Gå til innhold

Jenter: flere som merker det er ekstra tungt og trene under mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en knallbra treningsuke forrige uke, denne uka not so much. Fikk mensen i går og føler meg så daff, umotivert og lei. Håper følelsen forsvinner sammen med tante rød ila uken. 

Anonymkode: 2e4fe...678

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke under selve mensen, men i dagene før er jeg helt pumpa. Tilpasser intensitet etter dagsform, så går seg til. 

Anonymkode: b90d1...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, dagene før som er værst. OG under eggløsning, dagene før... sykt trøtt

Anonymkode: faba0...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt motsatt. Dagene før mens går tregt, og gjerne første mensdag. Men dag 2 og resten av menstruasjon, samt uka etter er de ukene som jeg virkelig kan få max ut av treningen min. Dette er også forsket på og konkludert med at kvinner er sterkest de to første ukene av syklusen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt

Anonymkode: b5693...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg alltid mer trøtt og daff de siste par dagene før mensen kommer, og første menstruasjonsdag. Føler meg helt normal de andre dagene av menstruasjonen. Har lært meg å forvente mindre av meg selv disse dagene. Samtidig som jeg også syns det hjelper med en løpetur ved pms, får mer energi av det, men tar det gjerne roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det forsket en del på de siste årene. Selv jeg som er mann vet at menstrasjon har betydning for fysiske prestasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt ødelagt ved eggløsning og dagene rett før mensen.

Anonymkode: 09923...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Løfterikke like tungt. :(
Og ting gjør mer vondt rett før og under mensen. Sjekker menskalenderen før jeg skal ta Dermapen neste gang. 

Anonymkode: 08f21...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har markant mindre energi og styrke uken FØR mens. Føler meg supersterk når jeg først har fått mensen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

James Smith har snakka mye om dette, og det er litt kult at det kommer fra en mann. Han har blant annet denne TED-talken om kvinners syklus og hvordan det påvirker trening og muligheten til å miste fett når man slanker seg. 

 

 

Anonymkode: 03caf...a6a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok svakest rundt eggløsning og uken før mensen. Føler meg ofte litt tung de første par dagene av mensen, men så får jeg en god boost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke under mensen, men gjerne før. Da er jeg lat, og craver sukker og karbohydrater 

Anonymkode: 99670...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er noen dager uti mensen og var et beist på trening i dag. Før mensen? Alt jeg ville ha var pasta og tanken på å løfte vekter var frastøtende. Men syns det er en fin mulighet for å gå på yoga, spesielt hvis jeg er irritabel. Det er innmari irriterende at hormonene svinger så mye over en måned. Jeg har flo appen og den gir meg noen aha opplevelser for å si det mildt. "Du kan være sliten og emosjonell i dag" :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles ut som om det flyter med blod i trusa og som om blodkoaglene ligger som gele klumper og vil ut, så ja det blir nok en hel del mindre aktivitet i den perioden.

Anonymkode: 15622...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...