan tåle andre temperaturer enn oss så åpner det for mange flere muligheter. For aliens kan oksygen være giftig for oss på lik linje med at deres atmosfære kan være skadelig for oss. Jeg vil si at det å lete etter aliens kan finnes nesten overalt. Vi har bare undersøkt liten del av det i vår unge tid med å undersøke universet. Om et par hundre år har vi mye mere kunnskap om hvordan vi skal lete etter liv på andre planeter. Om vi kan reise til andre stjerner innen den tid er naturligvis ukjent, men tiden fremover blir uansett spennende. Mange mener også at det finnes andre universe i andre svarte hull (men, om man kan reise gjennom svarte hullet er nok litt skeptisk til), og andre igjen tror også at det kan finnes pararelle universe i et ubegrenset antall i tillegg til det. Vi er nok ikke alene. Du har blitt manipulert av våre myndigheter til å tro at vi er alene. Mange av de som har kommet frem i det senere har jeg ingen tvil om at de forteller sannheten som jeg liker å si UFO eller UAP for å få flere folk til å fortelle om slike saker pga. mistillit mot USA's myndigheter håndtering av saken(e). De risikerer jobbene og livene sine pga. det er så tabu. Hvorfor skulle de lyve om det de har sett? Det som er ekstra spesielt er LA-saken der hvor flere tusen hørte høy eksplosjon i atmosfæren, og flere rapporteringer om at noe som var på vei til å krasje, og senere samme kveld ble det rapportert om aliens. Familien har senere blitt hysjet ned av myndighetene ettersom de har fått husarrest. Ikke si meg at ikke er noe cover-up her? Det er det myndighetene gjør! 😡 Mange av de som har kommet frem i det senere har jeg ingen tvil om forteller sannheten om UFO eller UAP for å få folk til å snakke om temaet (aliens). Endret 28. juni 2023 av Intervence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå