AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #41 Skrevet 4. mai 2023 Ishavsrøya skrev (1 time siden): Jeg har det helt likt som deg ts. Er i tillegg alenemor til 3 som spiser veldig lite selv. Her er det alltid åpent hus og venner med hjem. Ingen gode råd til deg. Jeg merker også at det helst er her alle vil være. Uten at jeg helt skjønner hvorfor. Fordi de alltid får lov…?😂. Klart det er digg for dem å være hos deg når du tydeligvis ikke setter grenser. Anonymkode: ccc59...652 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #42 Skrevet 4. mai 2023 Jeg vet ikke helt hva slags råd du ser for deg? Du sier du har satt som policy som du sier å alltid gi barn som er innom mat om de vil ha, da har du jo bestemt deg for å gjøre det sånn? Eneste muligheten er å servere billigere mat eller endre policyen. Anonymkode: 93b5c...754 1
Pilleville Skrevet 4. mai 2023 #43 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi de alltid får lov…?😂. Klart det er digg for dem å være hos deg når du tydeligvis ikke setter grenser. Anonymkode: ccc59...652 Ja noen ender opp til å ikke tåle noen ting og andre blir så bortskjemt. Prøv å sette grenser for deg, familien din, andre sine barn og økonomien din. Da gjør du andre familier ein tjeneste og. De fleste vil ha barna heim til middag. Og dei som helst ikkje vil får de heim dei og. 1
minister-mio Skrevet 4. mai 2023 #44 Skrevet 4. mai 2023 Etter fire skiver er det ingen som sulter. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #45 Skrevet 4. mai 2023 Serverer altid mat, men hvis jeg unge selv mine barn spiser mer enn meg som er voksen da får de beskjed om å drikke mer vann og lære seg å kjenne etter om de er sultne eller mette. Er ikke snakk om å sulte barna, men 4 brødskiver på et lite barn er mye. Selv jeg spiser ikke så mye og er overvektig itillegg. Anonymkode: 3b215...f33 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #46 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet mitt har mange venner som stadig blir med hjem. Jeg tipper vi har besøk her hjemme ca 3-4 dager i uka. Alt fra 1-3 venner som er med hjem av gangen. Barnet mitt spiser lite. Vennene, både jenter og gutter, spiser større måltider. Eksempel: i dag spiste vennen 4 brødskiver, og ba om å få mer. Vi var da tomme for brød så h*n fikk da knekkebrød og spiste 2 stk av de. Barnet mitt derimot spiste nesten 1 skive. H*n er veldig småspist og har alltid vært det. Flere av vennene spiser store mengder. Barna er 8 - 9 år. Dette brødmåltidet var måltidet rett etter skolen. Vennene er her gjerne i mange timer, ofte til det nærmer seg leggetid. Dvs de får stort sett to måltider her. Til middagen i dag fikk vennen en stor posjon da jeg vet h*n alltid er sulten. Det er ca en like stor posjon som jeg spiser. Barnet spiste opp og hadde lyst på mer. Fikk en lik posjon til. Spiste opp rubbel og bit. Jeg syns det er vanskelig å si nei til barn som er sultne og her i huset har vi en policy om at vennene selvfølgelig får spise med oss. Men nå som vennene er med ofte, merker vi at maten tømmes fort. Istedet for å kjøpe 400gr kjøttdeig må vi kjøpe 6-800gr så vi ikke alle sitter å er litt sultne etter middagen. Alt er dyrere om dagen og økonomien vår har egentlig ikke råd til dette. Hva er den beste måten å løse dette på uten å sende barna hjem ved middagstid? Det ønsker vi jo ikke. Er det innafor å servere en passe posjon og si at det er det vi har? Eller la de spise max 2 brødskiver og si stopp etter det? Brødet er jo blitt svindyrt også så når barnet mitt har med 2-3 venner med hjem og de spiser 4 brødskiver hver spiser de nesten opp hele brødet mens mitt barn spiser max 1 brødskive. Jeg ønsker ikke være kjip rundt matsituasjonene, men disse vennene spiser oss ut av huset så vi må løse det på en annen måte fremover. Ønsker ikke å ta det opp med foreldrene til barna, så utenom det trenger jeg noen gode råd for hvordan gå frem her? Noen gode måter å ta tak i dette på? Anonymkode: be26e...158 Ikke rart barnet ditt er småspist 😅 gurimalla… Anonymkode: cd5a3...8fa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #47 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har et sånt barn som kan gå til andre og si at hun er sulten, i håp om å få pannekaker, muffens, brødskive med sjokoladepålegg og slike ting hun IKKE FÅR til middag hjemme 😂 Ærlig tatt, jeg setter veldig pris om foreldrene til andre barna ihvertfall spør meg først, om å fóre henne, og ihvertfall ikke gir henne brødskiver og boller rett før middag 😉 det er ikke sikkert foreldrene til andre barna synes du er SNILL, TS, når de mater barna deres. Anonymkode: c3e74...0fe 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #48 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke helt hva slags råd du ser for deg? Du sier du har satt som policy som du sier å alltid gi barn som er innom mat om de vil ha, da har du jo bestemt deg for å gjøre det sånn? Eneste muligheten er å servere billigere mat eller endre policyen. Anonymkode: 93b5c...754 Hei🙂 det er jeg som er trådstarter. Dette er min aller første kommentar siden jeg postet tråden i går kveld. Så her blander du en anonymbruker som kommenterer i tråden og meg/trådstarter. 🙂 bare til info. Var noen ufine kommentarer her så jeg. Men det er altså ikke meg som har lagt ut disse. Mange gode råd som har kommet inn da ❤️ Får nok prøve ut litt billigere alternativer ig kanskje prøve å gå for knekkebrød til måltidet etter skolen før middagen. Her vil det alltid være 100% åpent hus og at barna skal få spise her. Husker som liten at det var ikke noe særlig å sitte på rommet hos den jeg var på besøk hos og kjenne at magen rumlet, mens de spiste mat. Anonymkode: be26e...158 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #49 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, selvfølgelig er alt det du foreslår innafor. Ditt hus, din mat, dine regler. Du virker veldig unnvikende? Stemmer det? Ikke vil du snakke med foreldrene. Ikke vil du være kjip rundt matsituasjonen. Hvorfor ikke? Det er ingenting galt med å bestemme iver eget liv. Anonymkode: 0d833...f5e Dette er heller ikke meg (trådstarter). Og flere andre kommentarer. Tror det er viktig å se på brukernavnet, der står det vel tall for å identifisere hvem som er hvem? Ser at infoen blir blandet litt her🤔 Anonymkode: be26e...158 1
Million Skrevet 4. mai 2023 #50 Skrevet 4. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er heller ikke meg (trådstarter). Og flere andre kommentarer. Tror det er viktig å se på brukernavnet, der står det vel tall for å identifisere hvem som er hvem? Ser at infoen blir blandet litt her🤔 Anonymkode: be26e...158 Ikke brukernavnet, men anonymkoden i kursiv nederst i hvert innlegg er det som skiller alle de ulike AnonymBrukerne. Endret 4. mai 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #51 Skrevet 4. mai 2023 Tusen takk for alle svar og gode råd ❤️ ser det vekte engasjement hos mange og så klart noen troll som kommer med litt frekke kommentarer her. Neste gang blir det en tråd under mitt eget nick. Jeg er enig med at det å ha åpent hus for barna er viktig så det vil vi aldri slutte med. Får bare prøve å finne løsninger som gjør det litt rimeligere fremover. Anonymkode: be26e...158 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #52 Skrevet 4. mai 2023 Million skrev (3 minutter siden): Ikke brukernavnet, men anonymkoden i kursiv nederst i hvert innlegg er det som skiller alle de ulike AnonymBrukerne. Takk for oppklaring 🙂 da håper jeg noen av de som får frekke kommentarer vil ta en ekstra titt på det! 😊 Anonymkode: be26e...158
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #53 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei🙂 det er jeg som er trådstarter. Dette er min aller første kommentar siden jeg postet tråden i går kveld. Så her blander du en anonymbruker som kommenterer i tråden og meg/trådstarter. 🙂 bare til info. Var noen ufine kommentarer her så jeg. Men det er altså ikke meg som har lagt ut disse. Mange gode råd som har kommet inn da ❤️ Får nok prøve ut litt billigere alternativer ig kanskje prøve å gå for knekkebrød til måltidet etter skolen før middagen. Her vil det alltid være 100% åpent hus og at barna skal få spise her. Husker som liten at det var ikke noe særlig å sitte på rommet hos den jeg var på besøk hos og kjenne at magen rumlet, mens de spiste mat. Anonymkode: be26e...158 Alternativet er å la dem spise hjemme, ikke å stenge dem inne på et rom der de skal sitte og sulte mens du og dine bat. spiser 🙄 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tusen takk for alle svar og gode råd ❤️ ser det vekte engasjement hos mange og så klart noen troll som kommer med litt frekke kommentarer her. Neste gang blir det en tråd under mitt eget nick. Jeg er enig med at det å ha åpent hus for barna er viktig så det vil vi aldri slutte med. Får bare prøve å finne løsninger som gjør det litt rimeligere fremover. Anonymkode: be26e...158 Da håper jeg du har avklart det med foreldrene til de andre barna som du har planer om å stappe fulle av billige tomme kalorier så de ikke orker skikkelig mat når de kommer hjem… Anonymkode: fc5ba...d3d 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #54 Skrevet 4. mai 2023 Vi kjøper frossenpizza på tilbud, har pasta og kjøttpølser, litt billigere brød (lager mye ostesmørbrød til gjengen) og passer på når det ellers er godt tilbud og "hamstrer" og fryser ned. Ungene er så fornøyde. Når det er sagt, er ikke dette mat i det daglige hos oss Anonymkode: cb57e...87c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #55 Skrevet 4. mai 2023 her er det åpent hus. er det rett etter skolen ordner de seg skiver, frukt og grønt, eller tiner ost/skinkehorn eller feks pizzasnurrer fra fryseren. ofte får de være til middag om de spør, nesten like ofte er det slik at jeg sier de må hjem til middag. Handler ikke om økonomi, men måltidet i seg selv hjemme hos en selv som en familie feks. Er en hektisk hverdag så noen dager ønsker vi rett og slett bare spise vi som bor i huset. Prøver alltid å ha div pålegg,brød og frukt lett tilgjengelig slik at de kan fikse selv om jeg ikke er hjemme. Anonymkode: 1b468...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #56 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei🙂 det er jeg som er trådstarter. Dette er min aller første kommentar siden jeg postet tråden i går kveld. Så her blander du en anonymbruker som kommenterer i tråden og meg/trådstarter. 🙂 bare til info. Var noen ufine kommentarer her så jeg. Men det er altså ikke meg som har lagt ut disse. Mange gode råd som har kommet inn da ❤️ Får nok prøve ut litt billigere alternativer ig kanskje prøve å gå for knekkebrød til måltidet etter skolen før middagen. Her vil det alltid være 100% åpent hus og at barna skal få spise her. Husker som liten at det var ikke noe særlig å sitte på rommet hos den jeg var på besøk hos og kjenne at magen rumlet, mens de spiste mat. Anonymkode: be26e...158 Det er mulig jeg har forvekslet noe, men egentlig var det hovedinnlegget jeg reagerte på. Jeg bare syns det er så snodig å bestemme seg for å gi hele nabolaget mat hver dag, og så spørre om råd for å hvordan du kan unngå å bruke så mye penger på mat til hele nabolaget. Anonymkode: 93b5c...754 1 2
Brunhilde Skrevet 4. mai 2023 #57 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leste du det du siterte…? Anonymkode: fc5ba...d3d Ja. Skjønte du hva du skrev?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #58 Skrevet 4. mai 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Barnet mitt har mange venner som stadig blir med hjem. Jeg tipper vi har besøk her hjemme ca 3-4 dager i uka. Alt fra 1-3 venner som er med hjem av gangen. Barnet mitt spiser lite. Vennene, både jenter og gutter, spiser større måltider. Eksempel: i dag spiste vennen 4 brødskiver, og ba om å få mer. Vi var da tomme for brød så h*n fikk da knekkebrød og spiste 2 stk av de. Barnet mitt derimot spiste nesten 1 skive. H*n er veldig småspist og har alltid vært det. Flere av vennene spiser store mengder. Barna er 8 - 9 år. Dette brødmåltidet var måltidet rett etter skolen. Vennene er her gjerne i mange timer, ofte til det nærmer seg leggetid. Dvs de får stort sett to måltider her. Til middagen i dag fikk vennen en stor posjon da jeg vet h*n alltid er sulten. Det er ca en like stor posjon som jeg spiser. Barnet spiste opp og hadde lyst på mer. Fikk en lik posjon til. Spiste opp rubbel og bit. Jeg syns det er vanskelig å si nei til barn som er sultne og her i huset har vi en policy om at vennene selvfølgelig får spise med oss. Men nå som vennene er med ofte, merker vi at maten tømmes fort. Istedet for å kjøpe 400gr kjøttdeig må vi kjøpe 6-800gr så vi ikke alle sitter å er litt sultne etter middagen. Alt er dyrere om dagen og økonomien vår har egentlig ikke råd til dette. Hva er den beste måten å løse dette på uten å sende barna hjem ved middagstid? Det ønsker vi jo ikke. Er det innafor å servere en passe posjon og si at det er det vi har? Eller la de spise max 2 brødskiver og si stopp etter det? Brødet er jo blitt svindyrt også så når barnet mitt har med 2-3 venner med hjem og de spiser 4 brødskiver hver spiser de nesten opp hele brødet mens mitt barn spiser max 1 brødskive. Jeg ønsker ikke være kjip rundt matsituasjonene, men disse vennene spiser oss ut av huset så vi må løse det på en annen måte fremover. Ønsker ikke å ta det opp med foreldrene til barna, så utenom det trenger jeg noen gode råd for hvordan gå frem her? Noen gode måter å ta tak i dette på? Anonymkode: be26e...158 Du må lære deg 1. bake brød 2. drøye maten Anonymkode: 1e96a...100
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #59 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må lære deg 1. bake brød 2. drøye maten Anonymkode: 1e96a...100 du mente nok «du må lære deg å se de barna hjem for å spise» Anonymkode: fc5ba...d3d 1
Ishavsrøya Skrevet 4. mai 2023 #60 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi de alltid får lov…?😂. Klart det er digg for dem å være hos deg når du tydeligvis ikke setter grenser. Anonymkode: ccc59...652 Morsom du 🤣🤣vet ingenting om åssen grenser vi har. Lei deg for at ingen vil henge hos deg eller😝 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå