Gå til innhold

Fjerning av innlegg og likes teller ved brukernavn


Cid
Gå til løsning Løst av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Cid skrev (24 minutter siden):

Men man ser det ikke ved siden av brukernavnet 

Jeg ser det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Får du det opp på desktop evt. nettbrett?

Rhodiola, adm.

Jeg bruker aldri pc og nettbrett har jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Jeg ser det 

Men ikke jeg og mange andre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Men ikke jeg og mange andre 

Skjønte det🤣 jeg satt på pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (På 7.5.2023 den 1.39):

Hva skjedde med å se antall innlegg og likes på de andre brukerne i tråden?

Det blå feltet ved bildet under pleide å være dekket av folks omdømmepoeng. Skikkelig skuffende at det er fjernet 

:balltre:

D6ABA9A4-5BDA-4403-A7AB-5FCE9AC66CDF.jpeg

Nå står det på siden når man er på pc. Ja, skikkelig irriterende. Og hvorfor står det plutselig f.eks. 15,3 innlegg tro? Istedenfor f.eks. 15317, - selv om det vises riktig tall ved å holde markøren over? Du kan ikke svare, men det er det gjerne en annen som kan

Badebuksa2.0 skrev (På 9.5.2023 den 13.52):

Jeg ser det 

På pc ser man det nederst på venstre side. Ikke ved siden av, i den forstand øverst, slik en annen illustrerer med blå farge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Når forumet ble oppgradert for en liten stund tilbake var det en del forandringer visuelt fra programvaren sin side mtp tilgjengelighet i form av farger og tekst. Altså at det skal være lettere å bruke for de med f.eks nedsatt syn eller totalt synstap og som dermed må bruke opplesningsverktøy. 

Fjerning av antall innlegg og likes ble dermed fjernet på mobil for å rydde opp i utseende av forstyrrende elementer på en liten skjerm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (11 timer siden):

Når forumet ble oppgradert for en liten stund tilbake var det en del forandringer visuelt fra programvaren sin side mtp tilgjengelighet i form av farger og tekst. Altså at det skal være lettere å bruke for de med f.eks nedsatt syn eller totalt synstap og som dermed må bruke opplesningsverktøy. 

Fjerning av antall innlegg og likes ble dermed fjernet på mobil for å rydde opp i utseende av forstyrrende elementer på en liten skjerm. 

Det var en elendig oppgradering og kan muligens senke trafikken her inne. Oppfordrer til at det endres på.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (12 timer siden):

Når forumet ble oppgradert for en liten stund tilbake var det en del forandringer visuelt fra programvaren sin side mtp tilgjengelighet i form av farger og tekst. Altså at det skal være lettere å bruke for de med f.eks nedsatt syn eller totalt synstap og som dermed må bruke opplesningsverktøy. 

Fjerning av antall innlegg og likes ble dermed fjernet på mobil for å rydde opp i utseende av forstyrrende elementer på en liten skjerm. 

Skjønner den, men dere har basically gjort forumet langt dårligere for majoriteten av brukerene med denne oppgraderingen

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (11 timer siden):

Det var en elendig oppgradering og kan muligens senke trafikken her inne. Oppfordrer til at det endres på.

skreppamedleppa skrev (11 timer siden):

Skjønner den, men dere har basically gjort forumet langt dårligere for majoriteten av brukerene med denne oppgraderingen

Tenker dere da kun på innlegg og likes på mobil eller er det annet som også er forandret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Håper virkelig det kan komme tilbake, det er irriterende å måtte gå inn på profil hver gang for å sjekke antall innlegg eller likes. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Forumansvarlig skrev (På 16.5.2023 den 9.07):

Tenker dere da kun på innlegg og likes på mobil eller er det annet som også er forandret? 

Antall like og innlegg bak brukernavnet på mobil, det må tilbake.

Bare tull at det er visuell støy, når det står bak brukernavn og ikke engang er en del av innlegget.

Det som er støy er at man fysisk må rotere mobilen eller gå inn på brukeren for hvert innlegg for å se dette på mobil.

Her mener jeg forumet burde ta til seg kritikk når så mange er misfornøyde, og ønsker dette tilbake.

Er ikke forumet for brukerne? Da burde dere høre på brukerne når de ønsker denne funksjonen tilbake.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Antall like og innlegg bak brukernavnet på mobil, det må tilbake.

