Gå til innhold

Masete mor som stresser og ikke hører etter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst, jeg er veldig glad i min mor, og hun er på mange måter verdens snilleste menneske - men ko eldre hun blir jo mer masete synes jeg hun blir. Jeg blir så sliten av henne, men vet ikke hvordan jeg skal fortelle henne hva jeg føler på uten å såre henne. 

Har akkurat lagt på telefonen med henne. Hun snakker i ett kjør, midt i en setning begynner hun plutselig å snakke med faren min om noe og jeg sitter i andre enden og venter på at hun skal henvende seg til meg igjen. 

Hun kan spørre hvordan jeg har det, eller som i dag, om jeg synes det er trist å være alene (barnet mitt er hos far denne uken og kjæresten min er bortreist for en lengre periode). Jeg drar litt på det og begynner å si "neeei, jeg er vel ikke akkurat lei meg, det er vel heller...." Så har hun avbrutt meg og babler i vei om noe annet. Og sånn er det ofte. Hun spør, men tar seg ikke tid til å vente på svar. Kan ikke huske at hun var så stressa og masete før. 

Vi driver også og forbereder konfirmasjon i begynnelsen av juni. Jeg er en dame på over 40 år med en ansvarsfull jobb, likevel synes moren min det er på sin plass å forsikre seg om at jeg skjønner hvordan jeg skal arrangere et selskap. Har jeg husket ditt, har jeg husket datt, det ville være veldig dumt å gjøre det på den måten,jeg må ikke finne på å gjøre det sånn, det går jo ikke. Hun spør og graver og kommer med forslag til andre løsninger på det meste, da mine løsninger tydeligvis ikke holder mål. 

Jeg er så sliten. Og trist, fordi jeg skulle ønske hun behandlet meg som en voksen, og også tok seg tid til å faktisk lytte når vi snakker sammen.  

Kan man fortelle en litt sår og nærtagende mor at dette går inn på meg eller er dette noe jeg bare skal bite i meg. Jeg har virkelig ikke lyst til å såre henne. Hun er virkelig snill, hun stiller opp og ville gjort alt jeg ba om og litt til, det er bare det at det blir litt for intenst noen ganger:( 

Anonymkode: 5e6c6...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...