Gå til innhold

Barnehageansatt som klyper

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig en veldig hyggelig person som vi liker veldig godt. Tenker meg at det er en heat of the moment-greie. Men syns ikke det er akseptabelt likevel.

Anonymkode: df8c0...ae1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den ansatte bryter loven.

Dette er et brudd på paragraf 43 i barnehageloven, underlagt norsk lov. Dette er altså straffbart.

Du må melde fra til styrer umiddelbart, så blir dette meldt videre til barnehageledelsen i din kommune.

hilsen pedagog

Anonymkode: 172a4...e85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den ansatte bryter loven.

Dette er et brudd på paragraf 43 i barnehageloven, underlagt norsk lov. Dette er altså straffbart.

Du må melde fra til styrer umiddelbart, så blir dette meldt videre til barnehageledelsen i din kommune.

hilsen pedagog

Jeg bare ser for meg at denne ansatte (uansett hvem det hadde vært) skjønner alvorligheten, og kommer til å nekte/bortforklare. Så blir det barnets ord mot den voksnes, og blir bortforklart med misforståelse osv. derfor jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram; og spurte her om jeg overdriver.

jeg er ikke ute etter noe krig eller hevn, og ja jeg er åpen for at barn og voksen kan oppleve det ulikt. Men likevel har det vært en reel og skremmende opplevelse for mitt barn; og det syns jeg er veldig trist og vanskelig :(

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som du selv er inne på, så kan det være at guttens opplevelse av situasjonen og gjenfortelling være farget av hans dårlige samvittighet, og at det å få tilsnakk kanskje var vondere enn den fysiske håndspåleggelsen. 

Så hold et åpent sinn i morgen og spør om å få deres versjon av hendelsen, og ta det derifra. 

Anonymkode: 569cf...a55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som du selv er inne på, så kan det være at guttens opplevelse av situasjonen og gjenfortelling være farget av hans dårlige samvittighet, og at det å få tilsnakk kanskje var vondere enn den fysiske håndspåleggelsen. 

Så hold et åpent sinn i morgen og spør om å få deres versjon av hendelsen, og ta det derifra. 

Takk, ja jeg tenker i samme bane.

samtidig som jeg ikke vil undergrave hans følelser heller. Så det er balansegangen som jeg syns er vanskelig.

men har veldig godt forhold med ped.leder som er helt super, så tar en prat med henne imorra.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Et slikt menneske skal ikke jobbe i barnehage. Høres ut som en assistent uten pedagogisk bakgrunn. 

Anonymkode: 210dc...fe6

Sp tullete sagt 

Anonymkode: 8c6d0...760

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde gjort det med mitt barn hadde jeg gått i vinkel. Helt totalt uakseptabelt 

Anonymkode: e0f44...c47

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bare ser for meg at denne ansatte (uansett hvem det hadde vært) skjønner alvorligheten, og kommer til å nekte/bortforklare. Så blir det barnets ord mot den voksnes, og blir bortforklart med misforståelse osv. derfor jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram; og spurte her om jeg overdriver.

jeg er ikke ute etter noe krig eller hevn, og ja jeg er åpen for at barn og voksen kan oppleve det ulikt. Men likevel har det vært en reel og skremmende opplevelse for mitt barn; og det syns jeg er veldig trist og vanskelig :(

Barnehagen er lovpålagt å ta barnet ditt på alvor. Så med loven i hånd skal du ikke være redd for at den voksne vil nekte. Henvis til barnehageloven!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig alvorlig, og jeg hadde nok tatt dette skriftlig (e-post?) til pedleder med kopi til styrer og sektorsjef. 

Dette er både fysisk og psykisk vold, fra en profesjonell omsorgsgiver i barnehagen. 

Ditt barn skal snart begynne på skolen, men her kan du "redde" de som kommer etter. Forstår at det er ubehagelig, men dette hadde jeg ikke latt gå.

Til dere som sier ts må få høre hva som skjedde, det har hun allerede gjort. Barn lyver sjelden om slikt.

Anonymkode: 365d2...b64

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

samtidig som jeg ikke vil undergrave hans følelser heller. Så det er balansegangen som jeg syns er vanskelig.

men har veldig godt forhold med ped.leder som er helt super, så tar en prat med henne imorra.

Hvis du prater med ped. leder om dette, er denne personen lovpålagt å melde hendelsen videre til styrer på grunn av såkalt skjerpet aktivitetsplikt. Sånn at du vet at barnehagen bryter loven om ped. leder ikke gjør dette. Stå på for barnet ditt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg foreslår at du sier akkurat dette til ped.leder i morgen. At du synes det er en vanskelig balansegang i dette tilfellet, og ikke synes det kan gå forbi uten en prat med henne. Ærlig sak det. Og viktig for et godt samarbeid? 

