Gå til innhold

Menns humor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De mennene jeg har vært sammen med har en ting felles, de likte å latterliggjøre meg. Mener jeg. De mente at jeg ikke har humor og ikke tåler noe. Humoren går ut på å få meg til å fremstå litt dum. Løfte seg selv. Gjerne trekke frem ting jeg ikke helt fikk til eller synes er vanskelig og så le av det. Eller le hvis jeg ble sint. Be meg si banneord og så le av det. Gjør alle menn sånn? Har aldri opplevd noen andre enn kjærester som gjør sånt. Hvordan unngå sånne i fremtiden? Det kommer gjerne snikende over tid og iblandet lovevombing, balanserer det slik at jeg ikke greier å gå.  Jeg gidder ikke lenger å la menn hevde seg selv ved å tråkke på meg. 

Anonymkode: 0542d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI, alle menn er ikke sånn. De du beskriver er drittsekker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nedverdigende og kommer fra av at de ikke har respekt for kvinner som kjønn. Stort rødt flagg men desverre ganske utbredt. Sett ned foten og forlat de. Ingen som ser ned på damer som kjønn fortjener å ha dame 

Anonymkode: 72c28...bf4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt og ikke akseptabelt. 

Anonymkode: 2fb40...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stole på at egen opplevelse og egne følelser er riktige? At det ikke er som eksene sier at jeg ikke tåler noe? Har egentlig konkludert med at jeg heller vil være overfølsom og singel, enn å skulle tåle det der

Anonymkode: 0542d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan jeg stole på at egen opplevelse og egne følelser er riktige? At det ikke er som eksene sier at jeg ikke tåler noe? Har egentlig konkludert med at jeg heller vil være overfølsom og singel, enn å skulle tåle det der

Anonymkode: 0542d...edf

Ja du kan stole på deg selv og ikke på menn med kvinnenedsettende holdninger. Men menn vokser opp til å tro at sånne holdninger er normalen og ok, og de lærer fra andre menn at når kvinner reagerer er det kvinnen som liksom er overfølsom istedet for de selv som er en drittsekk fordi de tror det er normalen og naturlig med sånn kvinnesyn. 

Vil minne deg på at for bare hundre år siden så var hysteria en psykiatrisk diagnose som ble gitt til hovedsakelig kvinner som ikke adlydet menn og som opprørte mot menns misbruk. Vi lever fortsatt i et patriarkat, ingen tvil om det. 

Anonymkode: 72c28...bf4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du kan stole på deg selv. Du har all rett til å sette grenser for hva som er greit, og du har krav på å definere hva som er morsomt og hva som er nedlatende. Latterliggjøring og det å gjøre deg liten (bagatellisering) er vanlige hersketeknikker.

Det å legge ansvaret for overtrampene på deg er også veldig vanlig blant partnere med narsissistiske tendenser.
De trør over, men tar tak i reaksjonen din, heller enn å ta ansvar for seg selv og sin egen adferd. Jeg tenker at det er en form for gaslighting, dette forsøket på å innbille deg at du er følsom og overdriver. De gjør det for å forskyve din aksept gradvis. Det er meningen at du gradvis skal måtte tåle mer, men uten å tørre å si fra fordi du vet at det fører til hån av deg. Det er en ond loop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De mennene jeg har vært sammen med har en ting felles, de likte å latterliggjøre meg. Mener jeg. De mente at jeg ikke har humor og ikke tåler noe. Humoren går ut på å få meg til å fremstå litt dum. Løfte seg selv. Gjerne trekke frem ting jeg ikke helt fikk til eller synes er vanskelig og så le av det. Eller le hvis jeg ble sint. Be meg si banneord og så le av det. Gjør alle menn sånn? Har aldri opplevd noen andre enn kjærester som gjør sånt. Hvordan unngå sånne i fremtiden? Det kommer gjerne snikende over tid og iblandet lovevombing, balanserer det slik at jeg ikke greier å gå.  Jeg gidder ikke lenger å la menn hevde seg selv ved å tråkke på meg. 

Anonymkode: 0542d...edf

Alle menn er ikke sånn. Jeg er gift med en mann som ikke er sånn. Men jeg har også vært samboer med en mann som var sånn. 

Anonymkode: 8cb48...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...