Gå til innhold

Venninne føler seg utelatt, overdriver hun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en vennegjeng på 6 stk,  og for en stund siden hadde vi utdrikningslaget for den ene i gjengen. Jeg er forlover, og tilfeldigheter førte til at jeg ba om hjelp til planlegging fra de 3 av de andre i gjengen. De visste altså hva vi skulle gjøre den dagen , men det var jo hemmelig for alle de andre gjestene.  De andre vennene til hun som skulle gifte seg ble også bedt i utdrikningslaget.

Uansett så er den 4 i jentegjengen såret over måten vi har gjort ting på. Under utdrikningslaget skjedde det litt uforutsette ting som gjorde at jeg måtte rådføre med med de andre i den jentegjengen. Jeg pratet da med de 3 jeg hadde fått hjelp til planlegging fra. Det ble kanskje litt hvisking oss i mellom. Hun fjerde kom og spurte hva det var , men det skulle jo være en overraskelse for alle gjestene så vi fortalte det ikke. Uansett så føler hun seg nå såret , og mener vi hvisket og tisket oss i mellom mens hun stod sammen med oss. Jeg kan ikke huske at vi gjorde det så særlig..Hun føler seg også utelatt. Hun synes også at vi var så barnslige at hun velger oss bort ved flere anledninger nå. Men vi mente ikke å utelate henne. Det bare ble litt sånn. 

Er dette virkelig noe å ta på vei for? Eller burde vi be om unnskyldning her? 

Anonymkode: 902e7...b2c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke om hun overdriver, for jeg var ikke i situasjonen og så hvordan det egentlig var. 
 

Uansett så føler hun seg utelatt, og noe som skjedde førte til at hun ble såret. Det er jo i det minste greit å snakke ut om dette, i og med at dere er en vennegjeng.

Anonymkode: d2d5c...76a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ikke hele venninnegjengen inkludert?

Anonymkode: 2016f...504

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her høres det ut som dere, og spesielt du, har oppført dere som en gjeng med drittkjerringer. Man driver ikke med utfrysning av venninner når man er over 13, ærlig talt!

Hun var den eneste i venninnegjengen som ble holdt utenfor. Utrolig kvalmende oppførsel av deg.

Anonymkode: d36ca...921

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke helt normalt ut. De andre bør jo vite hva dere skal gjøre med tanke på økonomi, tilpasninger o.l.. I de utdrikningslagene jeg har vært invitert i har vi planlagt det meste i fellesskap. At en i vennegjengen blir holdt utenfor på denne måten er absolutt ikke greit, og på kanten til barnslig oppførsel. Absolutt grunnlag for at du skal si unnskyld, men vent til du innser det selv - slik at det faktisk betyr noe.
Håper dere hadde det gøy i hvert fall!

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Programmet pleier bare å være hemmelig for bruden, ikke de andre deltakerne. Jeg syns det høres ut som du oppførte deg som en drittsekk, og forstår godt at denne venninnen føler seg utelatt. Din måte å gjøre ting på har nå skapt dårlig stemning i vennegjengen, og attpåtil før ett bryllup.

Anonymkode: ed1d4...882

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør be om unnskyldning.

Anonymkode: f27fd...cfe

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi er en vennegjeng på 6 stk,  og for en stund siden hadde vi utdrikningslaget for den ene i gjengen. Jeg er forlover, og tilfeldigheter førte til at jeg ba om hjelp til planlegging fra de 3 av de andre i gjengen. De visste altså hva vi skulle gjøre den dagen , men det var jo hemmelig for alle de andre gjestene.  De andre vennene til hun som skulle gifte seg ble også bedt i utdrikningslaget.

Uansett så er den 4 i jentegjengen såret over måten vi har gjort ting på. Under utdrikningslaget skjedde det litt uforutsette ting som gjorde at jeg måtte rådføre med med de andre i den jentegjengen. Jeg pratet da med de 3 jeg hadde fått hjelp til planlegging fra. Det ble kanskje litt hvisking oss i mellom. Hun fjerde kom og spurte hva det var , men det skulle jo være en overraskelse for alle gjestene så vi fortalte det ikke. Uansett så føler hun seg nå såret , og mener vi hvisket og tisket oss i mellom mens hun stod sammen med oss. Jeg kan ikke huske at vi gjorde det så særlig..Hun føler seg også utelatt. Hun synes også at vi var så barnslige at hun velger oss bort ved flere anledninger nå. Men vi mente ikke å utelate henne. Det bare ble litt sånn. 

Er dette virkelig noe å ta på vei for? Eller burde vi be om unnskyldning her? 

Anonymkode: 902e7...b2c

Der er jo frekke, og tydelig klarer du heller ikke bare akseptere hva hun føler og opplever - alle har hver sin sannhet og hvert sitt perspektiv, dette vet du vel? For øvrig var det fullstendig unødvendig å holde én person utenfor på den måten, det viktigste er at bruden blir overrasket. Det blir litt som mobbing, men utestengelse og frekt er det uansett. 

Anonymkode: fefd3...0c8

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle en gjeng umodne kvinner - dette skjer hver jævla gang.

Utestengelse, baksnakking, rykter, mobbing. 
 

Er dere tenåringer? Skam dere. 

Anonymkode: fefd3...0c8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen av dere selv klarer å sette dere i hennes sko og se hvilken bedriten oppførsel dere hadde, er jo bare helt makeløst.. En En jentegjeng på 6 der én er brud og derfor naturlig "ekskludert" fra planleggingen men likevel midtpunkt,  4 i tiskeviskegjeng og hun som da står alene, hva gir du meg.

Selvfølgelig bør dere si unnskyld. Syns det er veldig rart at ingen av de 3 andre reagerte på ekskluderingen. Gjør dere slik ofte?

Anonymkode: 066a6...e6b

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det minste troverdig at du ikke forstår hvordan det føles for hun ene som ble utelatt - eller at ingen av dere tenkte på det på forhånd. Skjønner godt at hun velger dere bort nå. Venner som bryr seg så lite som dere er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 4b1d3...fb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere/du har jo vist at hun ikke er like med i gjengen som dere andre. Spesielt tydelig om du ikke enset at du holdt henne utenfor, da gjorde dere nok allerede. Her har du/der driti dere ut ja.

Anonymkode: f48f2...ddd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si at dette er et arrangert barnebryllup? 

Dette er for å si det mildt et ganske stygt tilfelle av utestengelse, og som de fleste skjønner altså mobbing. 

Det er som de sier, flere enn to kvinner så blir det problemer

Anonymkode: 933ee...4e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handlet jo ikke denne dagen om henne, men om bruden.

Samtidig er altså dere en vennegjeng hvor en gifter seg - og du involverer alle utenom en.

Så underveis har du/dere en atferd som fremstår veldig ekskluderende.

Er jo veldig lett å misforstå det? Er det en grunn til at denne ene ikke var med på forhånd i planlegging og at resten i gjengen måtte være deltakende? 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har en vennegjeng på 3 stk. og trenger hjelp fra én til å dekke bord før en middag, så utestenger vi tredjemann ifølge dere over? Gud bedre, glad vennegjengen min har egne liv å være opptatt med og ikke henger seg opp i at alle må være med på alt! 

Anonymkode: 397d3...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvis jeg har en vennegjeng på 3 stk. og trenger hjelp fra én til å dekke bord før en middag, så utestenger vi tredjemann ifølge dere over? Gud bedre, glad vennegjengen min har egne liv å være opptatt med og ikke henger seg opp i at alle må være med på alt! 

Anonymkode: 397d3...232

Står du å hvisketisker med hun ene, da? Og nekter å fortelle tredjemann at du bare ville ha hjelp til å dekke bordet?

Anonymkode: bb156...bca

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har arrangert et utdrikningslag, hvor 4 av 6 personer i gjengen visste hva som skulle skje, dere hvisket til hverandre og lurer på hvorfor den ene venninnen føler seg utelatt? Jeg hadde selv følt meg utelatt om alle i gjengen hadde visst hva som skulle skje videre og at dere gjorde alt bak ryggen de to vennene uten å inkludere hele gjengen.. Om så mange folk skulle være med på å arrangere, så kunne dere like godt inkludere de to venninner.. 

Anonymkode: 62dd4...00e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vennegjeng på 6, den ene er bruden så hun kan åpenbart ikke involveres i planene - dere er 5 igjen og du tar med deg 3 av dem i planleggingen?

Nei, hun overdriver ikke!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min holdning til slikt er at det koster utrolig lite å si unnskyld/beklager. Man trenger ikke å innhente "dom" på det. Det holder at hun ble såret. Da sier man unnskyld. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...