Gå til innhold

Hva og til hvilken verdi gir man i bryllupsgave til en man ikke egentlig kjenner så godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min ble offisielt et par for bare 4 mnd siden. Hans bror skal nå gifte seg og jeg har fått invitasjon.

Kommende Brudgom og hans kommende brud bor i en annen kant av landet men er begge født og oppvokst her så de har valgt å ha bryllupet sitt her også, jeg har kun møtt brudgommen to ganger før og aldri møtt hans utkårede, så jeg synes egentlig det er litt rart at jeg ble invitert selvom jeg er kjæresten til broren hans,og for all del synes at det er hyggelig og setter stor pris på inkluderingen, men likevel litt rart..

Kjæresten min sier vi kan være sammen om gaven, han vil gi kontanter, men har da en langt større giverevne enn jeg har, så jeg føler meg ikke helt vel med å bidra med bare bittelitt.. Jeg vil gjerne gi en fin gave fra meg selv, men er helt rådvill..

Jeg har ikke vært i bryllup før og vet ikke hva som er vanlig å gi, og kjæresten kan heller ikke svare meg på hva de liker. Jeg har og alltid trodd det har vært vanlig å legge ut ønskeliste, men dette har ikke disse  gjort. Virker som de fleste har tenkt å gi kontanter også..

Også lurer jeg på hva jeg  bør kle meg i? Jeg er ikke særlig glad i kjoler, og iallefall ikke fotside kjoler, kan en ha på en fin buksedress foreksempel? 

Anonymkode: 7b32c...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi penger:) og du kan ha på deg det du vil jumpsuit, dress etc så lenge du er litt pynter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sofakona said:

Gi penger:) og du kan ha på deg det du vil jumpsuit, dress etc så lenge du er litt pynter 

Takk for svar, da får jeg gå på jakt etter en finere jumpsuit 👍

Anonymkode: 7b32c...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har det slik at han betaler og bestemmer verdi på gavene til sin familie og venner, og så gjør jeg det på mine. Og så er det fra oss begge. Hans slekt gir mye dyrere gaver enn hva jeg er vant til. Med denne ordningen er det ikke noe problem.

Anonymkode: 6cf58...0a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gi gave sammen med din kjæreste. 

Anonymkode: 97415...3b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart om du skal gi egen gave. Du er der fordi du er kjæresten til brudgommens bror. Ikke noe rart at du er invitert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det er rart du er invitert, men det er rart å gi egen gave. Bli med på kjæresten din sin gave, uansett hvor mye du spytter inn. Så skriver dere fra begge to på kortet. Syns det er helt innafor at du står på kortet uten å bidra med en eneste krone også. 

Anonymkode: ad9c9...f25

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er såklart bare med på kjærestens gave. Om ha. Skal gi 2000kr så kan du gi 500kr av de. Men dere gir sammen som helhet.

 

hva du skal ha på deg står i invitasjonen?

Anonymkode: 82fc6...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er såklart bare med på kjærestens gave. Om ha. Skal gi 2000kr så kan du gi 500kr av de. Men dere gir sammen som helhet.

 

hva du skal ha på deg står i invitasjonen?

Anonymkode: 82fc6...c10

Helt enig. Og det er rart hvis du kommer med egen gave. Hva som passet å ha på seg avhenger av hva som er dresskoden eller «antrekk» i bryllupet - sjekk ut dette. Har de ikke angitt noe spesielt antrekk er det mer valgfritt, men jeg ville sjekket ut med minst et par av gjestene hva se skulle gå med for å være sikker på å passe inn.

Anonymkode: 91a5c...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart at du er invitert, man inviterer som oftes «med partnere» i slike ting. 
 

Men jeg synes faktisk det er litt merkelig om du skal gi egen gave. Dere er invitert som et par, og burde gi gave som et par. Og det er heller ikke noe rart om kjæresten din betaler for hele gaven, og likevel skriver deg på kortet.

Men siden du ønsker å bidra ville jeg gjort som følger:

Kjæresten din tar ut penger og legger dem i en konvolutt/kort. Du handler inn en champanje, noen godsaker og en pen kurv/boks til å ha det i. Så legger dere konvolutten oppi kurven sammen med et kort signert av dere begge.

Ellers sender du en melding til bruden, takker pent for invitasjon, sier at du setter pris på å bli inkludert i dagen deres, og Spørr hva de ønsker seg. Så kjøper du inn gaven, og dere gir den samlet sammen med pengene, fra dere begge. 

 

Anonymkode: d513b...c5e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det sånn at samboeren min ga til sine og jeg til mine, når det var snakk om sånne begivenheter. Så var det jo fra begge så klart. Hans familie er milevis fra min i både giverglede og givermulighet.

Anonymkode: 8be7a...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans familie så gave er han problem. Dresskode, ja du kan gå i en fin buksedress selv om det er galla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg sin kjæreste skriver begge navn på kortene, men at han dekker hele beløpet selv.  4 mnd langt forhold? Og skulle han bli invitert i din søster/bror sitt bryllup så hadde det vært motsatt. 

Anonymkode: 63383...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...