AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Del Skrevet 5. mai 2023 Jeg er sterkere på venstre side enn høyre og lurer på om det er mulig å jevne det ut. Jeg prøver å være veldig bevisst på å fordele vekten jevnt på begge beina under øvelser som knebøy og beinpress, og tar selvfølgelig like mange repetisjoner på begge sider når jeg trener sidene hver for seg. Men fortsatt merker jeg forskjell. Jeg merker også at jeg er mer ustødig på høyre side under øvelser som bulgarsk utfall og lignende. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Anonymkode: 2bebe...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 5. mai 2023 #2 Del Skrevet 5. mai 2023 (endret) Veldig vanlig og mulig å korrigere ved å 1) gjøre mer unilaterale øvelser (skulderpress og brystpress med en og en arm, utfall, stepups, ettbensj Hipthrust osv) 2) bruke mer kettlebells og manualer slik at hver arm har hver sin vekt å jobbe med Du vil aldri bli helt identisk sterk på høyre og venstre side og det er helt greit. Men det er, som du selv har lagt merke til, lurt å iallfall ta hensyn til ved å gjøre nettopp disse to tingene Anbefaler også å alltid begynne med den svakeste siden (feks: er du sterkest i venstre ben, begynner du med høyre når du tar utfall) i tillegg kan det være lurt å ha noen nobiitetsøvelser for de største leddene og musklene slik at manglende mobiltet ikke er det som begrenser deg Endret 5. mai 2023 av Lill3My 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. mai 2023 #3 Del Skrevet 6. mai 2023 Supert svar over! Kan også legge til at du bør passe på at du ikke kompenserer med kortere bevegelsesbane eller kortere momentarm (vekten holdes nærmere kroppen) på den siden som er svakere 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Del Skrevet 6. mai 2023 Tusen takk for veldig hjelpsomme svar! Anonymkode: 2bebe...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå