Gå til innhold

Er det mer irriterende at naboen spiller «jalla- musikk» enn norsk/engelsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i enebolig, men tett mellom to naboer (4 meter mellom hver terrasse). Begge kan spille musikk (heldigvis sjeldent samtidig), ca samme lydnivå. Jeg kan irritere meg grønn over den albanske musikken, men bryr meg ikke nevneverdig over den norsk/ engelske

 

Og det er vel ikke innenfor å si noe, eller?

Anonymkode: 96b9f...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første kan jeg synes at "jalla jalla" musikk er mye finere enn engelsk/norsk spesielt om sommeren selv, gir bedre stemning. Men viss du først føler deg berettiget til å klage så får du også forvente å ikke bli tatt på alvor når andre spiller sin musikk til samme lydnivå og det er helt greit. Det er bare lydnivå etter et klokkeslett du kan klage på, at andre ikke har samme smak som deg er ingen klagesak.

Anonymkode: 98ab3...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker balkanmusikk, så albansk hadde ikke plaget meg :) 

 

Men vi er ulike. Selv syns jeg det er utrolig slitsomt at naboen spiller salmer på full guffe. 
 

men nei.. man sier ikke noe. Sett på egen musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For det første kan jeg synes at "jalla jalla" musikk er mye finere enn engelsk/norsk spesielt om sommeren selv, gir bedre stemning. Men viss du først føler deg berettiget til å klage så får du også forvente å ikke bli tatt på alvor når andre spiller sin musikk til samme lydnivå og det er helt greit. Det er bare lydnivå etter et klokkeslett du kan klage på, at andre ikke har samme smak som deg er ingen klagesak.

Anonymkode: 98ab3...839

ja seff... spesielt tyrkisk musikk... æsj

Anonymkode: 63528...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synes det er mest irriterende om det er mye bass.

Anonymkode: 01cab...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja seff... spesielt tyrkisk musikk... æsj

Anonymkode: 63528...d3a

Ok, du liker ikke det, men hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 98ab3...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller veldig mye Spansk og Fransk. Veldig mye av det er "dunk dunk" musikk. 

Du hadde hatet meg 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart.

Jeg finner musikk med norsk tekst, da av typen som er gitt ut etter 2010, svæææært irriterende. Særlig den mannsstemmen som hele tiden er på radioen og har så syke nødrim. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor i enebolig, men tett mellom to naboer (4 meter mellom hver terrasse). Begge kan spille musikk (heldigvis sjeldent samtidig), ca samme lydnivå. Jeg kan irritere meg grønn over den albanske musikken, men bryr meg ikke nevneverdig over den norsk/ engelske

 

Og det er vel ikke innenfor å si noe, eller?

Anonymkode: 96b9f...8bc

Bedre enn de to naboene her. Enten går det i syre musikk eller edm sjangeren. Og jeg elsker musikk, men høre den summingen til langt på natt. Jeg blir gaaaaaal snart 🤬

Anonymkode: d81e4...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger jallamusikk og spiller det helst selv.

Anonymkode: 09de2...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, mer irritert over snakkingen om vannpipebruken til de utenlandske naboene våre, skjønner ikke hvorfor de må rope til hverandre på arabisk og ungene hyle hele jævla dagen😮‍💨😮‍💨

Anonymkode: 6bbf0...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter mer med sånn tivolijazz. Det høres seriøst ut som om ti tivoliet spiller hver sin sang samtidig. Rett og slett bare en haug med ulyder, mens lytteren finner en av de tusenvis av tonene som han danser i takt med. En må nok ruse seg for å tåle å høre på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jallamusikk er dritt

Anonymkode: ab8fb...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole paus, Ole Ivars, Rune Rudberg, Tor Endresen bare for å nevne noen... For min del er det ekstremt mye norsk musikk eller "musikk"  som er langt værre enn litt Balkan, bollywood, tyrkisk, jalla musikk. Så at norsk musikk alltid er så mye bedre enn andre land bare fordi det er norsk? Vel du om den teorien ts...

Tivoli jazz, tidenes beste salme klassikere, countryfestival alla danseband, ja da snakker vi helvete av dimensjoner for mitt vedkommende, 

Jalla Jalla er å foretrekke og jeg vil si det hører med i de fleste nabolag og er ganske fengende:jepp: i motsetning til mye annet.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har afrikanske naboer og digger den rytmiske musikken de spiller, men jeg har sagt fra til både de og de norske naboene mine når de har spilt for høyt. 

Anonymkode: c830d...8e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mer over "jalla musikk" som du kaller det. 

Vi bor i enebolig og vi har en kommunal bolig oppenfor oss. Det som irriterer er vel egentlig at disse har vinduer / dører åpne, har musikken på og synger (er vel mer egentlig roping)...

Våre andre naboer hører vi faktisk ingenting ifra, så er vel mer at det er kulturforskjeller på hvor mye det er greit å plage sine naboer med støy som er hovedproblemet her for vår del. 

Anonymkode: 8a4d4...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Blir litt som når jeg irriterer meg over alle folk som setter på høy musikk som ikke er Metal....Tror det handler om kulturforskjell. Alle har vel hver sin smak når det kommer til toleranse, musikksjangere, støynivå, osv.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk musikk, østeuropeisk, det er jo andre tonearter eller hva det heter, så ja, det er mer «slitsomt». Man kan sikkert lære seg å like det! Men det høres litt jamrende og halvfalskt ut i mine ører. 

 

Anonymkode: 779b9...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...