AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Barnet blir snart 6 år, begynner på skolen til høsten. Fortalte meg at en ansatt i barnehagen i dag kløyp han i ansiktet. Vanskelig å beskrive, men han viste meg - holdt tommelen på ene siden og fingrene på andre siden av munnen, og liksom kløyp til. Han sier det var kjempevondt, og at han hadde begynt å gråte. Det var selvsagt en foranledning, mitt barn hadde erta (nananananaaa) når et annet barn hadde slått seg og gråt. Og hun hadde kløpet han sånn i ansiktet og sagt «sånn gjør du aldri igjen», og så hadde hun gått mens han gråt. Jeg skjønner frustrasjonen når et barn oppfører seg dårlig, og stresset situasjon. Men man kan da ikke gjøre sånn likevel? Eller overreagerer jeg? Anonymkode: df8c0...ae1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Nei. Man kan ikke gjøre sånt. Men det viktigste her må jo være å finne ut av hva som faktisk har skjedd, og så ta stilling til hvordan man skal forholde seg til det. Så kanskje ta en prat med vedkommende og høre den siden av saken? Anonymkode: 24513...48b 10 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Ta en prat med denne vojsne. Er ikke sikkert dmat du kan ta alt barnet ditt sier for god fisk... Anonymkode: 1bd30...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet blir snart 6 år, begynner på skolen til høsten. Fortalte meg at en ansatt i barnehagen i dag kløyp han i ansiktet. Vanskelig å beskrive, men han viste meg - holdt tommelen på ene siden og fingrene på andre siden av munnen, og liksom kløyp til. Han sier det var kjempevondt, og at han hadde begynt å gråte. Det var selvsagt en foranledning, mitt barn hadde erta (nananananaaa) når et annet barn hadde slått seg og gråt. Og hun hadde kløpet han sånn i ansiktet og sagt «sånn gjør du aldri igjen», og så hadde hun gått mens han gråt. Jeg skjønner frustrasjonen når et barn oppfører seg dårlig, og stresset situasjon. Men man kan da ikke gjøre sånn likevel? Eller overreagerer jeg? Anonymkode: df8c0...ae1 I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen". Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! Anonymkode: 9eb88...684 7 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 Det der er ikke lov nei, og jeg ville skrevet ned hvordan samtalen gikk med barnet ditt NÅ og så bedt om et møte med ped.leder og sagt at du vil snakke med vedkommede om en hendelse barnet har fortalt hjemme. Og ikke aksepter at den tas i garderoben ved henting/levering, her trengs det møtereferat! Anonymkode: 025df...0ed 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 Ja, jeg er klar over at en ting kan ha to sider. Men barnets opplevelse er uansett dette akkurat slik han forteller det, så det må tas opp uansett. Så kan det ha hendt på en annen måte, det vet jeg ikke. Men vet på måten barnet mitt fortalte det på at dette er (hans) sannhet. Anonymkode: df8c0...ae1 4 2
AprilLudgate Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Det er voldsutøvelse og krenkelse av barn. Ta det opp med leder, men involver også øverste ledelse i kommunen. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen". Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! Anonymkode: 9eb88...684 Hørtes veldig lurt ut. Notm Anonymkode: 448c1...91e 2
Grüner Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Det er ikke grov vold akkurat, men det er ikke greit å bruke makt mot et barn. Det burde også den ansatte vite. Jeg synes du bør ta det opp med pedagogisk leder og daglig leder som kan veilede den ansatte bort fra denne praksisen, Endret 23. mai 2023 av Grüner 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørtes veldig lurt ut. Notm Anonymkode: 448c1...91e Du skjønte vel at det var en spøk..?😅 Anonymkode: 9eb88...684 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I morgen når du leverer, klyper du denne ansatte på akkurat samme måte og sier "sånn gjør du aldri igjen". Jeg er barnehagelærer, og dette hadde ikke noen gjort her ustraffet. Du overreagerer ikke!! Anonymkode: 9eb88...684 Så når du reagerer på noe andre gjør så tar du igjen på akkurat samme måte for å vise at det du reagerer på synes du egentlig er greit så lenge det er DU som gjør det. Håper ikke du er barnehagelærer for mine barn, jeg vil at barnet mitt skal lære seg muntlig kommunikasjon. Anonymkode: 803bb...4da 5
Brunhilde Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 Grüner skrev (11 minutter siden): Det er ikke grov vold akkurat, men det er ikke greit å bruke makt mot et barn. Vold mot et barn, eller en voksen for den saks skyld, er aldri greit, grov eller ikke! 7
Sofakona Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 Snakk med de ansatte imorgen..en sak har ofte to sider 4
Miaiai Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 Du kan sende melding til styrer i barnehagen, der du ønsker og vite hva som har skjedd. Uansett hva et barn gjør, er klyping, lugging og sånne type ting ikke akspetere som noe form for straff. At vedkommende bare snur seg og ikke bryr seg heller, når barnet får vondt og begynner og gråte er heller ikke greit. Nå vet jeg ikke om barnet ditt ofte erter, da bør jo det bli tatt tak i. Men det finnes ingen grunn for barnhagelærens oppførsel. Barn er i konflikter, erter og må ha rettledning og veiledning stort sett hver dag i barnehagen. Og barnet skal ikke være redd for en ansatt når barnet gjør som barn noen ganger gjør, så neste gang kan det være ditt barn som opplever littt erting. Da er det jo ikke greit at en ansatt går rundt og klyper for og lære dem en lekse 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Takk for alle svar. Skal ta det opp imorra. Anonymkode: df8c0...ae1 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så når du reagerer på noe andre gjør så tar du igjen på akkurat samme måte for å vise at det du reagerer på synes du egentlig er greit så lenge det er DU som gjør det. Håper ikke du er barnehagelærer for mine barn, jeg vil at barnet mitt skal lære seg muntlig kommunikasjon. Anonymkode: 803bb...4da Som sagt, en spøk..🙃 Anonymkode: 9eb88...684 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Først bør du faktisk finne ut akkurat hva son skjedde Anonymkode: 8c6d0...760 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Først bør du faktisk finne ut akkurat hva son skjedde Anonymkode: 8c6d0...760 Og da er vel første skritt å ta det opp..? Anonymkode: df8c0...ae1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Et slikt menneske skal ikke jobbe i barnehage. Høres ut som en assistent uten pedagogisk bakgrunn. Anonymkode: 210dc...fe6 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et slikt menneske skal ikke jobbe i barnehage. Høres ut som en assistent uten pedagogisk bakgrunn. Anonymkode: 210dc...fe6 Vet ikke hva jeg kan si for at det skal være anonymt. Men denne personen er godt voksen, og tok akkurat fagbrev i barnehagen. Anonymkode: df8c0...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå