Gå til innhold

Lønn som ikke kommer før ettermiddagen -


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig i at man bør ha penger igjen fra forrige måned, men det skal jo ikke være nødvendig å ha en ekstra lønning stående på lønnskonto, eller overføre fra sparekonto tilfelle lønna ikke kommer i tide. Lønna skal komme i tide. 

Anonymkode: 1b0f2...2cf

Denne diskusjonen handler da ikke om lønna kommer i tide eller ikke 😂

Anonymkode: d5f7a...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betaler aldri regninger for sent, selv ikke en dag. Hos oss er det slik at lønna skal være tilgjengelig fra morgenen av, sånn at regninger kan trekkes den dagen. 

Anonymkode: 1b0f2...2cf

Du betaler ikke regningene for sent når du betaler de på riktig dato, selv om det er på ettermiddagen 😂

 

Fyfader folk lever virkelig på en egen planet her inne. Sentrum av universet tydeligvis 😂

Anonymkode: d5f7a...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne diskusjonen handler da ikke om lønna kommer i tide eller ikke 😂

Anonymkode: d5f7a...e73

Å, da er overskriften sikkert misvisende.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du betaler ikke regningene for sent når du betaler de på riktig dato, selv om det er på ettermiddagen 😂

 

Fyfader folk lever virkelig på en egen planet her inne. Sentrum av universet tydeligvis 😂

Anonymkode: d5f7a...e73

Regninger betalt på ettermiddagen går ikke ut før dagen etter. Man får selvsagt ikke purring, men for meg er det et prinsipp å alltid betale i tide. 

Anonymkode: 1b0f2...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2023 at 3:03 PM, AnonymBruker said:

Er det bare jeg som reagerer på dette? Men jeg mener at når man har lønning f.eks den 15. Så skal pengene være på konto grytidlig morgen eller kvelden før. 

Hos min arbeidsgiver får vi ikke lønnen før på ettermiddagen den 15. Jeg synes det er frekt.

Hva synes dere? 

Anonymkode: b5a98...523

Kunne ikke brydd meg mindre. Men nå har jeg blitt såpass voksen og lever rimelig stabilt, så jeg har såpass kontroll over økonomien at det alltid er godt med penger igjen på konto når ny lønn kommer, samt har både sparing og buffer.

Så lenge jeg får riktig lønn mtp. overtid osv. så er jeg fornøyd. Om den kommer kl 08 eller 15 har null og niks å si for min del. Ikke jobber jeg et sted hvor jeg kan bruke penger i løpet av arbeidsdagen heller, så det får enda mindre å si da. 

Anonymkode: aa296...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...