AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #61 Skrevet 29. mai 2023 Jeg er renholder og sliter med utmattelse. Det er tortur. Føles ut som jeg går rundt med influensa. Blir jo vant til det, men det er sabla tungt og alt går greit. Nå er jeg sykemeldt, aner ikke om jeg bør tilbake til yrket. Anonymkode: 92fc6...238
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #62 Skrevet 29. mai 2023 Enig med de over, fikk det i graviditeten. Kan legge til at jeg var avhengig av å skrive ned alt jeg skal gjøre og at timeplanen min var alt for booket på jobb og fritid da jeg var gravid. Klarte ikke å planlegge tingene jeg skulle gjøre, og endte med å ta alt på sparket. Selv om jeg hadde en dag uten avtaler klarte jeg ikke å tenke på det jeg skulle senere. Møter, henting i bhg, klesvask, dusje, tannlegen. Alt ble tatt "på sparket" selv om det var skrevet ned i boka. Måtte velge mellom å dusje eller pusse tenner, klarte ikke begge samme samme dagen. Prioriterte 9/10 ganger å pusse tenner, siden de kan bli varig skadet. Orket ikke å handle, eller bestile mat online eller noe, mannen måtte gjøre alt. Er ikke alle som har den luksusen desverre.. Hørte på radio og så på tv, men fikk ikke med meg noe. Sov ekstremt mye. Å hente posten var noe jeg måtte psyke meg opp for en hel dag, og gjerne ta når ingen andre var ute. Kunne ikke la noen se meg udusjet på 6 dagen og i pysjamas og uten sko, fordi det var for tungt å kle på seg. Fatige er ett dårlig liv. Hadde jeg hatt det kronisk måtte jeg bare hjemmehjelp til husarbeidet og hjemmesykepleie til å hjelpe meg. For selv om mannen aldri klaget eller gjorde noe uta det, så kunne jeg se hvordan det brøt han ned og hvor sliten han ble. Anonymkode: 07ec2...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #63 Skrevet 29. mai 2023 Samuelle skrev (På 28.5.2023 den 13.09): Jeg fikk ikke til å tegne at en våtdrakt er for trang og full av bly. Så jeg nøyde meg med sandsekkene fra Mestrenes Mester. Et veldig godt bilde. Mange har fulgt med på den serien, og vet at det blir tyngre og tyngre. For å få frem presset på hodet, så byttet jeg ut den for trange boksen med en skrustikke. Kjenner du deg fortsatt igjen? Er det slik for deg å støvsuge? Si gjerne i fra om jeg skal forandre noe. Ideen er fortsatt på skissestadiet. Jeg er på ferie nå i pinsen, og får ikke malt noe. Men skisseblokken er med 😊 Hva har du på hodet? Anonymkode: 56798...d58
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #64 Skrevet 29. mai 2023 Mange beskriver fatigue som at dere er trøtte og bare vil sove. Er det fatigue? Min fatigue er slik at jeg ikke får sove for er ikke trøtt på den måten, men er inni helvetes sliten og må ligge. Blir verre av lyder, å se på mobilen, lys og sanseinntrykk, det er tungt å puste, å tenke, snakke, leddsmerter, problemer med synet og lesing; får dobbeltsyn og anstrenger øynene hele tiden. Det eneste som hjelper er å være i ro og å spise konstant nesten. Anonymkode: 56798...d58 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #65 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange beskriver fatigue som at dere er trøtte og bare vil sove. Er det fatigue? Min fatigue er slik at jeg ikke får sove for er ikke trøtt på den måten, men er inni helvetes sliten og må ligge. Blir verre av lyder, å se på mobilen, lys og sanseinntrykk, det er tungt å puste, å tenke, snakke, leddsmerter, problemer med synet og lesing; får dobbeltsyn og anstrenger øynene hele tiden. Det eneste som hjelper er å være i ro og å spise konstant nesten. Anonymkode: 56798...d58 Fatigue er gjerne bare en del av ett større sykdomsbilde -jeg har ME og sliter ekstremt med å sove -finnes ikke trøtt men jeg opplever å bli utrolig sløva/døsig som om man er dopet ned -men søvn får jeg lite av og klarer ikke sove på dagtid feks. Anonymkode: 4d1f3...910 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #66 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mange beskriver fatigue som at dere er trøtte og bare vil sove. Er det fatigue? Min fatigue er slik at jeg ikke får sove for er ikke trøtt på den måten, men er inni helvetes sliten og må ligge. Blir verre av lyder, å se på mobilen, lys og sanseinntrykk, det er tungt å puste, å tenke, snakke, leddsmerter, problemer med synet og lesing; får dobbeltsyn og anstrenger øynene hele tiden. Det eneste som hjelper er å være i ro og å spise konstant nesten. Anonymkode: 56798...d58 Har det omtrent helt likt som deg. Føler meg ofte sliten («trøtt»), men får ikke sove om jeg legger meg ned, for er ikke trøtt på den måten. Er bare tappet for energi. Må ta det med ro og begrense sanseinntrykk gjennom hele dagen for å ha nok overskudd til de daglige gjøremålene man ikke kan unngå. Anonymkode: 8ab6e...52a 2
Samuelle Skrevet 6. juni 2023 #67 Skrevet 6. juni 2023 Jeg er ferdig med maleriet om han som står på skøyter i sirup. Jeg har lagt det i denne tråden: 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #68 Skrevet 6. juni 2023 Samuelle skrev (På 28.5.2023 den 13.09): Jeg fikk ikke til å tegne at en våtdrakt er for trang og full av bly. Så jeg nøyde meg med sandsekkene fra Mestrenes Mester. Et veldig godt bilde. Mange har fulgt med på den serien, og vet at det blir tyngre og tyngre. For å få frem presset på hodet, så byttet jeg ut den for trange boksen med en skrustikke. Kjenner du deg fortsatt igjen? Er det slik for deg å støvsuge? Si gjerne i fra om jeg skal forandre noe. Ideen er fortsatt på skissestadiet. Jeg er på ferie nå i pinsen, og får ikke malt noe. Men skisseblokken er med 😊 Ja, akkurat sånn! Krøllen på støvsugerslangen er virkelig prikken over i-en. Eller at støvsugeren eller stolen velter, og jeg er for sliten til å bøye meg ned og løfte den opp. Likte godt skøyte-maleriet, du er skikkelig flink 🙂 Hilsen "Mesternes mester" Anonymkode: 47251...6a6 3
Samuelle Skrevet 6. juni 2023 #69 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, akkurat sånn! Krøllen på støvsugerslangen er virkelig prikken over i-en. Eller at støvsugeren eller stolen velter, og jeg er for sliten til å bøye meg ned og løfte den opp. Likte godt skøyte-maleriet, du er skikkelig flink 🙂 Hilsen "Mesternes mester" Anonymkode: 47251...6a6 Tusen takk for tilbakemeldingen! 😘
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #70 Skrevet 9. juni 2023 Noe for deg TS? https://www.me-foreningen.no/hvem-kan-lage-det-beste-illustrasjonsbildet/?fbclid=IwAR3LJ-PZuTFrsR0OCQ8DBhfbpX2iOqduzaX6WIwErJjmxX-8DHG-ZAbRYAQ Anonymkode: 75a93...922 3
Samuelle Skrevet 6. juli 2023 #71 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 21.56): Noe for deg TS? https://www.me-foreningen.no/hvem-kan-lage-det-beste-illustrasjonsbildet/?fbclid=IwAR3LJ-PZuTFrsR0OCQ8DBhfbpX2iOqduzaX6WIwErJjmxX-8DHG-ZAbRYAQ Anonymkode: 75a93...922 Takk for tips 👍🏻
Samuelle Skrevet 6. juli 2023 #72 Skrevet 6. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 21.33): Ja, akkurat sånn! Krøllen på støvsugerslangen er virkelig prikken over i-en. Eller at støvsugeren eller stolen velter, og jeg er for sliten til å bøye meg ned og løfte den opp. Likte godt skøyte-maleriet, du er skikkelig flink 🙂 Hilsen "Mesternes mester" Anonymkode: 47251...6a6 Jeg må bare beklage at Mestrenes Mester maleriet har tatt så lang tid. Jeg har virkelig slitt med dette maleriet, og hatt lyst til å gi det opp flere ganger. Men jeg har følt et ansvar for å gi deg resultatet, siden du gav meg en så god beskrivelse og har vært så engasjert. Igjen har jeg lagt maleriet i Male-og tegnetråden. Dels for å holde liv i den tråden og dels for å ikke spamme ned denne. Jeg har nærmest kuppet denne tråden, beklager det. Endret 6. juli 2023 av Samuelle 1
Samuelle Skrevet 5. august 2023 #73 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 9.38): For meg er det slik at jeg alltid er sliten. Du har sikkert lest om "skje-teorien", for meg fungerer det ikke helt slik. Jeg er mer som et batteri. Egentlig skulle jeg hatt 9V, men jeg må klare meg med 3V. Og alt jeg gjør gjøres med håndbrekket på, slik at jeg i tillegg til å ha et tredjedels batteri bruker mer energi på alle oppgaver. Derfor varer ikke batteriet så lenge før det må lades. Og lading kan kun skje ved hvile. (Mitt batteri holder til ca 1-4 timer med aktivitet i løpet av dagen, avhengig av intensiteten på aktiviteten) Når batteriet begynner å bli tomt blir effekten også dårligere. Tenk deg batteriet i en lommelykt. Når batteriet begynner å blir tømt blir først lyset svakere og svakere, så begynner det å blinke litt, før det blir helt mørkt. Slik er det med meg også. Først på dagen når batteriet er så fullt som det kan bli går det ganske greit, men så får jeg mindre og mindre energi, og til slutt klarer jeg ikke mobilisere krefter til å gjøre de enkleste ting. Jeg kan stå ved komfyren og røre i en gryte. Jeg merker at batteriet er dårlig, men tenker at jeg kan tyne det litt til, og plutselig går det tomt. Å gå to meter bort til nærmeste stol for å sette meg og hvile en stund er for meg det samme som å klatre Mount Everest. Det eneste jeg klarer å gjøre er å skru av platen, og segne ned på gulvet for å ligge der en stund til jeg får krefter nok til å "klatre Mount Everest", altså reise meg, og gå to meter bort til stolen) Slik oppleves det for meg. Anonymkode: 7ef96...9de Er du her fortsatt? Jeg har brukt lang tid på å finne ut hvordan jeg skulle male «Å ha fatigue er som å bestige Mount Everest». Nå er det omsider ferdig. Takk til alle som har gitt sine opplevelser til denne tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå