Gå til innhold

Ble mobbet av storesøstrene til vennene mine, hvordan forholde meg til de i voksen alder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok ikke sikkert noen av dem mente å mobbe deg, men litt du som var usikker, som man ofte er med eldre når man er barn. Å herme etter dialekter er jo noe "alle" gjør med alle og enhver. Er fra Stavanger selv, og østlandsk var spesielt kult å snakke.

Å se surt på folk og ikke si hei er nok heller ikke ment som mobbing, det kjenner jeg i hvert fall mange som gjør! 

Og husk: du var venninne til lillesøster, jeg hadde venninner med småsøsken og det var jo om å gjøre å bli kvitt dem som tenåringer/unge voksne. Det siste man gidder i verden når man er 16 er noen på 10.

Men du - hvis det var mobbing, så er det som oftest sånn at de som mobbet som unge bir ordentlig flaue og skamfulle over å tenke på det som voksne. Det er du som vinner her, det er mobberne som burde grue seg til å se deg igjen, for da ser de den idioten de var en gang. Så gå med rak rygg.

Konfronter dem gjerne om du ser dem, bare å slenge ut haha er det deg, å GUD så jeg hatet dere da jeg var liten, dere var ikke noe snille med meg. Jeg endte tilfeldigvis opp med å jobbe med to jeg gikk på ungdomsskolen med hvor hun ene hadde laget et mobbete kallenavn på hun andre den gang, og "offeret" nevnte det (ikke fordi hun aldri kom over det, det var noe hun lo av nå) og "mobberen" la hodet i hendene og sa at ja, herregud, jeg var litt av en bitch på den tiden. 

Anonymkode: 65ef7...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker said:

De ertet meg ikke. De lo ikke. Det var psykisk mobbing. 

Anonymkode: 90c1d...f56

Skjedde det kun når du ringte til søstrene deres? Eller ringte de deg og gjorde dette og fulgte etter deg og oppsøkte deg for å gjøre dette?

Anonymkode: aedd2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Herremann...bli voksen. Det er gjerne de blitt. Det er ikke alt som handler om deg. De var gjerne sur for noe annet. Hvorfor tror du at de husker deg eller kjenner deg igjen?? Du var sikkert sett på som en irriterende venn av like irriterende lillesøster. Tror du de var superhyggelig mot andre? 

Det handlet ikke om deg. Get over deg selv. 

Anonymkode: bf5ac...356

Forstår du er anonym for dette hadde jeg vært flau over å skrive jeg og🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun sier det var systematisk og gjentakende. 

Anonymkode: d7aa2...a0c

Herregud å herme etter dialekt over telefonen er virkelig ikke mobbing....... For noen aspeløv. Prøv å vokse opp som trønder i Bergen du 😂🤷🏼‍♀️ Jeg overlevde!

Anonymkode: 9c7e8...3ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Herremann...bli voksen. Det er gjerne de blitt. Det er ikke alt som handler om deg. De var gjerne sur for noe annet. Hvorfor tror du at de husker deg eller kjenner deg igjen?? Du var sikkert sett på som en irriterende venn av like irriterende lillesøster. Tror du de var superhyggelig mot andre? 

Det handlet ikke om deg. Get over deg selv. 

Anonymkode: bf5ac...356

Det ville jo vært overraskende om de ikke kjente igjen TS. 

Man kan vise litt forståelse overfor den yngste av disse, men å oppføre seg slik som de eldste, i voksen alder, er overhodet ikke greit.

En stor ulempe ved å bo på et lite sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jo, det er mobbing. Jeg slet jo psykisk og grudde meg hver gang til å se de. Gruer meg nå også i voksen alder. 

Anonymkode: 90c1d...f56

Det er ikke mobbing at noen er sur. 

Du høres ganske sensitiv ut, for det du beskriver er ikke mobbing. Joda, teit å herme etter deg når du snakket i telefonen, men det er jo ikke noe å grue seg til. Du trenger jo ikke å hilse på dem, om du ser dem… 

Anonymkode: 99d87...ca7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, bare ignorér de råtne eplene i denne tråden. Husk på at de ikke har ryggrad til å poste med eget brukernavn engang.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Herregud å herme etter dialekt over telefonen er virkelig ikke mobbing....... For noen aspeløv. Prøv å vokse opp som trønder i Bergen du 😂🤷🏼‍♀️ Jeg overlevde!

Anonymkode: 9c7e8...3ab

Haha jeg innså nettopp at jeg er en bølle for jeg digger dette🥱🤣Og for å ha sagt det…jeg har selv blitt mobbet og forventet noe sterkere saker enn blikking, taushet og herming🤓Ser visst ut som om jeg enda blir mobbet; har bare ikke skjønt det før ts gjorde meg oppmerksom på det😛

Anonymkode: 78547...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...