Gå til innhold

Er alle på KG uføre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er påfallende mange uføre her. Er det fordi uføre må ha noe å bruke dagen på, eller er det fordi de fleste uføre er damer?

Anonymkode: 22fa8...5c4

Du er jo ufør, er du ikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jobber 100 %😊

Anonymkode: f58e7...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte en poll!  
Er du ufør?  Ja / Nei! :D Så finner du vel ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (3 timer siden):

Tvert imot, vil jeg si. Dette er den friskeste delen av befolkningen

Mitt inntrykk er at nærmest alle her inne:

1. Tjener minst 1 mill i året, men bruker fortsatt ekstremt lite penger. Sparer nærmest 40.000 kroner i måneden.

2. Er så godt som gjeldfrie, og har aldri i verden hatt usikret gjeld eller kredittkort.

3. Aldri rører alkohol, og ser på snus eller sigaretter omtrent som heroin.

4. Har en mann de er sååååå forelsket i, selv etter 20 års ekteskap, og to vakre barn. Menn er generelt noe dritt, bare ikke ens egen mann.

5. BMI mellom 19 og 22

6. Har ligget med kun 1 mann, og det er den nåværende ektemannen. Med mindre man kanskje hadde en ONS i ungdommen som man har angret på ever since.

(om det er sant, er en helt annen sak...)

😂

 

Anonymkode: 504fc...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss. Ja det var lite nyansert, men spenstig at du tør å innrømme noe såpass pinlig.

Anonymkode: 7baa7...4c4

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og du tar det sikkert om en selvfølge at alle ser på deg som normal også? Vel, newsflash ... 💡

Anonymkode: 788d3...7a3

Jeg tror det er mer vanlig å være dysfunksjonell, så nei, tar ikke det som en selvfølge, nei.

Anonymkode: c978e...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men er i permisjon for tiden😂

Anonymkode: fa393...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Warrior said:

Hahaha nei alle på kg er ikke ufør😂Her finnes det forskjellig folk som alle andre steder. Noen jobber, noen er ufør, noen arbeidsledig, noen er studenter, noen er ufør men jobber likevel osv. Alle uføre sitter heller ikke hjemme i en sofa hele dagen hvis du tror det ;) Tenk så kjedelig det hadde vært! Ikke ha det gøy, ikke trene, ikke ha sex, ikke ha noe å gjøre på. Hadde aldri gått for min del. Klarer ikke sitte lenge i ro i en sofa. 

Det er ingen som tror det. Om noe så er fordommen mot uføre at de gjør så mye aktivt på fritiden at de burde kunne jobbet. 

Anonymkode: f1098...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som tror det. Om noe så er fordommen mot uføre at de gjør så mye aktivt på fritiden at de burde kunne jobbet. 

Anonymkode: f1098...bf9

Ja det er det helt sikkert, fordi folk dømmer alt mulig rart for tiden. Men det må ikke uføre bry seg om i det hele tatt. Så får folk som ikke har noe bedre å gjøre bare dømme i vei til de går lei når de ser ingen bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, og jobber heller ikke innen helse.

Men at det har vært en endring i årenes løp det har det jo. Det er jo mange flere medlemmer her nå enn det var i starten og med det vil jo antallet forskjellige mennesker øke.

Dette var et mye hyggeligere forum før i tiden. 

Ja jeg er kg-veteran og avhengig. Har faktisk vært her siden starten med bare noen få pauser

Anonymkode: 3e327...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører gravemaskin 😃 og sove har jeg ikke gjort på sikkert 12 år nesten dupper bare av 🙁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror ikke alle er ufør, det er nok noen som jobber på værna bedrift også.

Anonymkode: 8a867...d46

De som jobber i vernet bedrift er som regel uføretrygdet...

Anonymkode: 03344...cbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er påfallende mange uføre her. Er det fordi uføre må ha noe å bruke dagen på, eller er det fordi de fleste uføre er damer?

Anonymkode: 22fa8...5c4

Vi er nok noen uføre ja, og for min del begynte det fordi jeg kjedet meg da jeg ble syk. Da jeg forsto hvilken vei det gikk, så begynte jeg å lese meg opp på regelverk, nyheter og politikk for folk i min situasjon. Det var også et sjokk å lese at enkelte var misunnelige på en løsemiddelskadet industriarbeider og ikke unnet meg penger å leve av etter 28 år som arbeider og skattebetaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er ufør. Men, det ble jeg først i fjor og har hengt her i 12 år før det. Jeg liker dette forumet fordi jeg føler meg mindre alene når jeg er her, er alltid noen på uansett når på døgnet. Er ikke alltid jeg er så engasjert i å være med på diskusjonen men, bare å lese her inne og se andres erfaringer og ideer er gull for meg. Jeg har lært masse av folk på kg, så hvis du tror dette er et ubetydelig tidsfordriv av et forum kun for oss som er uføre så tar du veldig feil.

Anonymkode: a7ee7...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 timer siden):

Vi er nok noen uføre ja, og for min del begynte det fordi jeg kjedet meg da jeg ble syk. Da jeg forsto hvilken vei det gikk, så begynte jeg å lese meg opp på regelverk, nyheter og politikk for folk i min situasjon. Det var også et sjokk å lese at enkelte var misunnelige på en løsemiddelskadet industriarbeider og ikke unnet meg penger å leve av etter 28 år som arbeider og skattebetaler.

Enig i dette. Heldigvis møter jeg ikke disse menneskene i det virkelige liv, men det var et sjokk å se holdningene mange har til uføre her inne. Virker som veldig mange her tenker at alle uføre bare er late …

Anonymkode: 37a4a...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/23/2023 at 2:31 PM, isw said:

Tvert imot, vil jeg si. Dette er den friskeste delen av befolkningen

Mitt inntrykk er at nærmest alle her inne:

1. Tjener minst 1 mill i året, men bruker fortsatt ekstremt lite penger. Sparer nærmest 40.000 kroner i måneden.

Og tjener man ikke 1 mill i året selv så føler man behov for å fortelle at mannen ens tjener 1 million i året. 

Anonymkode: 3d835...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet er gøy så lenge man holder seg borte fra politiske tråder. Av og til deltar jeg i noen av de,men angrer fort etterpå. Jeg er jo da en av de som ser med empati på de uføre. Hadde jeg vært en såkalt "hater" Eller så godt som ingen vil jo innrømme dette da,for de anser jo seg selv som dannede personer. STERKT KRITISK da,som noen ville sagt. Så kommer det et par med saklige innlegg,som selvsagt er legitimt,men så hagler det inn med sånne som slenger seg på i dragsuget,og da er det lite gjennomtenkte og meget ufine innlegg. En som da er ufør må jo da føle seg ekstremt lite verdsatt.

Selv jeg som leser dette får jo helt vondt.Å ja jeg har et familjemedlem som er ufør. Så jeg ser hvor lite man sitter med. Så skal man atpåtil få kritikk for at man ble så syk. Er da jeg hater mennesker ekstra mye. Å gruppementaliteten er like ille som i skolegården. Dessuten er det enklere å være en sån ovenfor og ned holdning person,en noen som faktisk føler med vedkommende.

Ved å kvitte seg med AnonymBruker,ville mye vært løst. Men ser jo det er massiv motstand for det,så orker ikke tenke mer over det. Men utrolig hvor mye dritt man kan lire av seg så lenge man føler seg anonym nok. Det er vel den verrste funksjonen til forumet. De fleste misbruker jo ikke denne funksjonen heller da,etter hva jeg har sett i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KvinneGuiden er vel blitt eit  diskusjonforum både for uføre, yrkesaktive.  Stadig flere har ikkje noen å spørre, og nytter vel KG som en slags informasjonskanal. og  finnes mange gode innspel på KG. Har vert medlem på KG noen år, og synes imidlertid at mange  trådene har endret  standarden , og det har vel  også  igjennomsnittalderen på brukerne. 

Mange  av uføre er nok blandt er ressursvak gruppe, og de har en sykdomshistore å forholde seg til. Er man syk,og ikkje har mulighetn for farte rundt så er nok KG ein slags sosial arena ein kan utveksle ærfaringer.

Anonymkode: b0ed7...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...