AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #21 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså. det var jo ekstremt strengt da. Nordmenn er overhode ikke late, men samfunnet i dag, slik det er bygget opp gir ikke alle muligheten til å gjøre det. Det er veldig mange som kjøper kjøtt fra lokale vilt-lag, fordi de vil ha viltkjøtt hvor dyrene har levd fritt og godt hele livet, og så blir tatt livet av kjapt. Veldig mange nordmenn (meg inkludert) holder oss unna avokadoer og spiser veldig små mengder mandler, veldig mange nordmenn leter aktivt etter grønnsaker som er grodd i Norge og er kortreist. Men dagens samfunn, med arbeidsmengden som kreves, sosiale standarder som er satt og ikke minst det faktum av at de fleste bor i små leiligheter og ikke har hage så er det ikke mulig å gro mat, og så har man stor inflasjon på kort tid som gjør at en del familier faktisk må spise importerte grønnsaker/råvarer fordi det er billigere. Samfunnet i dag er ikke bygget opp for etisk drift, fordi vi lot kapitalismen gå litt for langt kanskje. Vi kan ikke dømme folk for at de lever i samfunnet de er gitt, vi må heller felles se på løsninger for hva vi kan gjøre for å gjøre det bedre. Anonymkode: d94ec...d07 Avocadoen er ikke værstingen Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #22 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du er glad i dyrene så lenge de ikke skaper problemer for deg? Anonymkode: 0614e...aec Ja, de par gangene i året jeg spiser sammen med folk jeg ikke kjenner og ikke orker 1000 000 spørsmål fra komplette kjøtthuer, så spiser jeg det som er på tallerkenen. Den ene sandwichen eller den ene lille middagen spiller svært liten rolle fra eller til. Så lever jeg vegansk de andre 363 dagene i året, og de 2-3 andre måltidene jeg spiser de dagene der. Anonymkode: b9e9d...a5b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #23 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de par gangene i året jeg spiser sammen med folk jeg ikke kjenner og ikke orker 1000 000 spørsmål fra komplette kjøtthuer, så spiser jeg det som er på tallerkenen. Den ene sandwichen eller den ene lille middagen spiller svært liten rolle fra eller til. Så lever jeg vegansk de andre 363 dagene i året, og de 2-3 andre måltidene jeg spiser de dagene der. Anonymkode: b9e9d...a5b AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, det er faktisk stress. Såpass mye at jeg bare spiser det som blir servert(minus gris, det orker jeg ikke). For hvis de må stresse med å lage alternativer til meg så blir det bare flaut og man blir sett på som vanskelig. Også går gjerne samtalen slik: «er du vegetarianer du?» «ja.» «Hva er forskjellen på vegetarianer og veganer egentlig?» «…» «Hvorfor er du vegetarianer da?» «fordi jeg er glad i dyr.» «men hvor får du proteiner fra da? Lever du bare på gress du?» «Nei.» «neinei…jeg elsker dyr altså, men *sett inn unnskyldning her* så jeg spiser litt kjøtt! Bare 3 ganger daglig altså, og et glass melk til! Ja, for du drikker vel melk? Du er ikke helt ekstrem? Du gjør ikke det nei? Melk er da ikke farlig? Kua må jo melkes!» og slik går det. Anonymkode: b9e9d...a5b Vegetarianer eller plantebasert? Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #24 Skrevet 23. mai 2023 Oppdrettsfisk har det jo verst av alle! Der dør jo omtrent 20 % av fisken.. 😥 Anonymkode: 24a6f...362
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #25 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vegetarianer eller plantebasert? Anonymkode: 0614e...aec Veganer Gidder ikke å rette på folk som spør, derfor «vegetarianer.» Da dør intervjuet ofte ut etterhvert Anonymkode: b9e9d...a5b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #26 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Veganer Gidder ikke å rette på folk som spør, derfor «vegetarianer.» Da dør intervjuet ofte ut etterhvert Anonymkode: b9e9d...a5b Veganisme er jo et livsyn hvor maten kun er en liten del og det å spise dyr eller animalske produkter fordi det er mest behagelig for en selv høres veldig merkelig ut. Jeg har vært veganer i 17 år og har et ganske stort vegansk nettverk rundt meg og har aldri hørt en om veganer som spiser kjøtt 😮 Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #27 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veganisme er jo et livsyn hvor maten kun er en liten del og det å spise dyr eller animalske produkter fordi det er mest behagelig for en selv høres veldig merkelig ut. Jeg har vært veganer i 17 år og har et ganske stort vegansk nettverk rundt meg og har aldri hørt en om veganer som spiser kjøtt 😮 Anonymkode: 0614e...aec Eller andre animalske produkter Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #28 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veganisme er jo et livsyn hvor maten kun er en liten del og det å spise dyr eller animalske produkter fordi det er mest behagelig for en selv høres veldig merkelig ut. Jeg har vært veganer i 17 år og har et ganske stort vegansk nettverk rundt meg og har aldri hørt en om veganer som spiser kjøtt 😮 Anonymkode: 0614e...aec Jeg har allerede skrevet hvorfor jeg gjør det. Jeg vet utmerket godt hva veganisme er og du slipper å belære meg😊 Anonymkode: b9e9d...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #29 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har allerede skrevet hvorfor jeg gjør det. Jeg vet utmerket godt hva veganisme er og du slipper å belære meg😊 Anonymkode: b9e9d...a5b Tydligvis ikke 😉 Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #30 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tydligvis ikke 😉 Anonymkode: 0614e...aec Å joda😊 Anonymkode: b9e9d...a5b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #31 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å joda😊 Anonymkode: b9e9d...a5b En veganer spiser ikke animalske produkter. Anonymkode: 0614e...aec
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #32 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Avocadoen er ikke værstingen For meg stiller avokado høyt på lista fordi 1) treet bruker utrolige mengder vann for å lage svinnende små mengder frukt i forhold til andre metoder å gro frukt/grønnsaker. 2) avokadoer har begynt å generere så mye penger at cartel og kriminelle tar over driften med vold, trusler, ran og drap. Når en quaccamole er grunnen til at mennesker mister livet sitt så vil jeg si at det er absolutt en del av verstingene ja. https://eu.courier-journal.com/story/news/crime/2023/02/08/rival-drug-cartels-profit-mexican-avocados-us-police-work/69840227007/ https://www.aftenposten.no/sprek/i/na3kmB/nordmenn-spiser-mer-avokado-enn-noen-gang-men-avokadoen-knyttes-til-narkokarteller-og-miljoeforurensning Anonymkode: d94ec...d07
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #33 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En veganer spiser ikke animalske produkter. Anonymkode: 0614e...aec Ok😊 Anonymkode: b9e9d...a5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå