Gå til innhold

Tenk den den snilleste mannen du kjenner-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

blir anmeldt for voldtekt. Han blånekter. 

Ville du trodd på han? 

 

Evnt om mannen din ikke er den snilleste du kjenner, ville du trodd på han om han ble anklaget? 

 

Tok dette opp med svigermor. Sønnen hennes, altså min mann er en slik type mann man tenker ikke har et vondt ben i kroppen. Hun sa hun ville hatt vanskeligheter med å forstå dette. Jeg ville også hatt det altså fordi det er så langt unna hva jeg tror han er i stand til å gjøre, men igjen, jeg ville også trodd på jenta. 

Det må være utrolig vanskelig å ikke bli trodd dersom man blir voldtatt. 

 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 68731...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke trodd på han. Jeg ville trodd på den som anmelder 

Anonymkode: fb287...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange snille menn der ute begår overgrep, enda flere begår overgrep uten at de selv er klar over at det er det de gjør. Så jeg kunne absolutt trodd på at han ikke forstår at han har begått et overgrep, men bare fordi noen er snill betyr ikke det at de ikke er istand til å begå slike gjerninger.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke  snill hvis man er overgriper. At du tror noen er snill er litt annet.
Folk får seg jo partnere over en lav sko som «forandrer seg helt etterpå»- og «han ble psykopat» etc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke trodd på han. 

Den jeg trodde var snilleste mannen jeg kjente banket meg og voldtok meg. Ingen hadde trodd det om han og sånn er det som oftest med alle voldtektsmenn, til og med med mordere. Jeg kjenner en drapsmann og han er skikkelig snill, ikke noen holdninger eller oppførsel som skulle tilsi at han var i stand til å drepe og det er jo det man leser om i alle andre saker i media også at naboer og venner og familie sier de ikke kan forstå det. 

Jeg kjenner til flere menn som er dømt for voldtekt og jeg hadde aldri trodd det om de heller. Det er jo derfor voldtekt skjer, fordi damer har tillitt til disse mennene og tror det beste om de. Om vi tror det værste om alle menn må vi isolere oss fra omverdenen men desverre kan det å gi tillitt menn være fatalt.

Ingen anmelder voldtekt for moro skyld og sannsynligheten er omtrent en million større for at han lyver enn hun, så jeg tror offeret. 

Anonymkode: d80c9...31b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok trodd på offeret. Den snilleste, godeste onkelen min ble tatt overgrepsmateriale ++. Etter det overrasker ingenting meg sånn sett, man vet aldri.

Anonymkode: 63205...0a5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

blir anmeldt for voldtekt. Han blånekter. 

Ville du trodd på han? 

 

Evnt om mannen din ikke er den snilleste du kjenner, ville du trodd på han om han ble anklaget? 

 

Tok dette opp med svigermor. Sønnen hennes, altså min mann er en slik type mann man tenker ikke har et vondt ben i kroppen. Hun sa hun ville hatt vanskeligheter med å forstå dette. Jeg ville også hatt det altså fordi det er så langt unna hva jeg tror han er i stand til å gjøre, men igjen, jeg ville også trodd på jenta. 

Det må være utrolig vanskelig å ikke bli trodd dersom man blir voldtatt. 

 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 68731...b4f

Tenker du at din egen mann kan være overgriper og diskuterer dette med hans mor….?

Det er jo da ikke et generelt spørsmål, men et spørsmål vedrørende din mann.

Jeg kjenner han ikke, så jeg vet ikke. Men det virker ikke sånn.

Min kjæreste er verdens snilleste for meg. Han kunne aldri begått overgrep. Synd at du ikke kan si det samme.

Endret av Rotemor
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei hadde ikke trodd på han. 

Den jeg trodde var snilleste mannen jeg kjente banket meg og voldtok meg. Ingen hadde trodd det om han og sånn er det som oftest med alle voldtektsmenn, til og med med mordere. Jeg kjenner en drapsmann og han er skikkelig snill, ikke noen holdninger eller oppførsel som skulle tilsi at han var i stand til å drepe og det er jo det man leser om i alle andre saker i media også at naboer og venner og familie sier de ikke kan forstå det. 

Jeg kjenner til flere menn som er dømt for voldtekt og jeg hadde aldri trodd det om de heller. Det er jo derfor voldtekt skjer, fordi damer har tillitt til disse mennene og tror det beste om de. Om vi tror det værste om alle menn må vi isolere oss fra omverdenen men desverre kan det å gi tillitt menn være fatalt.

Ingen anmelder voldtekt for moro skyld og sannsynligheten er omtrent en million større for at han lyver enn hun, så jeg tror offeret. 

Anonymkode: d80c9...31b

Nettopp. Helt vanlige menn. Vi liker jo å tro at vi hadde klart å skjelne hvem som kunne funnet på sånt. At hvis vi tar våre forholdsregler så slipper vi å oppleve det. Men nei, hadde det vært så lett så hadde det jo ikke skjedd så sinnsykt mange voldtekter.

Anonymkode: 63205...0a5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (11 timer siden):

Tenker du at din egen mann kan være overgriper og diskuterer dette med hans mor….?

Det er jo da ikke et generelt spørsmål, men et spørsmål vedrørende din mann.

Jeg kjenner han ikke, så jeg vet ikke. Men det virker ikke sånn.

Min kjæreste er verdens snilleste for meg. Han kunne aldri begått overgrep. Synd at du ikke kan si det samme.

Nei, vi kom inn på temaet der vi snakket om voldtekt, så sa jeg: hva om sønnen din hadde blitt anklaget, hvordan hadde du tenkt da? 

Det var helt utenkelig for svigermor fordi han er som han er.  deravd spm og min mann som eksempel. 