Bare tull at det er visuell støy, når det står bak brukernavn og ikke engang er en del av innlegget.

Det som er støy er at man fysisk må rotere mobilen eller gå inn på brukeren for hvert innlegg for å se dette på mobil.

Her mener jeg forumet burde ta til seg kritikk når så mange er misfornøyde, og ønsker dette tilbake.

Er ikke forumet for brukerne? Da burde dere høre på brukerne når de ønsker denne funksjonen tilbake.

Kunne ikke sagt det bedre selv! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, informasjon om innlegg og likes har jeg savnet på mobil. Så enig med resten her. 

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er viktig å minimere antall innlegg på brukerne. Cid feks har 10 735 innlegg, men dette har blitt forkortet til 10,7K. Det er ikke rare plassbesparelsen/støybesparelsen som har blitt gjort. Faktisk så er antall tegn akkurat det samme. 10 735 vs 10,7K. 

Samme problemstilling inne på profilene, bare da på antall likes / nettsamfunnsomdømme, har blitt omgjort fra 8 891 til 8,9K. 

Dette er faktisk irriterende, så jeg har et ønske om at det reverseres. 🤞

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (2 timer siden):

Ja, informasjon om innlegg og likes har jeg savnet på mobil. Så enig med resten her. 

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er viktig å minimere antall innlegg på brukerne. Cid feks har 10 735 innlegg, men dette har blitt forkortet til 10,7K. Det er ikke rare plassbesparelsen/støybesparelsen som har blitt gjort. Faktisk så er antall tegn akkurat det samme. 10 735 vs 10,7K. 

Samme problemstilling inne på profilene, bare da på antall likes / nettsamfunnsomdømme, har blitt omgjort fra 8 891 til 8,9K. 

Dette er faktisk irriterende, så jeg har et ønske om at det reverseres. 🤞

Jeg synes det er synd hvor mange funksjoner som har forsvunnet med årene, når jeg ble medlem for nesten 10 år siden så hadde man for eksempel en knapp på pm hvor man kunne sende all pm historikk til email, på profilene så var der en "rapporter bruker" knapp. Man kunne se alle som var innom en tråd til hver tid så samt de ikke logget inn som skjult bruker, er sikkert flere funksjoner som jeg ikke kommer på akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er synd hvor mange funksjoner som har forsvunnet med årene, når jeg ble medlem for nesten 10 år siden så hadde man for eksempel en knapp på pm hvor man kunne sende all pm historikk til email, på profilene så var der en "rapporter bruker" knapp. Man kunne se alle som var innom en tråd til hver tid så samt de ikke logget inn som skjult bruker, er sikkert flere funksjoner som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Interessant. Åpenbart lenge siden, for det har ikke vært slik siden 2017. ;) 

Det er altså ikke slik at forenklinger gjør ting bedre, men heller at det ser fattigere ut. Og det er alltids en eller annen som bruker disse "overflødige" funksjonene som blir fjernet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Interessant. Åpenbart lenge siden, for det har ikke vært slik siden 2017. ;) 

Det er altså ikke slik at forenklinger gjør ting bedre, men heller at det ser fattigere ut. Og det er alltids en eller annen som bruker disse "overflødige" funksjonene som blir fjernet. 

Mye endret seg for 8 år siden når det kom en ganske stor oppdatering til forum programvaren, kg var nesten ikke til å kjenne igjen og flere hoppet faktisk skip på grunn av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Cid said:

Man kunne se alle som var innom en tråd til hver tid så samt de ikke logget inn som skjult bruker,

Det er fortsatt mulig å logge inn som skjult, se under sikkerhet/personvern.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (2 timer siden):

Det er fortsatt mulig å logge inn som skjult, se under sikkerhet/personvern.

 

Men man kan ikke se hvem som er aktiv i tråder lengre.

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til funksjoner som har forsvunnet så er jeg overrasket over at muligheten til å se siste besøkende fortsatt er her, det kunne godt blitt fjernet for min del siden det er alt for enkelt for folk å kunne bli paranoide hvis man ser samme brukere har vært innom flere ganger (flere har i løpet av årene) og hva er egentlig poenget med å skulle se hvem som har tittet innom?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...