Gå til innhold

Barnehageansatt som klyper

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen".

Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! 

Anonymkode: 9eb88...684

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den ansatte bryter loven.

Dette er et brudd på paragraf 43 i barnehageloven, underlagt norsk lov. Dette er altså straffbart.

Du må melde fra til styrer umiddelbart, så blir dette meldt videre til barnehageledelsen i din kommune.

hilsen pedagog

Anonymkode: 172a4...e85

Som barnehagelærere vet dere kanskje at barn også kan finne på slike ting. Barn kommer ofte med historier om at noen har gjort de noe, uten at det stemmer. Senest igår fortalte et barn meg at mammaen hadde kappet av henne armen, men sydd den på igjen før barnehagen. Noen roper au bare du er borti de, sveiper du borti armen din beskylder de for å dytte, drar du de i armen for å redde de fra en trafikkfarlig vei klipper du de.

Historier om vold skal alltids tas på alvor, men å ta en prat med den det gjelder er i første omgang greit. 

Anonymkode: 75511...544

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og slike holdninger gjør dessverre at mange barn som forsøker å si ifra om overgrep ikke blir hørt.

Anonymkode: 365d2...b64

Tull.  At man prøver å finne ut av ting fle man setter himmel og jord i bevegelse er fornuft!

Anonymkode: 8c6d0...760

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen".

Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! 

Du er barnehagelærer og tror alt barn sier er sant?  

Anonymkode: 1e85e...b0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den ansatte bryter loven.

Dette er et brudd på paragraf 43 i barnehageloven, underlagt norsk lov. Dette er altså straffbart.

Du må melde fra til styrer umiddelbart, så blir dette meldt videre til barnehageledelsen i din kommune.

hilsen pedagog

Anonymkode: 172a4...e85

Enda en pedagog som ikke vet at barn kan dikte opp historier? 
Hilsen en annen pedagog. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ring leder i bhg og be om et møte med leder. Den det gjelder og deg.

Anonymkode: 7e14b...05e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (8 timer siden):

Ikke akseptabelt.  Å klipe et barn er en infam og voldelig handling.  Kan love deg at det ville blitt månelyst dersom en av mine unger hadde opplevd noe sånt.  

I morgen spør du styrer om hvordan du varsler.  Fortell gjerne hva du vil varsle om, men ikke la deg bli overtalt til at styrer skal ordne opp i dette.  Det skal finnes skrevne rutiner for hvordan du går fram.  

Viktig at du varsler skriftlig og via etablert rutine.  Hvis ikke blir saken borte og glemt etter en tid.  Når det er en formell varsling vil den måtte behandles.  Skulle dette siden skje igjen, kanskje med et annet barn, er det viktig at ditt barns sak er registrert.  

Dette mener jeg blir for mye. Her har et barn blitt irettesatt , etter dårlig oppførsel . Hvis det er gjort i detalj slik barnet sier er det ikke bra , og bør tas en prat om . Men et barn som blir irettesatt kan ta det ille opp og bli fornærmet \ lei seg over selve irettesettelse . Jeg sier ikke at barnet lyver , men det ville være langt fra unikt hvis ts barn overdriver til sin fordel . Av og til svir irettesettelse mer enn ord. Og noen barn vil ikke se på den vokse eller ta til seg det som blir sagt . Å sette et menneskes jobb på spill uten å ha en samtale med vedkommende og leder synes jeg ikke er ok . 
Å en samtale med barnet om situasjon om erting er også på sin plass, hvis ikke det er gjort  , for vi ser så alt for mye av dette hver eneste dag . De fleste foreldre gjør ingenting med dette hjemme , men er raske til å klage om deres barn har fått tilsnakk fra voksen. Når det er sagt sier jeg ikke at dette gjelder ts , det kan jeg ikke mene noe om . 

Anonymkode: 6be39...73d

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er du helt koko???? 
til TS, ta en prat med ped.leder evt styrer, på tomannshånd. Du skal selvfølgelig ta det opp. Hilsen en annen ped.leder

Anonymkode: 1e526...07f

Ja, helt koko. Men som sagt flere ganger nå, en spøk. Hjelp..🤣 Tror dere virkelig at jeg mente det altså...?

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om dette er tilfelle har hun brutt loven. Det går under vold. 

Hadde tatt dette opp med leder asap. Er veldig alvorlig om dette er en vane den ansatte har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er barnehagelærer og tror alt barn sier er sant?  

Nei.. men det har ofte mye sannhet i seg, og man skal uansett sett ta det på alvor og ta det videre og undersøke.

Er det enda en som ikke skjønte der var en spøk? Da spør jeg det samme; Tror du virkelig alt som står på et forum er sant?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ser for meg dette skje i virkeligheten 🤣🤣🤣

Anonymkode: 7bed8...fa9

Takk!! Du tok spøken!!

Jeg såg for meg det samme, og så skrev jeg det. Her kan man ikke komme med spontane kommentarer... 

AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med barnehagen på en skikkelig måte. At barnet ditt ikke forteller den korrekte versjonen i en situasjon han har fått tilsnakk for å mobbe et annet barn, er nok alltid litt sannsynlig. Ser ut som den delen er visst litt glemt i historien her, hva som egentlig skjedde som foranledning for påstanden til hendelsen. Kanskje ungen din egentlig har vært mye eklere mot det andre barnet, og etter tilsnakk så utbroderer han en del? Og hva med følelsene til det andre barnet? Du burde også fokusere litt på at du har fått første varsel på at barnet ditt har mobbet, og passe på at han ikke utvikler seg sen veien…

Anonymkode: d55c2...503

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så forskjellige kan man være. Jeg ville personlig vært mye mer bekymret for å ha et barn (snart skolebarn) som ler og håner når andre slår seg. Kanskje barnet ditt hadde godt av en litt sterk reaksjon på dårlig oppførsel for en gangs skyld?

Men sånn har verden blitt. Alle leter etter krenkelser. 

Anonymkode: 4be4a...621

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn sier mye rart, ville tatt det med en klype salt.

Anonymkode: 851c5...313

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei.. men det har ofte mye sannhet i seg, og man skal uansett sett ta det på alvor og ta det videre og undersøke.

Er det enda en som ikke skjønte der var en spøk? Da spør jeg det samme; Tror du virkelig alt som står på et forum er sant?

Nei, det har ikke ofte mye sannhet i seg. Skremmende at du ikke skjønner det.

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (16 minutter siden):

Om dette er tilfelle har hun brutt loven. Det går under vold. 

Hadde tatt dette opp med leder asap. Er veldig alvorlig om dette er en vane den ansatte har. 

Omtrent ingen snakker om at denne moren også må ta en samtale med barnet om at han ikke må være stygg mot andre barn..

Anonymkode: 5eb8a...c91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vold er aldri greit (om det ikke er selvforsvar) - enten det er fysisk eller psykisk. 

Her trenger begge parter irettesettelse og veiledning (om barnets historie stemmer) - slik at de ikke fortsetter å utøve vold mot andre. 

Anonymkode: c3081...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så hadde jeg ikke gjort noe med det. Nei, det er ikke riktig håndtering om dette faktisk skjedde. Med hvis det skjedde, så er det ikke verdens største sak, og ungen har kanskje lært å holde kjeft når hen skal. Min upopulære mening. (Min far kunne gjøre sånn når vi ikke hørte etter, og da tok tull og tøys umiddelbart stopp, og vi gjorde som vi fikk beskjed om.)

Anonymkode: 27fb6...4da

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Omtrent ingen snakker om at denne moren også må ta en samtale med barnet om at han ikke må være stygg mot andre barn..

Anonymkode: 5eb8a...c91

Det er ikke temaet her. 

En voksen irettesetter ikke dårlig atferd med voldelig atferd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette mener jeg blir for mye. Her har et barn blitt irettesatt , etter dårlig oppførsel . Hvis det er gjort i detalj slik barnet sier er det ikke bra , og bør tas en prat om . Men et barn som blir irettesatt kan ta det ille opp og bli fornærmet \ lei seg over selve irettesettelse . Jeg sier ikke at barnet lyver , men det ville være langt fra unikt hvis ts barn overdriver til sin fordel . Av og til svir irettesettelse mer enn ord. Og noen barn vil ikke se på den vokse eller ta til seg det som blir sagt . Å sette et menneskes jobb på spill uten å ha en samtale med vedkommende og leder synes jeg ikke er ok . 
Å en samtale med barnet om situasjon om erting er også på sin plass, hvis ikke det er gjort  , for vi ser så alt for mye av dette hver eneste dag . De fleste foreldre gjør ingenting med dette hjemme , men er raske til å klage om deres barn har fått tilsnakk fra voksen. Når det er sagt sier jeg ikke at dette gjelder ts , det kan jeg ikke mene noe om . 

Anonymkode: 6be39...73d

Jeg er helt enig med deg, og det er også blitt gjort. I går og gjennom hele året.

denne barnegruppa har hatt ganske alvorlige problemer (ikke pga mitt eller det andre barnet), skal ikke legge ut om det, men det har til tider vært mye vold (fra et barn) og alle instanser er involvert.  Skal ikke legge mer ut om det; men jeg vil poengtere til alle at selv om jeg kun tok opp det ene punktet (om jeg skal ta det opp eller ikke), så betyr ikke det at jeg ikke ser alle andre sider også. Det bare blir en helt annen diskusjon som jeg ikke har behov for tilbakemelding på fra forum 😅

jeg tok det forøvrig opp med ped.leder i dag, og la det fram slik det hadde blitt sagt, og at jeg var åpen for at det kan være ulike scenario men at jeg ikke følte jeg kunne la være å si noe. Og hun tok det veldig pent, og skulle høre med barnet og den voksne, så tar vi det derfra.

Anonymkode: df8c0...ae1

• Liker 3
Skrevet

Har du rapportert det til styrer?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...