Så vil hun kanskje svare at hun forstår hvor du kommer fra, og at hun tar en prat med den ansatte. Og kanskje vil de ha en "kampanje" med ekstra fokus på § 43 fremover, og hvordan beholde roa i stressa situasjoner (selvregulering). Uten at det blir helt krisestemning av den grunn. Håper jeg. Kysser fingrene for det. 

• Hjerte 2
Skrevet

Ikke akseptabelt.  Å klipe et barn er en infam og voldelig handling.  Kan love deg at det ville blitt månelyst dersom en av mine unger hadde opplevd noe sånt.  

I morgen spør du styrer om hvordan du varsler.  Fortell gjerne hva du vil varsle om, men ikke la deg bli overtalt til at styrer skal ordne opp i dette.  Det skal finnes skrevne rutiner for hvordan du går fram.  

Viktig at du varsler skriftlig og via etablert rutine.  Hvis ikke blir saken borte og glemt etter en tid.  Når det er en formell varsling vil den måtte behandles.  Skulle dette siden skje igjen, kanskje med et annet barn, er det viktig at ditt barns sak er registrert.  

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg foreslår at du sier akkurat dette til ped.leder i morgen. At du synes det er en vanskelig balansegang i dette tilfellet, og ikke synes det kan gå forbi uten en prat med henne. Ærlig sak det. Og viktig for et godt samarbeid? 

Så vil hun kanskje svare at hun forstår hvor du kommer fra, og at hun tar en prat med den ansatte. Og kanskje vil de ha en "kampanje" med ekstra fokus på § 43 fremover, og hvordan beholde roa i stressa situasjoner (selvregulering). Uten at det blir helt krisestemning av den grunn. Håper jeg. Kysser fingrene for det. 

Jaa, akkurat dette jeg håper på. Jeg ønsker ikke å lage noen stor sak, samtidig som jeg føler jeg må få fram at dette er helt uakseptabelt. Noe uakseptabelt har skjedd, alvorligheten kommer an på detaljene.

jeg vet også at dette er en kjempefin ansatt som barna mine har vært trygge på og har et godt forhold til, og også oss foreldrene. Det gjør det også vanskelig syns jeg, for jeg vil ikke gå hardere ut enn jeg må - samtidig heller ikke late som ingenting har skjedd. Både føler jeg enten overdriver, eller i motsatt ende ikke tar barnet mitt på alvor.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen".

Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! 

Anonymkode: 9eb88...684

Er du helt koko???? 
til TS, ta en prat med ped.leder evt styrer, på tomannshånd. Du skal selvfølgelig ta det opp. Hilsen en annen ped.leder

Anonymkode: 1e526...07f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette er veldig alvorlig, og jeg hadde nok tatt dette skriftlig (e-post?) til pedleder med kopi til styrer og sektorsjef. 

Dette er både fysisk og psykisk vold, fra en profesjonell omsorgsgiver i barnehagen. 

Ditt barn skal snart begynne på skolen, men her kan du "redde" de som kommer etter. Forstår at det er ubehagelig, men dette hadde jeg ikke latt gå.

Til dere som sier ts må få høre hva som skjedde, det har hun allerede gjort. Barn lyver sjelden om slikt.

Barn lyver, husker feil og overdriver tik tider så jo man hører først med bhg

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du helt koko???? 
til TS, ta en prat med ped.leder evt styrer, på tomannshånd. Du skal selvfølgelig ta det opp. Hilsen en annen ped.leder

Anonymkode: 1e526...07f

Det er flere her som tar den øverste kommentaren på alvor. Det er jo opplagt en spøk!

Anonymkode: 077e8...db1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde bare sagt det som det var, at gutten sa at hun gjorde sånn (vis på eget kinn) på han og spør om hun kan komme på en situasjon som gutten kan ha beskrevet.

Så ta det derfra. Du sier jo bare hva gutten din har sagt, du angriper ingen ved å være åpen for svar.

Anonymkode: 803bb...4da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er flere her som tar den øverste kommentaren på alvor. Det er jo opplagt en spøk!

Anonymkode: 077e8...db1

Vo tar det ikke seriøst, men svarer på det fordi det heller ikke kan stå uimotsagt. Ironi, sarkasme og tull er vanskelig skriftlig og derfor må man svare på det så ikke gale folk får idéer.

Anonymkode: 803bb...4da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Barn lyver, husker feil og overdriver tik tider så jo man hører først med bhg

Og slike holdninger gjør dessverre at mange barn som forsøker å si ifra om overgrep ikke blir hørt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen".

Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! 

Anonymkode: 9eb88...684

Ser for meg dette skje i virkeligheten 🤣🤣🤣

Anonymkode: 7bed8...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...