Anonymkode: 68731...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke stolt blindt på noen av dem før jeg hadde satt meg inn i bevismaterialet. Når det er sagt, så ville jeg aldri stolt nok på en som har vært anklaget for noe slikt til at vedkommende kunne fått vært alene med barnet mitt etc. Kunne omgått vedkommende på vanlig måte hvis det var mye som tydet på at han var falskt anklaget, men kunne aldri stolt 100% på han igjen. 

Ingenting forundrer meg etter å ha sett hvordan faren til barnet mitt forandret seg etter vi fikk barn. Han har aldri begått overgrep o.l, men var prototypen på en stødig og rolig familiemann, men han angret tydelig da barn ble en realitet og han innså at det er lite rom for pauser og avslapping. Da ble han verdens største egoist og var plutselig bare opptatt av at vi skulle ha sex hele tiden. Han ble sint når jeg fikk mensen og sint når jeg gjorde husarbeid så jeg ble for sliten til sex. Han gjorde aldri husarbeid selv, men sa at jeg ødela forholdet som prioriterte husarbeid over sex. Vi hadde forøvrig sex flere ganger i uka, fordi jeg har høy lyst selv. Han ser barnet sitt et par ganger i året nå, enda vi bor ganske nærme hverandre. 

Anonymkode: 51faf...66c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke automatisk trodd på den som anmelder, nei. Falske anmeldelser og anklager skjer også. 

Man må holde tungen rett i munnen og vente til noen eventeult blir dømt eller frikjent

Anonymkode: 207a6...0aa

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke automatisk på noen av partene. Her må jeg ha mer informasjon.

Anonymkode: e5597...40a

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utsatt for falsk anmeldelse, ikke for voldtekt, man allikevel, nok til at jeg ikke blindt stoler på damer som kommer med påstander. Det kommer også litt an på hvor godt jeg kjenner de det gjelder. Synes uansett uskyldig til det motsatte er bevist er en god regel

Anonymkode: 059bd...dcf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far missbrukte meg og min stesøster og ingen tror på oss/meg. Og før dette skjedde så var han den snilleste mannen jeg visste om.

Anonymkode: 1c336...158

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i 99,99% av tilfellene på offeret, uten tvil. Men samboeren min er den snilleste jeg kjenner, og en tydelig feminist med veldig klare prinsipper og syn på slike ting. Han tar også alltid offerets side. Om noen kom og anklaget han for overgrep, så hadde jeg slitt med å tro på det. Jeg hadde ikke utelukket det totalt, men det hadde vært så ekstremt ukarakteristisk at noe sånt hadde vært helt absurd. Kanskje om han plutselig hadde fått en psykose eller noe i den duren ut av det blå.

Jeg kjenner en som satt inne for en festvoldtekt da han var i tenårene. Han er helt annerledes av type, og selv om han hele tiden bedyret sin uskyld, og jeg har kjent ham helt siden barnehagen, så trodde jeg uansett på offeret. Det er bare noe med typen.

Anonymkode: e056e...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, vi kom inn på temaet der vi snakket om voldtekt, så sa jeg: hva om sønnen din hadde blitt anklaget, hvordan hadde du tenkt da? 

Det var helt utenkelig for svigermor fordi han er som han er.  deravd spm og min mann som eksempel. 

Anonymkode: 68731...b4f

Men får hvert overgrep eller uheldige hendelse så er det en egen historie. Gjerne med tre versjoner: De subjektive og den objektive.

Så man kan ikke generalisere over temaet: «ville du trodd på?».

Det kommer an på omstendighetene mer enn personligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville trodd på bevisene. Ikke hva som sies.

Anonymkode: f3377...0cd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

blir anmeldt for voldtekt. Han blånekter. 

Ville du trodd på han? 

Anonymkode: 68731...b4f

Ja! 

Jeg tror ikke påstander om voldtekt lengre. Alt for mange som roper om det uten p en gang ha opplevd det.

Anonymkode: 2dfdd...5fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 22.36):

blir anmeldt for voldtekt. Han blånekter. 

Ville du trodd på han? 

 

Evnt om mannen din ikke er den snilleste du kjenner, ville du trodd på han om han ble anklaget? 

 

Tok dette opp med svigermor. Sønnen hennes, altså min mann er en slik type mann man tenker ikke har et vondt ben i kroppen. Hun sa hun ville hatt vanskeligheter med å forstå dette. Jeg ville også hatt det altså fordi det er så langt unna hva jeg tror han er i stand til å gjøre, men igjen, jeg ville også trodd på jenta. 

Det må være utrolig vanskelig å ikke bli trodd dersom man blir voldtatt. 

 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 68731...b4f

For min del blir det umulig å svare på uten å kjenne kontekst i det hele tatt, så utgangspunktet må nesten være "vet ikke" frem til en får høre hva som skal ha skjedd, kanskje med overvekt av tillit til den en kjenner rett og slett fordi en i det minste kjenner denne parten. 

Så er det klart at dette kan lede begge veier, at forklaringen hans ikke henger på greip slik at hennes forklaring blir styrket eller at hennes ikke henger på greip og hans forklaring styrkes. Kanskje kan begges forklaringer stemme, men perspektivene være ulike, som når to stykker har samtykkende sex under rus, mens den ene parten ikke husker dagen etter.

Med andre ord; Det virker dumt å gå rundt å "tro" på noe en over hodet ikke kjenner til, særlig når bildet kan være såpass komplisert og nyansert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 21.04):

Ja! 

Jeg tror ikke påstander om voldtekt lengre. Alt for mange som roper om det uten p en gang ha opplevd det.

Anonymkode: 2dfdd...5fd

Hvordan vet du det? Kjenner du mange som har gjort det? Hva har noen å vinne på å anklage noen falskt for voldtekt?

Anonymkode: e056e...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...