Gå til innhold

Kompis som blir i forholdet kun pga barn. Hva slags råd skal jeg gi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis går ikke denne mannen fra sin syke kone selv om han har funnet en som er mer utseendemessig passende til ham.

Anonymkode: c0738...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Refreng

Høres ut som han gjør det riktige valget. Når man har vært gjenom tykt og tynt kan lojaliteten være sterk. Jeg hadde heller aldri gått fra partner i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars familie med syk mor. Tenk om far skulle bare stikke av og leve med en frisk dame og la syk mor og barn sitte igjen. Han tenker vel på barna også, de trenger en far som gjør at mor fungerer, for deres skyld. 

Anonymkode: 56b37...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

 

Neida, jeg er ikke det, men har vel antakeligvis så kjedelig kjærlighetsliv selv at jeg lever det ut via andre. Jeg har følt litt på at kompisen min tror hun andre egentlig er den store kjærligheten, og det er kanskje et begrep jeg selv har idolisert. Det er i grunn derfor jeg spør her. Jeg er åpen for at jeg legger for mye i hva den store kjærligheten er. Man er jo på en måte vandt til å se romantiske filmer, hvor to stk ikke kan være sammen, pga helt idiotiske ting, før de til slutt selvfølgelig ender opp sammen. 

Jeg er åpen for at ting er mer komplisert i det virkelige liv. Kanskje jeg bare skal fortsette å jatte med.

Anonymkode: e5192...96c

Men vet hun andre det selv? Er HUN forelsket i han, eller bare venner? 

Anonymkode: d9777...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS - du fungerer som denne mannens virkelighetsflukt. Det er ikke en rolle du ønsker å befinne deg i. Det er ikke «deg» han liker, men han trenger å drømme seg vekk fra hverdagen.

Anonymkode: dfdb4...df4

Dette! Har opplevd selv dette, og det er slitsomt å være den personen som skal være den som stadig må motta småslibrige meldinger og bli tilsendt meldinger med hans fantasier…

Anonymkode: d9777...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør gjøre vennen oppmerksom på det men å gå sånn er veldig vanskelig uansett.  Han har nok følelser for kona også. Kanskje de kan møtes litt senere i livet

Anonymkode: 3bdc4...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle forhold dabber av med tiden, man kan alltids finne seg noen mer spennende, mer vakker osv. I norge er vi vant til å ta valg som gagner oss selv mest og derfor varer de fleste forhold ikke.

Jeg har stor respekt for menn som han, tenker det ikke er så mange menn igjen som han. Har tok ett vanskelig og ærverdig valg isteden for å tenke med pikken eller følge følelsene. Han har det jo ikke kjipt i ekteskapet sitt heller virker det som så bedre å ta vare på det han har.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke i gode og dårlige tider da? Hva slags samfunn blir vi om vi skal forlate en partner og barn når de blir syke? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan bli syke, det vet vi når vi gifter oss/får barn. Hva om hun nye blir syk, skal han bare stikke og finne seg en enda en ny da også? 
 

Om kona heller ikke har romantiske følelser igjen kunne de eventuelt prøvd et åpent forhold? For det som lokker med hun nye er nok spenningen… han vil trolig bli lei der etterhvert, og da har han mistet familien sin. 

Anonymkode: 08c7d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det alltid riktig å bli pga barn? Jeg har en kompis som forelsket seg i det han selv beskriver som sin tvillingsjel. De er så like i personligheten og har det veldig gøy sammen. Så vidt jeg vet er hun en veldig bra person som ikke har problemer med å skaffe seg en mann. Utseendemessig er de også en bedre match enn han og kona. Ikke at det egentlig har noe å si, men. 

Han har i hvert fall tatt det "rette" valget og avsluttet den nære relasjonen han hadde med hun andre. De hadde aldri sex, men omtrent alt annet. Han valgte å bli fordi han sier han ikke vil være egoistisk og må ta vare på familien sin. Han er nok glad i kona også. De har ingen konflikter tror jeg. Bare litt lite intimitet, så vidt jeg har skjønt, fordi hun er kronisk syk. Hun er ofte helt avhengig av han i hverdagen for å få ting til å gå rundt (hun har ME eller noe i den retningen). Jeg har spurt han rett ut om han hadde valgt hun andre dersom han ikke hadde barn, og han svarer ja til dette. Jeg kjenner alle litt (men mest han) derfor har han ventilert litt hos meg.

Jeg er så usikker på om jeg skal si at han har gjort det rette, eller om han bør gå etter hun som passer han mye bedre? Jeg er singel og barnløs selv, så det er mulig jeg, som aldri har vært gift, har et urealistisk bilde på den store kjærligheten. For jeg er jo egentlig der at jeg vil oppfordre han til å tenke på å gå for det. Vil man ikke ofte angre i en slik situasjon, eller greier man fint å glemme den andre?

Anonymkode: e5192...96c

Han tar egne valg, så du trenger ikke blande deg inn i hans valg. Dessuten når man er i langvarig forhold,  vil det alltid dukke opp noen fristelser, men det betyr ikke at det grønnere på andre siden. Og man kan fint velge å fortsette der der man er. Uten å ha prøvd ut noe nytt. 

Han har valgt kona og barns, og er vel fornøyd med det. Så da skjønner jeg ikke din iver iht føle på å legge seg opp i det.

 

Anonymkode: 36dc6...4a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror vennen din behøver å høre at det er lov til å gi slipp selvom man har barn og syk ektefelle, slik at vennen din kanskje kan kjenne litt på den følelsen av at det ikke er så forbudt å finne kjærligheten andre steder.

Samtidig forståelse for at å forlate syk ektefelle og skulle ha delt omsorg for barn er en stor sorg det også som vil komme med det. Mulig kompisen din også trenger litt tid fra denne sjelevennen for å innse at om han skal gå fra kona så er det ikke for å innlede et nytt forhold, men for seg selv og sitt eget liv.

Hilsen en i omtrent identisk posisjon som kompisen din, nesten litt rart å lese dette😅

Anonymkode: 08958...31f

Det er absolutt lov å gi slipp på partner sykdom eller ei, men fryktelig dumt basert på råd fra en som tror livet er Disney on Ice. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har tatt et valg om å få barn med koma. Da må han søren med stå i det valget. Folk avslutter forhold på altfor tynt grunnlag nå for tiden. Hold deg unna med å gi råd..

Anonymkode: 3b174...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 timer siden):

Det er absolutt lov å gi slipp på partner sykdom eller ei, men fryktelig dumt basert på råd fra en som tror livet er Disney on Ice. 

Absolutt enig i det! Mest trolig derfor kompisen også blir værende der han er😊

Anonymkode: 08958...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...